Spring naar bijdragen

Wat is er vandaag veranderd?


Aanbevolen berichten

Als echte Geocaching addict beginnen mijn handen altijd een beetje te trillen als op m'n werk "het hek weer los is". Als trouwe medewerker van "Operatie stofwolk" spoed ik mij naar huis om boven mijn Mac op te starten. Daarna met Safari naar het forum.

Brandende vraag is altijd: Welke draadjes zijn vandaag aangevuld met (min of meer) waardevolle bijdragen en wat zijn de nieuwe? Ik wil immers niets missen.

Vroeger ging ik altijd alle forum rubrieken af. Dat was veel klikken.

 

Sinds kort gebruik ik een eenvoudigere methode: Ik klik onderaan de forum, net boven de aanwezigen op de link "Actieve Onderwerpen van vandaag". Dan krijg ik netjes een overzicht van de aangevulde en nieuwe draadjes.

Verder op de dag gebruik ik natuurlijk de index pagina, die ik af en toe ververs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Sinds kort gebruik ik een eenvoudigere methode: Ik klik onderaan de forum, net boven de aanwezigen op de link "Actieve Onderwerpen van vandaag". Dan krijg ik netjes een overzicht van de aangevulde en nieuwe draadjes.

Verder op de dag gebruik ik natuurlijk de index pagina, die ik af en toe ververs.

Is dit de start van de cursus "Forum gebruik voor beginners"

Dan wil ik nu de volgende tip :yes:

Ruud :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog drie tips in dit verband:

 

1. De 'actieve berichten van vandaag' zijn ook te bereiken via 'Mijn Assistent' rechtsboven, dan hoef je niet eerst helemaal naar beneden te scrollen.

 

2. Lees de nieuwe berichten vanaf het onderste draadje naar het bovenste. Als er terwijl je aan het lezen was een bericht bijgeplaatst wordt kom je het hogerop vanzelf tegen. Van boven naar beneden gaande mis je de allernieuwste berichten wel.

 

3. Als er intussen een regel is toegevoegd wijst de 'laatst gekozen link' een verkeerd bericht aan. Onthoud dus welk draadje je het laatst gelezen had als je teruggaat naar die indexpagina en ga niet blind een bericht omhoog in de lijst.

 

++ Lex ++ die het forum altijd op de bovenomschreven wijze afstruint

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb ik nog een vraag:

 

Als je iemand Quote dan staat erbij van wie en wanneer,

Behalve als ik dat doe:

 

QUOTE (Reintje de Vos @ January 21 2004, 17:55:26 )

Sinds kort gebruik ik een eenvoudigere methode: Ik klik onderaan de forum, net boven de aanwezigen op de link "Actieve Onderwerpen van vandaag". Dan krijg ik netjes een overzicht van de aangevulde en nieuwe draadjes.

Verder op de dag gebruik ik natuurlijk de index pagina, die ik af en toe ververs.

 

Is dit de start van de cursus "Forum gebruik voor beginners"

 

Waarom Niet :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je iemand Quote dan staat erbij van wie en wanneer,

Behalve als ik dat doe:

.........

Waarom Niet  :rolleyes:

Dat zit hem hierin:

 

Als je bij een berichtje op de knop 'Quote' drukt krijg je twee vensters; het onderste geeft de hele tekst van het geciteerde bericht, in het bovenste kun jij je ei kwijt.

 

In dat onderste venster delete je het voor jouw antwoord overbodige gedeelte, de rest wordt compleet met tijdstempel geciteerd.

 

Jij gebruikt kennelijk de 'quote' knop bovenin je invulscherm. Dan krijg je alleen een quoteveld, uiteraard zonder tijdstempel, want het is onbekend waar de gekopieerde tekst vandaan komt.

 

Overigens kun je ook in zo'n veld een tijdstempel krijgen. Je moet dan na '

' tussenvoegen:

'=naam,tijd', waarbij tussen het isgelijkteken en de komma de naam staat van de geciteerde schrijver, en na de komma de datum en tijd van het bericht. Als je even dit bericht quote met de knop die bovenin staat dan zie je in je onderste invulscherm precies hoe een en ander in elkaar zit, want dit bericht begint met zo'n quote met automatisch tijdstempel.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je iemand Quote dan staat erbij van wie en wanneer,

Behalve als ik dat doe:

.........

Waarom Niet  :yes:

Dat zit hem hierin:

 

Als je bij een berichtje op de knop 'Quote' drukt krijg je twee vensters; het onderste geeft de hele tekst van het geciteerde bericht, in het bovenste kun jij je ei kwijt.

 

In dat onderste venster delete je het voor jouw antwoord overbodige gedeelte, de rest wordt compleet met tijdstempel geciteerd.

 

Jij gebruikt kennelijk de 'quote' knop bovenin je invulscherm. Dan krijg je alleen een quoteveld, uiteraard zonder tijdstempel, want het is onbekend waar de gekopieerde tekst vandaan komt.

 

Overigens kun je ook in zo'n veld een tijdstempel krijgen. Je moet dan na '

' tussenvoegen:

'=naam,tijd', waarbij tussen het isgelijkteken en de komma de naam staat van de geciteerde schrijver, en na de komma de datum en tijd van het bericht. Als je even dit bericht quote met de knop die bovenin staat dan zie je in je onderste invulscherm precies hoe een en ander in elkaar zit, want dit bericht begint met zo'n quote met automatisch tijdstempel.

 

++ Lex ++

Ik snap hem :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...