Team Firefox Geplaatst 1 januari 2011 Geplaatst 1 januari 2011 Misschien dit linkje eens lezen http://www.globalcac...11249#post11249 of wij moeten dingen verkeerd begrijpen of deze http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=17436&view=findpost&p=279938 Dan zijn ze inderdaad al een eind op weg: In middels hebben wij de data gekregen en word er kaart materiaal en fotoś beschikbaar gesteld door het kadaster. Ook hebben wij inmiddels een afspraak met het Kadaster zodat we kunnen overleggen hoe we elkaar kunnen helpen. Ze schijnen ook nog te kunnen putten uit een oude PC die ergens op zolder ligt
Track_leader Geplaatst 1 januari 2011 Geplaatst 1 januari 2011 (bewerkt) Dan zijn ze inderdaad al een eind op weg: In middels hebben wij de data gekregen en word er kaart materiaal en fotoś beschikbaar gesteld door het kadaster. Ook hebben wij inmiddels een afspraak met het Kadaster zodat we kunnen overleggen hoe we elkaar kunnen helpen. Ze schijnen ook nog te kunnen putten uit een oude PC die ergens op zolder ligt Whatever vuurvos, zoals het normale patroon divide and concur! het blijft als een paal boven water staan dat de praktijken die in de draadjes op de diverse sites lopen niet overlopen van respect voor elkaars activiteiten. Maar ook nog eens dat er dingen geroepen zijn en worden die niet helemaal correct zijn om hier en daar een vuurtje op te stoken... Misschien beter voor voor een aantal mensen omdat niet meer te doen en de ontwikkelingen zijn beloop laten om te zien of er idd iets moois kan ontstaan 1 januari 2011 bewerkt door Track_leader
Twin Peaks Geplaatst 1 januari 2011 Geplaatst 1 januari 2011 OC heeft inmiddels alle data binnen gekregen op DVD. Hierop staat in ieder geval kaartmateriaal, de foto´s plus de coordinaten. Kadaster heeft nooit backups gemaakt van onze bestanden. Wie zegt dat die DVD van het Kadaster afkomstig is Eehhh...als die bewering niet juist is, berust mijn informatie op onwaarheden die van een ander afkomstig zijn. Vanuit het team begrijp ik dat Kees zelf met GC.NL gemaild heeft, dat hij die gegevens van het Kadaster heeft ontvangen en zich, ondanks de ontwikkelingen bij GC.NL niet zal terugtrekken. Overigens heeft niemand hem gevraagd zich terug te trekken. Hij wilde die vraag wellicht voor zijn? Harrie heeft tevens op de site van de buren vermeld dat zij die gegevens van het Kadaster hebben ontvangen....dus ja....waarom zou ik dat niet geloven?? Ik ga er niet over bakkeleien...Kees doet zijn ding...en wij doen het onze. Eigenlijk zijn al deze ontwikkelingen wel gunstig. Iets wat hier (door omstandigheden) te lang is blijven liggen, wordt als het meezit binnenkort weer in ere hersteld. Ik weet niet op welke wijze Opencaching er gestalte aan gaat geven, maar de cacher kan straks wellicht kiezen wat hij de leukste manier van meetpunten zoeken / vinden vindt of zelfs bij beide sites de meetpunten loggen. Hoe dan ook: de cacher profiteert!
Twin Peaks Geplaatst 1 januari 2011 Geplaatst 1 januari 2011 In middels hebben wij de data gekregen en word er kaart materiaal en fotoś beschikbaar gesteld door het kadaster. Ook hebben wij inmiddels een afspraak met het Kadaster zodat we kunnen overleggen hoe we elkaar kunnen helpen. Mmm...ik meen te weten dat deze quote uit een PB van Kees, aan het team van GC.NL afkomstig is. Interessant om te zien dat deze nu hier door jou op dit forum wordt neergezet. Ik weet niet wat de bedoeling van dit spelletje is, maar ik begin het te raden. Als het wellicht je bedoeling is om hier op het forum jouw / jullie vuurtjes op te stoken en daar dan lekker je handen boven te wrijven...doe ik daar niet aan mee... Ik wens jullie succes en meng me hier in elk geval niet meer met jullie in deze discussie.
