BB & MM Geplaatst 12 maart 2011 Geplaatst 12 maart 2011 Vandaag de GPSMAP 62st gekocht maar ik heb na een uur nog steeds geen ontvangst (hij ligt buiten op het balkon). De Etrex Vista HCx heeft daarentegen binnen al snel ontvangst. Iemand een idee? Groetjes.
dutchgoldwing Geplaatst 12 maart 2011 Geplaatst 12 maart 2011 Vandaag de GPSMAP 62st gekocht maar ik heb na een uur nog steeds geen ontvangst (hij ligt buiten op het balkon). De Etrex Vista HCx heeft daarentegen binnen al snel ontvangst. Iemand een idee? Groetjes. begin Januari heb ik de 62st gekocht duurde ongeveer 5 minuten voordat ik een eerste fix had. daarna gelijk na de opstart al. ik weet niet waar de de 62 gekocht hebt. maar als je bv een usa model heb kan het wat langer duren voordat je een fix hebt. zelfde als je je nu op grote afstand zou verplaatsen dan duurt het meestal ook wat langer ook binnen (wel aan de zuidkant van het huis) heb ik een fix. maar vorige week midden in open veld tijdens het cachen had ik opeens 10 minuten geen sataliet ontvangst ?? ik hou het even op een sat dipje
Peetee Geplaatst 12 maart 2011 Geplaatst 12 maart 2011 Wat je ook nog kunt proberen is een reset naar de fabrieksinstellingen, en dan nog eens proberen. Maar verder kan het inderdaad een sat dipje zijn, zoals dutchgoldwing al aangeeft. Dan staan de satellieten onderling te ongunstig (bv teveel in één lijn, of teveel aan de horizon) om snel een fix te krijgen. Dat gebeurt wel vaker.
BB & MM Geplaatst 12 maart 2011 Auteur Geplaatst 12 maart 2011 Ik heb deze bij Waypoint in Moordrecht gekocht, hij is nog steeds bezig met zoeken. Ik hoop dat hij het straks bij de 2e keer beter doet.
dutchgoldwing Geplaatst 12 maart 2011 Geplaatst 12 maart 2011 aan welke kant van het huis is dat balkon ? voor een goede snelle fix moet je aan de zuidkant zijn. ook kan het balkon van de boven buren het signaal verstoren ! zet 'm uit en probeer het morgen weer tijdens een wandeling dan zal je zien dat je wel resultaat hebt ! (als er teminste geen fabrikage fout in zit) succes
BB & MM Geplaatst 12 maart 2011 Auteur Geplaatst 12 maart 2011 Bedankt voor jullie snelle reacties! Resetten terug naar fabrieksinstellingen werkte helaas niet. Ik ga het morgen weer proberen.
montebaldo Geplaatst 12 maart 2011 Geplaatst 12 maart 2011 ik heb hetzelfde met mijn Oregon 550. Vrijwel nieuw apparaat Laatst naar Madeira geweest deed er een halve dag over om een fix te krijgen. Kom je uit de tunnel iedere keer zelfde verhaal Gelukkig had ik de good old 60CX bij me. Deze had vrijwel direkt de fix Terugkomst in Nederland zelfde verhaal Alle resets geprobeerd, laatste update enz. Is nu opgestuurd naar Garmin Montebaldo
Peetee Geplaatst 13 maart 2011 Geplaatst 13 maart 2011 Wat ook wel eens helpt, is om de nieuwste firmware op het apparaat te zetten. Heb je dat al geprobeerd?
montebaldo Geplaatst 13 maart 2011 Geplaatst 13 maart 2011 voor wat de 550 betreft, alles geprobeert qua firmware TD van waypoint heeft er ook naar gekeken. en ook de laatste firmware voor de zekerheid nogmaals er op gezet. geen effect Montebaldo
handleiding Geplaatst 13 maart 2011 Geplaatst 13 maart 2011 ziet ie wel een of meerdere satelliet(en) had ik met mijn etrex legend toen ik hem 3 maanden had, wel opstarten maar geen ontvangst qua sattelieten bleek de ontvangerchip defect te zijn Dit kan natuurlijk ook met een nieuw exemplaar gebeurd zijn
thex Geplaatst 13 maart 2011 Geplaatst 13 maart 2011 Kijk eens in de diagnostics mode: enter + power gelijktijdig indrukken. Je moet dan kunne nzien of er uberhaupt wel een sateliet zichtbaar is. Voor de 60csx wil dit nog wel eens helpen: Master reset van een GPSmap60CSx QUIT en MENU en ZOOM OUT indrukken (vasthouden) en dan aanzetten This function will erase all the maps (60C, 60CS, 76C, 76CS) and data (waypoints, routes, tracks and almanac) in series 'X' memory card will be intact. There are also some informations that this function does not erase maps (to verify). Eigen toestel instellingen gaan echter verloren En: Dan is een mogelijke oplossing als volgt: • Download de laatste firmware, de bestandsnaam lijkt op GPSMAP60CSx_400.exe waarbij de 400 de firmware versie aangeeft. (http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=1245) • Dubbelklik op het *.exe bestand. Dan pakt het prg uit in c:\garmin (PAS OP als u Mapsource in die directory hebt staan dan MOET u een andere directory kiezen) Anders komt de update in de Mapsource directory te staan en dat kunt u beter niet doen. • Nu wordt het riskant. De GPS werd niet meer herkend door de firmware-updater. Daar is echter een soort achterdeur-noodoplossing voor met behulp van de volgende toetscombinatie. • Houdt de aan- uitknop (aan de bovenzijde gps) ingedrukt en druk de ronde knop in het midden van de gps in de bovenste stand (^) • Terwijl u die knoppen ingedrukt houdt, dubbelklikt u op de updater-exe file op de pc (die staat in de eerder genoemde (of door u gewijzigde) directory • Als dat goed gegaan is verschijnt op de GPS het scherm voor de firmware update • Tijdens het updaten MOET u de knoppen nog steeds ingedrukt houden. De update duurt een aantal minuten dus u krijgt gegarandeerd kramp in de vingers maar u mag niet loslaten. • Als de update klaar is dan mag u de vingers ontspannen en de gps behoort weer gewoon op te starten. Dus op deze pagina kun je alle firmware versies van Garmin vinden. Bij de GPSmap 60Csx is het de truc om exact dezelfde versie erop te zetten als er op stond. Up of downgraden kan wel maar dat werkt gewoon niet. http://www.agatewebservices.nl/download/index.php?dir=Garmin-Firmware%20%26%20Nederlandse%20Handleidingen/
Aanbevolen berichten