Spring naar bijdragen

Magnetisch Noorden


pyne

Aanbevolen berichten

Kent iemand het exacte hoekverschil op dit moment, in (gemiddeld) Nederland, tussen het magnetische Noorden en het ware Noorden?

Ik heb begrepen dat dit per jaar verschuift, en daarnaast sterk afhangt van de Noorder- of Zuiderbreedte.

Referentie naar een eventuele aktuele on-line informatiebron verneem ik ook graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Variatie is een beter woord voor dit verschijnsel, in de zee- en luchtvaart wordt het althans zo genoemd. In onze streken is het ca. 3 graden west en wordt jaarlijks minder en nadert dus richting nul. Voor het vinden van de cache in Nederland dus practisch te verwaarlozen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Variatie is een beter woord voor dit verschijnsel, in de zee- en luchtvaart wordt het althans zo genoemd. In onze streken is het ca. 3 graden west en wordt jaarlijks minder en nadert dus richting nul. Voor het vinden van de cache in Nederland dus practisch te verwaarlozen.

Normaliter te verwaarlozen, Koos, maar ik zit weer moeilijk te doen zoals gewoonlijk ;)

Op langere afstanden wordt het dan nog wel eens lastig ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij thuis is de variatie momenteel -1.061 graden

Mooie vondst, Albrt.

Ik kwam op 12 minuten met die andere site, maar zie nu dat -1,2 niet in de buurt komt van jouw declinatie.

Genoeg reden om hier eens verder in te duiken. Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam op 12 minuten met die andere site, maar zie nu dat -1,2 niet in de buurt komt van jouw declinatie.

Genoeg reden om hier eens verder in te duiken. Bedankt!

Als ik mijn gegevens in de calculator van de Waterboys invul, krijg ik 1 graad en 4 minuten. Dat klopt heel netjes met het eerder door mij gevonden resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik mijn gegevens in de calculator van de Waterboys invul, krijg ik 1 graad en 4 minuten. Dat klopt heel netjes met het eerder door mij gevonden resultaat.

Eénduidig dus. Blijkbaar maakte ik een invoerfout bij de Waterboys' site... Bedankt voor de goede tips. Zeer bruikbaar ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pyne, doe me een lol en ga dit niet verwerken in één van je nieuwe caches. Ben blij dat ik uit Winter ben, als het goed is kom je dit weekend onze log daar tegen ;) (hoop ik)

Als je dit gaat gebruiken bij Lente, dan wil ik niets meer met Zomer te maken hebben, maar wacht ik tot de Herfst.

Ruud ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dit gaat gebruiken bij Lente, dan wil ik niets meer met Zomer te maken hebben, maar wacht ik tot de Herfst.

Ruud  ;)

Lente wordt een tip toe through the tulips.

Maar zover is het nog l a n g niet.

Deze vraag was voor tussendoor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...