Team Firefox Geplaatst 1 januari 2011 Geplaatst 1 januari 2011 Eehhh...als die bewering niet juist is, berust mijn informatie op onwaarheden die van een ander afkomstig zijn. Die informatie is kennelijk via-via gegaan, waardoor er wat ruis op de lijn is ontstaan Voor zover ik weet heeft OC een DVD met informatie en daarnaast Kadaster informatie bijgewerkt tot eind 2009. Ik ga er niet over bakkeleien...Kees doet zijn ding...en wij doen het onze. Eigenlijk zijn al deze ontwikkelingen wel gunstig. Hoe dan ook: de cacher profiteert! En daar gaat het uiteindelijk ook om, het lijkt nu alleen een wedstrijdje wie het eerst iets online gaat brengen en wel zo compleet mogelijk. Wat mij betreft gaan beide site´s de Meetpunten weer online brengen en wie weet ook de Paddestoelen. Beiden kom je onderweg vaak genoeg tegen en een foto´tje is zo gemaakt. In middels hebben wij de data gekregen en word er kaart materiaal en fotoś beschikbaar gesteld door het kadaster. Ook hebben wij inmiddels een afspraak met het Kadaster zodat we kunnen overleggen hoe we elkaar kunnen helpen. Mmm...ik meen te weten dat deze quote uit een PB van Kees, aan het team van GC.NL afkomstig is. Interessant om te zien dat deze nu hier door jou op dit forum wordt neergezet. Ik weet niet wat de bedoeling van dit spelletje is, maar ik begin het te raden. Die quote komt uit bericht #1 van dit draadje: de buren/forum/default.aspx?g=posts&m=11249#
Twin Peaks Geplaatst 1 januari 2011 Geplaatst 1 januari 2011 (bewerkt) Tja...er wordt wat afgeknipt en geplakt tegenwoordig. Ook dat kan misverstanden geven. Desalniettemin, blijf ik bij mijn besluit, om hier niet te bakkeleien over wat, welke site, met welke gegevens, van wie afkomstig, dan ook doet. We hebben er allemaal meer baat bij als we gewoon lekker verderwerken aan datgene waar de cacher baat bij heeft. Welles / nietes discussies hier, dragen daar niets aan bij. 2 januari 2011 bewerkt door Twin Peaks
Team Firefox Geplaatst 1 januari 2011 Geplaatst 1 januari 2011 We hebben er allemaal meer baat bij als we gewoon lekker verderwerken aan datgene waar de cacher baat bij heeft. Inderdaad, de gebruikers staan voorop. Wellicht is het een idee dat OC en GC samen de database gaan vullen en beide gaan hosten. 1
keske27 Geplaatst 1 januari 2011 Geplaatst 1 januari 2011 Hallo all, Volgens mij zijn er meerdere mensen/bezoekers van andere geocachesite's die er vreemde praktijken op na houden. (ik kan het natuurlijk ook mis hebben, maar mijn derde zintuig laat mij weinig/nooit in de steek) Het valt mij al langer op dat er van dit soort stromannetjes actief zijn ;-( Dus Twin peaks; Je zit er niet ver naast. Vriendelijke Groet, Keske27
Twin Peaks Geplaatst 1 januari 2011 Geplaatst 1 januari 2011 , het lijkt nu alleen een wedstrijdje wie het eerst iets online gaat brengen en wel zo compleet mogelijk. ...zo compleet mogelijk...daar streven we naar....de rest vind ik niet interessant. We hebben er twee jaar niet de mogelijkheden / mankracht voor gehad om het goed op te pakken, dus van mij hoeft het nu ook niet perse in 2 maanden klaar. Als het eindresultaat maar wel goed is. Als wij op de meetpuntenpagina alleen maar datgene terug kunnen krijgen wat er ooit was, ben ik dik tevreden. Dan mag Kees wat mij betreft de eerste zijn, met datgene wat hij met de meetpunten van plan is.
