Spring naar bijdragen

Paperless Geocaching Software


novw

Aanbevolen berichten

Niet schrikken, ik vraag niet om de software zelf, ik vraag ook niet naar spons-software die stoute dingen doet op de site van GC.com.

 

 

Vraag: ik heb een Android tele-dinges gekocht, en nou ben ik zoekende.

 

Ik had eerst cachemate voor mijn windows-mobile telefoon. Die werkte OFFLINE (!!!) erg goed. Op vakantie naar het buitenland had ik gewoon "alle" geocaches bij me die er in de buurt waren. Van te voren 25 PQ's (30000+ caches) voor Texas maken en downloaden, in cachemate gooien, en gaan met die banaan.

 

Ik zoek dus nu cachemate voor android. Ik weet dat smittyware zelf ook aan cahemate voor Android doet, maar misschien is er wel iets veel beters?

 

Wat ik wil:

 

"ongelimiteerd" geocaches in de telefoon laden (Nederland met 16000 caches mag geen probleem zijn, desnoods verdeeld in 12 (provincie-) stukken)

ZONDER data verbinding toch die geocache beschrijvingen kunnen lezen

Logs kunnen schrijven die ik dan later kan overtypen (of online met de software ALS IK DAT WIL -> WIFI)

 

Klinkt simpel, maar wat ik tot nu uitgevist heb erg ingewikkeld. Eigenlijk alleen maar cachemate voor android.

 

Ik kan hier een lijstje onder plakken met onderzochte software, maar ik vrees dat daar ook wat spons-software tussen zit, en dat wil ik dus niet. Het moet echt 100% offline kunnen werken.

 

Wie heeft er ervaring? Ik hou me aanbevolen!

bewerkt door novw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik ook al jaren cachemate. Voornamelijk om caches bij me te hebben, niet om paperless te cachen. Als ik ooit naar Android ga, zal ik waarschijnlijk voor de Android versie kiezen.

 

Paperless cachen doe ik alleen bij traditionals. De andere apparaten zijn eigenlijk te kwetsbaar vind ik, zeker in de regen/vochtigheid.

 

Een multi puur met mijn Oregon lijkt totaal niet praktisch, geef mij voor multi's maar een stuk papier. De traditionals gaan nu wel in mijn Oregon. Daarnaast heb ik niet echt de behoefte om duizenden caches direct bij me te hebben, daar heb ik weer een netbook en GSAK voor.

 

Gezien de prijs zou ik zo weer voor cachemate gaan.....

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een iPhone en daarop de Groundspeak geocache applicatie. Sindsdien cache ik voor 99,5% zonder papier, op de iPhone, samen met de Garmin 60CSx.

 

Er is ook een Groundspeak apllicatie voor Android toestellen.

 

Ik neem aan dat die grotendeels hetzelfde werkt als de applicatie voor de iPhone.

 

Je kunt tevoren caches op je telefoon opslaan en de beschrijving dan later offline bekijken en er dus mee cachen.

 

En kijk ook nog eens hier.

 

En vergeet niet om hier te kijken.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank ! Weer wat nieuws geleerd.

 

de groundspeak app werkt misschien wel zonder internet, maar kan dan een heel beperkt aantal caches opslaan. en dan nog alleen op het device zelf, en niet op de SD-kaart.

 

CGEO heeft op de website staan dat het met 2000 caches écht wel afeglopen, klaar en vol is.

 

cachezoeker werkt alleen online.

 

Beagle ga ik meteen uitproberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...