Spring naar bijdragen

Van Gsak Naar Samsung Gs


meelhopper

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds kort heb ik een Samsung G S waarop ik de applicate Geocaching van Groundspeak en ook C-Geo heb geïnstalleerd.

Wat is nu het handigste om gefilterde caches vanuit GSAK "rechtstreeks" en misschien wel automatisch, in één van deze programma's te brengen??

Ik wil ze offline kunnen bekijken.

Wie heeft er al ervaring mee??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat is nu het handigste om gefilterde caches vanuit GSAK "rechtstreeks" en misschien wel automatisch, in één van deze programma's te brengen??

Ik neem aan dat dit een android telefoon is. De mogelijkheden van C-Geo om offline caches te bekijken vond ik tegenvallen. Maar dat is al weer een tijdje terug, dus dat kan verbeterd zijn. Zelf heb ik niets echt handigs kunnen vinden om van GSAK naar telefoon te gaan.

 

Daarom ben ik bezig om zelf een applicatie te schrijven. Ik kopieer nu gewoon mijn complete GSAK-database (190MB) naar de telefoon en dan heb ik al de caches uit GSAK offline ter beschikking. Als ik specifieke caches wil gaan doen, bekijk ik ze via mijn app-je thuis zodat ook de eventuele plaatjes via WiFi gedownload worden. Dan heb ik die ook offline in het veld. :thumbup:

 

Het app-je is nog niet klaar, en dat kan nog enige tijd in beslag nemen :cry:

bewerkt door Wout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben al onze gevonden caches op onze android telefoon staan maar dit zou ook met alle caches van bijvoorbeeld Nederland kunnen.

 

in GSAK de caches exporteren als HTML bestand. Die hele map overbrengen naar je SD kaartje, als je dan in je internetbrowser van je telefoon de lokatie van het index bestand intypt : file://mnt/sdcard/Naam van de map/index.htm

 

Krijg je de hoofpagina van de gsak export te zien en daar kun je dan zoeken op naam, gccode enz enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is nu het handigste om gefilterde caches vanuit GSAK "rechtstreeks" en misschien wel automatisch, in één van deze programma's te brengen??

 

"Cache zoeker" heeft ook een mogelijkheid om gpx bestanden in te lezen. Persoonlijk vind ik cachezoeker handiger dan c-geo, met de geocache app van groundspeak heb ik nog niet zoveel ervaring, hoewel hij wel veel stroom lijkt te verbruiken.

 

Ik zet de GPX bestanden in mijn GPS en als ik twijfel haal ik live met mijn telefoon de data van het Internet. gpx op telefoon heb ik dus geen ervaring mee.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is nu het handigste om gefilterde caches vanuit GSAK "rechtstreeks" en misschien wel automatisch, in één van deze programma's te brengen??

Ik neem aan dat dit een android telefoon is. De mogelijkheden van C-Geo om offline caches te bekijken vond ik tegenvallen. Maar dat is al weer een tijdje terug, dus dat kan verbeterd zijn. Zelf heb ik niets echt handigs kunnen vinden om van GSAK naar telefoon te gaan.

 

Daarom ben ik bezig om zelf een applicatie te schrijven. Ik kopieer nu gewoon mijn complete GSAK-database (190MB) naar de telefoon en dan heb ik al de caches uit GSAK offline ter beschikking. Als ik specifieke caches wil gaan doen, bekijk ik ze via mijn app-je thuis zodat ook de eventuele plaatjes via WiFi gedownload worden. Dan heb ik die ook offline in het veld. :thumbup:

 

Het app-je is nog niet klaar, en dat kan nog enige tijd in beslag nemen :cry:

 

Ik ruik een nuttig handeltje [:)]

Wil me een seintje geven als je het klaar hebt??

Thx

 

Bedankt allemaal voor de info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...