Spring naar bijdragen

Caches In Meer Talen Posten


Broosha

Aanbevolen berichten

Meestal komen we in het buitenland een heel eind, maar sommige caches kan ik ook niet vertalen en met google translate is het ookn niet altijd duidelijk wat er bedoeld wordt. Vaak vragen we dan ruim van te voren de Co of hij ook een Engelse of Nederlandse vertaling heeft van de cachebeschrijving. Hierop volgt meestal een mail dat degene vereerd is dat je juist zijn cache wil doen en dat de beschrijving later volgt als hij hem nog niet heeft in de gevraagde taal... Dingen die in het nl staan die niet helemaal grammatikaal juist zijn, kunnen we voor hem dan weer aanpassen zodat de beschrijving goed klopt en hij voor later kan bewaren of op de pagina kan toevoegen..

 

 

Misschien is het een idee om bij je caches de regel toe te voegen dat indien gewenst de beschrijving ook in het engels te verkrijgen is. Dit scheelt op voorhand een hoop werk en als er toch mensen uit het buitenland zijn die toch jouw cache willen lopen is een mailtje voldoende om alsnog de beschrijving te vertalen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik probeer voor mijn caches wel een engelse vertaling toe te voegen. Het heeft al wel bedankjes opgeleverd van buitenlanders, die daarom juist zo'n cache hadden uitgezocht. Als ik zelf in het buitenland ben, kies ook wel vaak voor een cache met een beschrijving in een taal die ik begrijp. De andere laat ik veel vaker liggen.

 

Als ik echter een cache maak, waarvoor enig begrip van de nederlandse taal vereist is, bijvoorbeeld een multi, waarbij je informatie van nederlandstalig informatieborden moet halen, dan heeft het weinig zin een engelse vertaling toe te voegen, dus dat doe ik dan ook niet.

 

De mogelijkheid om van een meertalige cachebeschrijving slechts één taal af te drukken, kan handig zijn, maar soms zijn er ook talen die ik allebei maar matig beheers en het juist een goede aanvulling is, om ze allebei bij de hand te hebben. Wat je dan niet begrijpt in de ene taal, wordt weer duidelijk in de andere taal. Bij sommige multi's kan het echt op de details aankomen.

 

Ik zou daarom wel voelen voor opties om een cache beschrijving gemakkelijker meertalig te maken, maar geen verplichting. Ook voor opties om maar één taal uit te printen, maar ook om meerdere talen te kunnen uitprinten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...