Biegstra Geplaatst 10 december 2010 Geplaatst 10 december 2010 Ik houd van banners. Sommige banners hebben animatie. Als ik die banners rechtstreeks opneem in mij profiel dan blijft de anmiatie behouden. Ik probeer nu alle banners op een plek te plaatsen die ik kan beheren, b.v. op www.geocaching.com. Dat doe ik, omdat regelmatig banners verdwijnen omdat de website waar de banner staat opeens verdwenen is en dan ontstaat er een lege plek in de lijst. Ik sla de banner als afbeelding op op mijn computer, doe in geocaching.com een upload van een foto in een dummy cachebeschrijving en gebruik dan die foto als banner. Daarmee weet ik zeker dat die foto/banner altijd blijft bestaan, want ik zal zelf niet die dummy cachebeschrijving weggooien. Probleem daarbij is dat de animatie verdwijnt uit de banner. Heeft iemand een idee hoe dat komt en hoe dat is te voorkomen? Als voorbeeld zie mijn profiel in 2008. Daar zie je de banner van het gele bussie met animatie, daarbij verwijst de link naar de oorspronkelijke plek te weten: http://home.kpn.nl/timme737/GEOCaching/Banners/HetGeleBussie.gif Aan het eind van 2008 staat de banner nogmaals, nu zonder animatie en verwijzend naar een plek op geocaching.com, te weten: http://img.geocaching.com/cache/0814d283-f1e2-42c1-922a-6c4b365a5ab1.jpg
kdv Geplaatst 10 december 2010 Geplaatst 10 december 2010 (bewerkt) Alleen Gif-bestanden kunnen een animatie-effect hebben. Dat effect gaat verloren als je het bestand opslaat als JPG (dan wordt alleen het eerste frame van het 'filmpje' gebruikt). Je moet er dus geen jpg van maken, maar het bestand gewoon als gif behouden. Dan zal het wel lukken lijkt me. 10 december 2010 bewerkt door kdv
Cernunnos Geplaatst 10 december 2010 Geplaatst 10 december 2010 KDV slaat de spijker op zijn kop. Aan de code te zien heb je de "animated GIF" opgeslagen als jpg. Als je dat doet wordt het eerste frame opgeslagen als afbeelding en ben je het filmpje kwijt. Dus sla het bestand op door rechtermuisknop, opslaan als, en let er dan op dat het een gif file blijft! Ook als je het bestand door een editor heen gaat halen, altijd later weer saven als GIF anders verlies je de animatie.
Biegstra Geplaatst 10 december 2010 Auteur Geplaatst 10 december 2010 Dank voor de uitleg. Dat maakt de zaak lastig. Ik zie dat www.geocaching.com zelf de plaatjes converteert naar een .jpg formaat. Ik moet dus op zoek naar een andere oplossing, maar welke?
kdv Geplaatst 10 december 2010 Geplaatst 10 december 2010 Misschien gewoon de banners ergens anders opslaan in plaats van in een dummy cache? Flickr, Picasa, Photobucket...keuze volop en die verpesten de bestandsindeling vast niet. En eigenlijk is elke file hosting service prima, hoeft niet op plaatjes gericht te zijn. Vervolgens kun je de banners zo nodig toch in een dummy cache opnemen, maar dan door HTML-code te gebruiken (in bijv. Photobucket krijg je die code (o.a.) op een presenteerblaadje als je plaatjes uploadt. Succes!
Aanbevolen berichten