Spring naar bijdragen

Vraag Over Viewranger


Twentse Mug

Aanbevolen berichten

Dag cachevrienden. Op mijn Nokia met besturingssysteem Symbian draai ik o.a. Viewranger. Nu weet ik hoe ik in Viewranger nieuwe waypoints (POI) kan maken op basis van coördinaten. Maar weet iemand hoe ik met Viewranger waypoints kan maken op basis van hoek en afstand (bearing/distance) vanaf de positie waar ik op dat moment ben? Nu kan ik dat ook met Geocaching Live, dus het is geen echt probleem maar ik zou het ook wel met Viewranger willen kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo Twentse Mug

 

Ik lees net je vraag over Viewranger.

Dit is helemaal nieuw voor mij dus je vraag kan ik niet beantwoorden.

Maar ik zou het wel leuk vinden als je ons op het forum even uitlegt wat je met het programma kunt

 

gr Montebaldo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Viewranger is een navigatieprogramma. Je kunt routes ingeven en ook waypoints op basis van coördinaten. Op google vind je veel info. Echter, ik kan op google niet vinden hoe je een waypoint maakt op basis van bearing en distance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koop nou eindelijk eens een iPhone (grapje, gezien discussie in het verleden...), waarop viewranger ook te installeren is. Met een extra tooltje kun je keurig projecteren en dan geeft je dat gevonden coördinaat weer in Viewranger in..... Het leven kan zo simpel zijn als je de juiste keuze maakt in de aanschaf van je mobiliteitsspullen..... :thumbup::dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen flauw idee. Ik heb het programma geinstalleerd en na enige studie besloten, dat het eigenlijk geen meerwaarde had (voor mij althans), dus ik heb het weer verwijderd. Maar ik sluit niet uit, dat anderen het wél een meerwaarde vinden hebben. Maar ik moet er wel bij zeggen, dat ik de iPhone eigenlijk zelden of nooit gebruik voor navigatiedoeleinden. De grootste tekortkoming van de iphone is de gebruiksduur van de batterij. Alleen daarom al... Maar voor het snel opzoeken van gegevens, internetraadpleging en het maken van berekeningen onderweg is het een ideaal speeltje!!! En je kan er ook nog mee bellen (zo T-Mobile dat bij uitzondering goed vindt....) , hetgeen gemakkelijk is, wanneer je onderweg een extra hint nodig hebt.... Maar gezien de discussies in andere draadjes (groundspeak spoiling regels en dat soort zaken) heb je een beste kans, dat je voor dit gebruik binnen enkele jaren in het cachot gesmeten wordt....:dribble:

bewerkt door Gerrit Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen flauw idee. Ik heb het programma geinstalleerd en na enige studie besloten, dat het eigenlijk geen meerwaarde had (voor mij althans), dus ik heb het weer verwijderd. Maar ik sluit niet uit, dat anderen het wél een meerwaarde vinden hebben. Maar ik moet er wel bijzeggen, dat ik de iPhone eigenlijk zelden of nooit gebruik voor navigatiedoeleinden. De grootste tekortkoming van de iphone is de gebruiksduur van de batterij. Alleen daarom al... Maar voor het snel opzoeken van gegevens, internetraadpleging en het maken van berekeningen onderweg is het een ideaal speeltje!!! En je kan er ook nog mee bellen, hetgeen gemakkelijk is, wanneer je onderweg een extra hint nodig hebt.... Maar gezien de discussies in andere draadjes (groundspeak spoiler en dat soort zaken) heb je een beste kans, dat je voor dit gebruik binnen enkele jaren in het cachot gesmeten wordt....:dribble:

 

Wat heeft dan de iphone met mijn vraag te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan begin ik opnieuw.

 

Dag cachevrienden. Op mijn Nokia met besturingssysteem Symbian draai ik o.a. Viewranger. Nu weet ik hoe ik in Viewranger nieuwe waypoints (POI) kan maken op basis van coördinaten. Maar weet iemand hoe ik met Viewranger waypoints kan maken op basis van hoek en afstand (bearing/distance) vanaf de positie waar ik op dat moment ben? Nu kan ik dat ook met Geocaching Live, dus het is geen echt probleem maar ik zou het ook wel met Viewranger willen kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...