Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds afgelopen weekend is ondergetekende een GPS rijker.

Wegens ouderdomsverschijnselen (niet van mij, maar van de 60Csx :blush: ) overgestapt op de 62s. Het is even wennen en zoeken allemaal, die nieuwe opties, maar vooral ook al die oude vertrouwde opties die een nieuwe naam of een nieuw plekje gekregen hebben in de 62s.

Om een en ander in kaart te brengen ben ik een dagboekje begonnen, zie hiervoor "Van 60Csx naar 62s, dagboek van een overstap".

Wellicht dat andere 60Csx bezitters er ook iets aan hebben bij hun keuze om wel of niet op de 62s over te stappen.

Het meest opvallende dat ik tot nu toe tegenkwam (firmware 2.80, de laatste officiële niet-beta versie): bij het navigeren naar een volgend stadium in het profiel "recreatief" valt de 62s na de keuze "ok" uit door stroomuitval, terwijl eenzelfde handelswijze in de andere profielen hier geen enkel probleem oplevert.

Inmiddels via een wikipagina nog iemand gevonden die hetzelfde probleem al bij twee 62s toestellen geconstateerd heeft.

Gisteravond meteen een youtube-filmpje geupload om een en ander wat te verduidelijken.

Voordat ook ik een mailtje naar Garmin ga stuyren, wilde ik eigenlijk aan geocachende 62s bezitters vragen of ze een dergelijk probleem ook op hun toestel geconstateerd hebben.

Bij mij is de firmwareversie 2.80, maar de laatste beta 2.92 blijkt ook last te hebben van dit euvel, maar waarschijnlijk niet bij ieder toestel. Wellicht dat het een combinatie is van meerdere factoren.

Reacties graag in dit topic, (let op: het gaat vooralsnog alleen fout bij navigatie naar volgend stadium in recreatief-profiel).

Greetz en alvast bedankt voor de feedback, Bloodwoosj.

Geplaatst

(dat de 62s (in tegenstelling tot bv. de Oregon) wèl nog over de mogelijkheid tot het maken van alarmcirkels beschikte)

Dat er met de oregon niet met de zogenaamde gevaren cirkels gewerkt kan worden is niet helemaal waar :dribble:

Er bestaat een wherigo die te downloaden is en prachtig gebruikt kan worden voor deze tekortkoming op de oregon 450 T

Verder heeft deze wherigo de mogelijkheid voor heel veel meer snufjes zoals rot 13,letter waardes omzetten morse enz.enz.

Greetz yurrie-currie ( gebruiker oregon 450T en oregon 450 )

http://www.wherigo.com/cartridge/details.aspx?CGUID=02168bb5-4c04-4a92-a8d5-f8d46dcf40c6

en dit draadje http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=16519

• 3 months later...
Geplaatst

Sinds afgelopen weekend is ondergetekende een GPS rijker.

Wegens ouderdomsverschijnselen (niet van mij, maar van de 60Csx :blush: ) overgestapt op de 62s. Het is even wennen en zoeken allemaal, die nieuwe opties, maar vooral ook al die oude vertrouwde opties die een nieuwe naam of een nieuw plekje gekregen hebben in de 62s.

Om een en ander in kaart te brengen ben ik een dagboekje begonnen, zie hiervoor "Van 60Csx naar 62s, dagboek van een overstap".

Wellicht dat andere 60Csx bezitters er ook iets aan hebben bij hun keuze om wel of niet op de 62s over te stappen.

Het meest opvallende dat ik tot nu toe tegenkwam (firmware 2.80, de laatste officiële niet-beta versie): bij het navigeren naar een volgend stadium in het profiel "recreatief" valt de 62s na de keuze "ok" uit door stroomuitval, terwijl eenzelfde handelswijze in de andere profielen hier geen enkel probleem oplevert.

Inmiddels via een wikipagina nog iemand gevonden die hetzelfde probleem al bij twee 62s toestellen geconstateerd heeft.

Gisteravond meteen een youtube-filmpje geupload om een en ander wat te verduidelijken.

Voordat ook ik een mailtje naar Garmin ga stuyren, wilde ik eigenlijk aan geocachende 62s bezitters vragen of ze een dergelijk probleem ook op hun toestel geconstateerd hebben.

Bij mij is de firmwareversie 2.80, maar de laatste beta 2.92 blijkt ook last te hebben van dit euvel, maar waarschijnlijk niet bij ieder toestel. Wellicht dat het een combinatie is van meerdere factoren.

Reacties graag in dit topic, (let op: het gaat vooralsnog alleen fout bij navigatie naar volgend stadium in recreatief-profiel).

Greetz en alvast bedankt voor de feedback, Bloodwoosj.

Mijn GPSmap 62s valt ook uit in het profiel recreatief. Echter bij het selecteren van het kompas en ik dan op enter druk. Ben er deze dagen achter gekomen tijdens m'n vakantie in Engeland

• 3 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Ook ik heb problemen met vastlopers en stroomuitval op verschillende momenten. Bij mij wegen de plusjes nog niet op tegen de nadelen.

Mijn systeem: GPSmap62S met softwareversie 2.95

In Geocaching met "naar volgen stadium"

In geocachingmode als je werkt met "naar volgen stadium" (over de vertaling zullen we het maar niet hebben :lol1: )en je komt voorbij een oprapertje dan wil je toch even kunnen kijken wat daar bij staat. Maar nee als je de cachedetails opvraagt (zowel hint, logs, als beschrijving) krijg je een blank scherm en valt de stroom na een paar seconden uit. Loggen kan overigens wel!

Bijkomend nadeel is dat die euvel blijft bestaan als je de cache al hebt gevonden en dus het zoeken hebt beëindigd. Alle digitale info is dan niet meer te benaderen. Echt een domper als je nog meer caches had willen bezoeken.

Flitspalen

Dacht ik via Filtspaal.nl een gratis alternatief gevonden te hebben om kosten te besparen. Krijg ik steeds forse vastlopers als ik bij een camera in de buurt kom. Deze vastloper is alleen op te lossen door de batterij eruit te halen. Ik heb deze al wel eens eerder gelezen, maar kwam 'm hier niet tegen. Daarom toch maar even gedeeld.

Als er meer van dit soort ervaringen zijn dan hoor ik het graag. Ik stuur ze allemaal door naar Garmin en hoop dat in een van de volgende updates dit probleem verholpen kan worden.

bewerkt door Zjurt
  • 3 weeks later...
Geplaatst

Hij hangt nog steeds op speedcam. Alleen hoef ik er nu de batterij niet uit te halen maar kan ik gewoon opnieuw opstarten.

het gaat met kleine stapjes... :cry:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...