keske27 Geplaatst 21 maart 2011 Geplaatst 21 maart 2011 Hallo all, Ik heb c:geo op mijn HTC Wildfire geinstaleerd en zit met de volgende vraag: Als ik verbinding maak zie ik de cachepagina en als ik dan meer info wil zie ik ook inderdaad meer info, maar ik zie nergens een coord staan?? En bij een zogenaamde oppikker zou dat wel zo handig zijn. Vreemd want volgens mij zag ik dat eerder wel staan? (heb ik iets in de instellingen veranderd??) Wie kan mij hier een sluitend antwoord op geven?? Vriendelijk Groet, Keske27
gluppie Geplaatst 21 maart 2011 Geplaatst 21 maart 2011 Ik gebruik c:geo op mijn samsung. Een coord staat bij mij onder de locatie.
keske27 Geplaatst 21 maart 2011 Auteur Geplaatst 21 maart 2011 Ik gebruik c:geo op mijn samsung. Een coord staat bij mij onder de locatie. Bij mij staat er bij locatie Netherlands en bij coordinaten niets?? Groet, Keske
gluppie Geplaatst 21 maart 2011 Geplaatst 21 maart 2011 sorry, maar dan zou ik het ook niet weten. maar ik heb er ook een probleempje mee. Hij noemt op dit moment alle caches "unknown". terwijl het een multi of tradi is.
Grizzly-man Geplaatst 21 maart 2011 Geplaatst 21 maart 2011 Op mijn samsung geeft C:geo bij mij alles aan om een cache te vinden. o.a. soort cache, naam, moeilijkheid en zeker de coördinaten.
keske27 Geplaatst 21 maart 2011 Auteur Geplaatst 21 maart 2011 (bewerkt) Hallo all, Er staat ook op de pagina: Offline in grijs En niet gereed voor offline gebruik?? Hoe kan ik dit veranderen?? Groet, Keske27 21 maart 2011 bewerkt door keske27
gluppie Geplaatst 21 maart 2011 Geplaatst 21 maart 2011 Om de cache gereed te maken voor offline gebruik moet ik het opslaan op het apparaat. vervolgens kan ik het offline gebruiken.
kalkendotters Geplaatst 21 maart 2011 Geplaatst 21 maart 2011 Standaard gebruikt c:Geo de website van Geocaching.com om de gegevens op te halen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van screenscraping om de gegevens van de webpagina te halen. Groundspeak vind dit geen goed plan, en drijgt dan ook met het bannen van cachers die c:Geo gebruiken. Omdat c:Geo gebruik maakt van scraping is het ook zeer gevoelig voor veranderingen die geocaching.com maakt op de cachepagina's. Bij elke wijziging van de pagina's wordt een nieuwe versie van c:Geo gemaakt, die je zult moeten installeren om de pagina's goed te kunnen lezen. Geocaching.com geeft geen coordinaten als je niet ingelogd bent, dus het lijkt erop dat c:Geo niet goed inlogd, en dus de coordinaten niet kan ophalen. dus twee opties: 1) installeer de nieuwste versie van c:Geo 2) controleer je inlognaam en wachtwoord in c:Geo Offline werken kun je ook door een GPX file te laden binnen c:Geo; dan hoef je ook geen screenscraping te doen op geocaching.com en loop je niet het risico op een ban.
gluppie Geplaatst 21 maart 2011 Geplaatst 21 maart 2011 Ai, dat klinkt niet fijn.... een risico lopen op een ban. Maar ik heb een probleempje om de app van groundspeak zelf te downloaden. heb namelijk geen creditcard. Is er een andere betaalmogelijkheid bij groundspeak?
kalkendotters Geplaatst 21 maart 2011 Geplaatst 21 maart 2011 Ai, dat klinkt niet fijn.... een risico lopen op een ban. IN de praktijk blijkt dat wel los te lopen; ik heb nog niemand gehoord die daar echt een ban voor heeft gekregen. Maar ik heb een probleempje om de app van groundspeak zelf te downloaden. heb namelijk geen creditcard. Is er een andere betaalmogelijkheid bij groundspeak? Aangezien dat via de android-marketplace loopt (en app-market voor de iPhone), zul je moeten wachten totdat ze daar eindelijk een andere betaalvorm hebben toegevoegd. Ze zijn geloof ik bezig met iDeal, maar ik zou mijn adem daarvoor maar niet inhouden.
keske27 Geplaatst 21 maart 2011 Auteur Geplaatst 21 maart 2011 Hallo all, Kalk het klopt inderdaad als je niet ingelogd bent op GC.com dan ziet C:geo je niet. Maar wel vreemd dat je een ban krijgt als je C:geo gebruikt?? Staat dit ook ergens vermeld? Lijkt me sterk om mensen te bannen die hier geen weet van hebben en dit nergens kunnen nalezen?? Groet, Keske27
Marcel en Micha Geplaatst 21 maart 2011 Geplaatst 21 maart 2011 Ik gebruik ook c:geo op de HTC Wildfire. Waar kan ik vinden dat .com niet wilt dat het gebruikt wordt? Over de coordinaten. Als ik zoek naar een cache en een lijst met caches krijg kan ik er op één klikken. Dan krijg ik een lijst met gegevens. Op deze volgorde: Type, naam, gc-code, status, afstand en dan nog een aantal. Als laatste staat er bij mij coordinaten en daarachter dan ook de coordinaten. Daaronder nog een aantal kopjes met gegevens. Ik heb wel idd altijd de laatste versie van c:geo op mijn telefoon staan.
keske27 Geplaatst 21 maart 2011 Auteur Geplaatst 21 maart 2011 Ik heb wel idd altijd de laatste versie van c:geo op mijn telefoon staan. En hoe kan je deze updaten? Gaat naar mijn idee niet automatisch. Groet, Keske27
Tornado Bram Geplaatst 21 maart 2011 Geplaatst 21 maart 2011 Ik heb wel idd altijd de laatste versie van c:geo op mijn telefoon staan. En hoe kan je deze updaten? Gaat naar mijn idee niet automatisch. Groet, Keske27 Bij een android toestel bij market en dan bij geïnstalleerde apps. Hier staat dan bij: bijwerken.
technetium Geplaatst 21 maart 2011 Geplaatst 21 maart 2011 Ik gebruik ook c:geo op de HTC Wildfire. Waar kan ik vinden dat .com niet wilt dat het gebruikt wordt? Nergens, het is verboden om het op groundspeak fora over c:geo te hebben. Je moet weten hoe het programma werkt, dat het dingen doet die niet mogen volgens de Terms of Service van groundspeak. Als alternatief kan ik cachezoeker aanraden, die hebben wel een licentie van GS om hun data in hun app te gebruiken. En dat programma werkt nog een stuk sneller dan c:geo Het enige nadeel vind ik dat je de GPS moet aanzetten om de caches in de buurt binnen te krijgen. Tc
Aanbevolen berichten