Spring naar bijdragen

Kaart in geocaching.com


Boa

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om de kaart van Nederland te krijgen op de .com site? Als ik bijvoorbeeld een cache wil loggen dan klik ik op de kaart van Nederland in .nl op de betreffende cache en ga dan naar loggen. Ik kom vervolgens in de .com site waar ik me moet inloggen. Als ik nu weer een cache wil loggen of een andere cache wil gaan watchen kom ik niet meer terug op de kaart van Nederland. Dat gaat alleen als ik terugga naar .nl waardoor ik me zodra ik een nieuwe cache heb aangeklikt me weer moet inloggen voor .com. :beerchug:

Ik hoop dat jullie mijn probleem snappen, tis een beetje lastig uit te leggen. Wat ik graag wil weten is of er een makkelijke manier is om een beetje door de nederlandse caches te kijken zonder dat ik zo'n lijst met alle nederlandse caches moet doorlopen. Dmv zo'n kaart bijvoorbeeld.

 

Groeten Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij stijg ik zo niet echt in aanzien bij mijn medeforumgebruikers. Dit is al de tweede domme actie in 20 berichten. Als ik een percentage van 10% aanhoud, word ik waarschijnlijk binnenkort verbannen. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks alle hoelabaloe soms, is er hier op dit forum tenminste niemand echt in de ban gedaan het laatste jaar. Er zijn wel eens op diverse manieren afkoelingsperiodes geconstrueerd, maar daar is het bij gebleven.

 

Maar bannen omdat iemand een paar keer - naar eigen zeggen - iets doms heeft gedaan, nee ammenooitniet. Ik geloof dat domheid te verhelpen is (of in ieder geval met iets anders te compenseren in het leven).

Denk maar eens aan het verhaal van Socrates die een domme boer de stelling van Pytagoras deed ontdekken door gewoon steeds slim de juiste vragen te stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast hide&seek

even een vraagje

 

als ik bij mapquest

coordinaten in geef om een kaart in nederland op te zoeken

geeft hij altijd een plaats aan ergens anders, meestal belgie

ik heb al van alles geprobeert

wat doe ik fout

ik wil gewoon coordinaten ingeven en een kaartje krijgen

alvasy thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je aangeven wat je precies intikt en wat de exacte url is van de website die je gebruikt?

 

Als het http://www.mapquest.com/maps/latlong.adp is, dan moet je er om denken dat je het coördinaat intikt in het formaat ddºmm'ss", oftewel: graden, minuten en seconden (bovenste scherm) of in het formaat dd.dddddº, oftewel: graden in decimalen (onderste deel van het scherm).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bv

 

n51.03.590

e005.50.185

de groene taille cache

Dit maakt het waarschijnlijk dat je de coördinaten kent in graden en decimaal verdeelde minuten, de bij Geocaching gebruikelijke notatie.

 

Je moet dat NERGENS zo met twee decimale punten ingeven.

n51 03.590

e005 50.185

is wat je moet intoetsen, maar niet op de MapQuest-site, die kent dit niet.

 

Het eenvoudigste is je GPSr om te schakelen op hddd.ddddd of op hdddmmss.s nadat je het waypoint in de hdddmm.mmm toestand hebt ingevoerd. De GPSr rekent het dan voor je om. Je kent de coördinaten immers in graden+minuten, maar moet ze in MapQuest naar keuze opgeven in graden of in graden+minuten+seconden.

 

De omrekening is trouwens eenvoudig: om de seconden te krijgen moet je het minutendeel achter de komma vermenigvuldigen met 60. Je laat dan bij de minuten het deel achter de komma weg.

En als je liever de andere methode wilt toepassen kun je het aantal minuten door 60 delen, dan vind je het getal dat bij de graden achter de komma moet komen.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bv

 

n51.03.590

e005.50.185

de groene taille cache

Dat is inderdaad niet goed.

 

Het moet zijn

voor Noord: 51 03 35 (51 graden, 3 minuten en 35 seconden)

voor Oost: 5 50 09 (5 graden, 50 minuten en 9 seconden)

 

0.590 minuten is namelijk ongeveer gelijk aan 35 seconden (0.590 x 60)

0.185 minuten is ongeveer gelijk aan 9 seconden (0.185 x 60)

 

Op de cache-pagina staat het coördinaat weergegeven als graden, minuten en decimale minuten, en op de mapquest-pagina moet je het intikken als graden, minuten en seconden.

je moet dus de decimale minuten (het deel achter de komma) omrekenen naar seconden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...