Spring naar bijdragen

Verdwenen Geocaches Oregon 450

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Kan iemand ons helpen? Van het weekend heerlijk gegeocached met onze Oregon 450. Echter na de wintertijd wisseling (toeval of niet?) kan onze GPS ineens geen caches meer vinden op het device. Volgens de USB link met de PC staan ze er nog gewoon.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Hebben we iets verkeerds gedaan?

Alvast bedankt voor de reacties,

Geplaatst

Wij hadden geen problemen na overgang naar de wintertijd. Ook niet in de lente gehad, na overgang naar de zomertijd.

Helaas weet ik niet wat er aan de hand kan zijn. Hopelijk iemand anders wel.

Heb je al geprobeerd een nieuwe gpx file op de Oregon te zetten?

Succes!

Geplaatst

Het lijkt erop dat de GPX files er opnieuw opzetten met copy and paste werkt!

We hebben weer het een en ander terug gevonden.

Dank voor de snelle reacties!

Team Ratio 1

Geplaatst

ALs er nieuwe GPX files opzet ben ik dan ook de file kwijt die bijhoud hoeveel en welke caches we gedaan hebben?

nee hoor

dat staat los van elkaar.

Hij slaat de caches die je gedaan hebt op bij visitcaches en zolang je dat bestandje niet weggooit slaat hij het allemaal op.

Geplaatst

ALs er nieuwe GPX files opzet ben ik dan ook de file kwijt die bijhoud hoeveel en welke caches we gedaan hebben?

nee hoor

dat staat los van elkaar.

Hij slaat de caches die je gedaan hebt op bij visitcaches en zolang je dat bestandje niet weggooit slaat hij het allemaal op.

Geplaatst

Niet helemaal, alleen de caches die in je GPX bestand staan komen in het lijstje gevonden caches die je oregon laat zien. Als je, zoals ik, alleen de caches in je GPX zet die je nog niet gevonden hebt, zullen alleen de caches die je vind nadat je het GPX bestand op je oregon gezet heb in het lijstje verschijnen.

Tc

Geplaatst

Maar het aantal gevonden caches blijft er wel netjes op staan (het getal, niet de specificatie van welke caches dat waren dus).

Als je nooit de gpx file zou vervangen, zou je ook nooit de nieuwste gegevens van de caches te zien krijgen en dus wellicht op zoek naar naar reeds verdwenen of gearchiveerde caches.

Bovendien, als je een cache in een gpx file had staan en je zet er een nieuwe gpx file naast met dezelfde cache er in, dan worden alleen de gegevens van de eerste gpx file getoond over die cache. Nieuwe logs, aangepaste beschrijvingen, hints of gecorrigeerde coordinaten zie je dan dus niet.

Kortom, je ontkomt er niet aan om regelmatig je gpx files te verversen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...