emiledk Geplaatst 27 november 2010 Geplaatst 27 november 2010 Sinds een paar dagen heb ik een GPSMAP 62s, als opvolger van mijn GPSMAP 60CSx die steeds moeilijker aan te zetten was. Ondanks de perfecte 60CSx toch een vooruitgang. Echter, wat mij niet lukt is als je op de kaart met de cursor schuift, dan zag je bij de 60 wat de coördinaat was onder het pijltje. Bij de 62 geeft hij die coördinaat bijna nooit, maar zegt hij 'verharde weg', 'boom', 'grasland' etc. Alleen als op de kaart onduidelijk is wat het voor gebied betreft wordt de coördinaat getoond. Ik krijg het niet voor elkaar om standaard de coördinaat te tonen bij het schuiven over de kaart. Heeft iemand goede raad?
delta123 Geplaatst 27 november 2010 Geplaatst 27 november 2010 Misschien moet je een extra dataveld instellen die het coördinaat toont. Maar ik weet niet zeker of dit zo werkt.
emiledk Geplaatst 28 november 2010 Auteur Geplaatst 28 november 2010 Met een extra dataveld gaat dat helaas niet (dat had wel logisch geweest, misschien iets voor een update van de firmware?). Maar op het forum van Waypoint kreeg ik al wel een bruikbaar antwoord: "Als je een punt op de kaart aanwijst en op enter drukt en je krijgt een aanduiding zoals 'verharde weg', 'boom', 'grasland', druk dan nogmaals op enter. Je krijgt dan o.a. de coördinaten. Via de menuknop kan je dat punt eventueel ook als waypoint opslaan. Krijg je meerdere aanduidingen tegelijk, maak dan hieruit een keuze met de pijltjesknop alvorens op enter te drukken."
thex Geplaatst 28 november 2010 Geplaatst 28 november 2010 GPSMAP 60CSx die steeds moeilijker aan te zetten was Had ik ook. Apparaat open gemaakt (voorzichtig, en lopen draden met de ommanteling). Er loopt in een tunneltje, op de kop van het apparaat, een smal staafje wat aan de rubberen ommanteling onder de aan/uit knop bevestigd zit. Deze raakt dieper in het apparaat (via het tunneltje) een knop op de printplaat. Die is soms moeilijke bereikbaar. Ik heb het rubberenstaafje verlengt met een stukje rubber van een zuignap. Het gaat om maar 1 mm max (zelfs dit is teveel). Daarna met een apparaat goed glad gemaakt zodat het verlengde staafje zich makkelijk in het tunneltje beweegt. En voilah, na wat drogen: prima resultaat. De 60csx gaat weer makkelijk aan en uit.
Aanbevolen berichten