Cernunnos Geplaatst 1 januari 2011 Geplaatst 1 januari 2011 Goed, zullen we het hoofdstuk van complot theorieën, en ander heen en weer gegooid stoppen en het weer gewoon over rd meetpunten gaan hebben en hoe we die weer leven in kunnen blazen? Het heeft jaren goed gelopen hier, dus dat moet zeker weer kunnen. Het is leuk om te zien dat er hier mensen zijn die het op aan het pakken zijn. Dat er op andere sites ook initiatieven zijn ontstaan is alleen maar prima. Niemand heeft het alleenrecht op rd meetpunten. Laten we gewoon allemaal bezig gaan met de energie te steken in het opzetten van dit RD verhaal ipv heen en weer geschrijf, zwartmakerij etc. Mooie start van het nieuwe jaar. Dus nu ook graag weer on-topic.
Track_leader Geplaatst 1 januari 2011 Geplaatst 1 januari 2011 (bewerkt) Yep .. connecting the dots had started. En inderdaad keske wij zitten er niet ver naast. Het wachten is op een paar wijze woorden van christoffel2010 om alles compleet te maken Maar laten we dat verder parkeren.... Maar de ontwikkelingen gaan snel, was oc:nl 3 dagen geleden nog 3 maanden uit de lucht was gisteren het nieuws dat het wel einde van deze maand zou zijn. dus kijk ik uit naar de site om te zien waar deze op lijkt. Maar de meetpunten lijken inzet van de wedloop die niemand wat gaat brengen. 1 januari 2011 bewerkt door Track_leader
Team Firefox Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 Als het eindresultaat maar wel goed is. Als wij op de meetpuntenpagina alleen maar datgene terug kunnen krijgen wat er ooit was, ben ik dik tevreden. Daarom ook mijn eerdere vraag om het via de Cradle to Cradle manier op te pakken. Dat is dus geen olie op het vuur gooien, maar een serieuze vraag. Lees anders even terug, mijn opmerking heb je helaas (nog) laten liggen.
Twin Peaks Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 Ik heb je vraag niet laten liggen, ik kan er gewoon niets mee. Er is nog geen opencaching.nl om mee te onderhandelen. Er zijn alleen een aantal mensen met plannen voor OC.nl, in welk stadium dan ook. Daar kan ik geen planning onzerzijds op baseren of ook maar ergens over onderhandelen. Ik maak een planning voor het opnieuw opstarten van de GC-meetpuntenpagina, op basis van vaste waarden. Zolang er nog geen site opencaching.nl in de lucht is, kan ik er en doe ik er dus niets mee. Als OC.nl van de grond komt en een vaste waarde in de geocaching-gemeenschap blijkt, en ook nog eens blijkt dat OC en GC baat zouden kunnen hebben bij een samenwerking op het gebied van de meetpunten, eerst dan heeft een dergelijke bespreking misschien zin. In dit stadium dus niet. Ik verbaas me er wel over, dat men in de berichtgevingen een datum noemt waarop OC de meetpuntensite operationeel zouden kunnen hebben. 1. en dat heb ik al gezegd: het is voor ons geen wedloop, dus een datum hang ik er niet aan en vind ik helemaal niet interessant, als het eindprodukt maar OK is. 2. Ik denk dat de OC plannenmakers zich eerst druk moeten maken over het totstandkomen van hun site en dan een keer over de aanvullingen. Dat is hoe ik erover denk. Als het team bij GC.NL er anders over denkt, en nu al met OC i.o. in gesprek willen, hoor ik het wel. 3
Team Firefox Geplaatst 2 januari 2011 Geplaatst 2 januari 2011 Zonder meer een positief antwoord TP, waarvoor een plusje Er hoeft overigens helemaal niet samengewerkt te worden. Het enige wat afgesproken kan worden is dat beide site´s data van elkaar kunnen overnemen, zodat ze beiden zo compleet mogelijk worden. Beiden zijn dan identiek en lopen synchroon verder, wel zo makkelijk voor de cachers. Zoals het er nu naar uitziet komen ze beiden online en wanneer dat gaat gebeuren, is inderdaad van minder belang. Dat geeft beiden wat lucht om aan de kwaliteit te werken.
Aanbevolen berichten