Spring naar bijdragen

Kabouterkaarten legaal verkrijgbaar?


Gast musje

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hoi,

 

Ik ga daar eens kijken.... dank je wel voor de reactie!

 

Denk dat ik het antwoord dus al weet...

 

Wat mij betreft dus vraag beantwoord.

 

Groeten,

 

Arthur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor degenen die niet door en door willen klikken: 400 euro per kaartblad... en voor alle kaartbladen 30.850,- voor 1 toepassing. Meerdere toepassingen kosten 175% (2) of 250% (>2). Onderhoud 25% per jaar.

 

Dus iemand die er 1 product van wil maken is bijna 40.000,- kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is de ANWB Topografische Atlas van Nederland een zeer bruikbaar en legaal alternatief. Schaal is iets groffer, namelijk 1:50.000.

Als je de kaarten digitaal wil hebben, kan je de kaartjes die je nodig hebt altijd nog zelf inscannen. Hij is in ieder geval een stuk goedkoper: € 49,95

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is de ANWB Topografische Atlas van Nederland een zeer bruikbaar en legaal alternatief. Schaal is iets groffer, namelijk 1:50.000.

Als je de kaarten digitaal wil hebben, kan je de kaartjes die je nodig hebt altijd nog zelf inscannen. Hij is in ieder geval een stuk goedkoper: € 49,95

Volgens mij mag dit niet. Kopieren en digitale kopien zijn meestal niet toegestaan.

Dus als je het écht zuiver wil houden...

 

Groet van Brave Hendrik ;);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wordt iets voor Lex en Leo, maar volgens mij is een kopie (digitaal of op papier) voor eigen gebruik wel toegestaan.

 

In de Nederlandse auteurswet wordt de uitzondering op de uitsluitende rechten van de auteursrechthebbende als volgt geformuleerd: een verveelvoudiging "welke beperkt blijft tot enkele exemplaren en uitsluitend dient tot eigen oefening, studie of gebruik van degene die de verveelvoudiging vervaardigt of tot het verveelvoudigen uitsluitend ten behoeve van zichzelf opdracht geeft"
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Enkele tijd geleden kon je in diverse nieuws groepen alle stafkaarten van NL downloaden dat is uiteraard een stuk goedkoper dan via het kadaster :angry: . Toch vraag ik mij dan af hoe die daar komen je zou haast denken dat dat bij iemand van het kadaster of het leger vandaan moet komen, althans de uiteindelijke bron.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enkele tijd geleden kon je in diverse nieuws groepen alle stafkaarten van NL downloaden dat is uiteraard een stuk goedkoper dan via het kadaster  :angry: . Toch vraag ik mij dan af hoe die daar komen je zou haast denken dat dat bij iemand van het kadaster of het leger vandaan moet komen, althans de uiteindelijke bron.

.... en België, en Engeland, Duitsland, Noorwegen, Frankrijk, Spanje,...... allemaal illegaal, ongeacht wie ze verspreid heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar, volgens de kabouters dan, ook allemaal gemaakt met overheidsgeld. En dus al betaald door de burgers. In ons geval zijn de kaarten niet digitaal voor een normaal bedrag verkrijgbaar, dus is deze manier de enige. In Duitsland is dat net iets beter, maar is de viewer beroerd... De viewer in Frankrijk is beter, maar daar ken ik de prijs niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De IGN kaarten zijn prima en het werkt snel. Er kan worden geschakeld tussen 1:25000, 1:50000 en 1:100000; je krijgt dan ook ander soort kaarten te zien. De viewer komt me aardig over en werkt eventueel met je GPS samen.

Eén ding blijft behelpen; het is en blijft frans, en dan bedoel ik de menu's, de help enz.

Per regio kost een CD 39 EUR

 

Zie ook deze pagina met informatie.

 

Niet alles is te verkrijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...