Spring naar bijdragen

Rankinglist & kaarten - Update!


Geoman

Aanbevolen berichten

De rankinglist en de Benelux-cache-kaarten zijn door Ralph en team Eagles geupdate.

 

Beide zeer bedankt voor het arbeidsintensieve werk   :exclamation:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 2 weeks later...

Uiteraard moet Ralph een hoop werk verzetten voor het bijhouden van de Top-30.

Nu vond ik echter een vergelijkbare lijst die kennelijk automatisch wordt bijgehouden, en die daardoor compleet en up-to-date kan zijn.

Ik heb de lijst gevonden via de nieuwe Link-pagina :) .

[b:post_uid0]Geocaching Links => Statistieken => Dan Miller Stats => CACHE STATS: Countries => Select another country: Netherlands[/b:post_uid0]

 

Of klik hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze rankinglijst werkt iets anders dan die van Ralph, namelijk je ranking wordt bepaald n.a.v. het aantal gevonden [b:post_uid0]en verstopte[/b:post_uid0] caches [b:post_uid0]in Nederland[/b:post_uid0].

Overigens heb ik volgens deze statistieken 8 caches gevonden die niet in een land gevonden zijn. Deze tellen daarom ook niet mee. Heeft iemand enig idee wat deze caches representeren en waarom ze niet meegeteld worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het zou toch om een ranking gaan IN nederland?

 

Volgens mij is de eerste rij dus gevonden nederlandse caches. Het enige dat gekeken moet worden is dat nieuwe caches niet voorkomen als nederlandse caches, maar als blanco. Daar zitten dus je lege landen...

 

Maar als Dan vaker een update doet van zijn database, kloppen deze gegevens ook weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het zou toch om een ranking gaan IN nederland?

 

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar de Ralph-ranglijst is volgens mij gebaseerd op het totaal aantal gevonden caches van nederlanders die de afgelopen drie maanden tenmin ste een cache hebben gevonden. De andere is gebaseerd op iedereen die ooit in Nederland een cache gevonden hebben, er komen dus ook buitenlanders in voor en caches die gevonden zijn in het buitenland tellen niet mee.

Het enige dat gekeken moet worden is dat nieuwe caches niet voorkomen als nederlandse caches, maar als blanco. Daar zitten dus je lege landen...

Klinkt aannemelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je geen land in het dropdown-boxje invoert zie je volgens mij wie er wereldwijd de laatste tijd de meeste caches heeft gevonden. Interesting.

Nee, tenzij het om nog niet naar land ingedeelde caches zou gaan, en dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat de lijst hoogstwaarschijnlijk automatisch wordt aangemaakt. En het is ook geen totaal want de overall-score is hoger dan de geen-landscore.

 

Elsinga (op 86) zal waarschijnlijk het beste kunnen begrijpen wat de geen-landscore inhoudt, want hij heeft in deze categorie 4 gevonden en 3 verstopt, terwijl hij maar 3 overige vondsten heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de Ralph-ranglijst is volgens mij gebaseerd op het totaal aantal gevonden caches van nederlanders die de afgelopen drie maanden tenmin ste een cache hebben gevonden.

Klopt!  :)

 

Groeten!

 

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...