Spring naar bijdragen

Twijfel Tussen Oregon En Gpsmap

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb nu een etrex venture en wil eigenlijk een nieuwe gps waar ik meer in kan laden. Ook wil ik een electronisch kompas, dat lijkt me wel handig.

Ik twijfel tussen de Oregon 450 en de gpsmap 62s.

Het invoeren lijkt me wel handig met een touchscreen maar kan ook weer sneller kapot gaan.

Sommige vinden de gpsmap 62 toch wat tegenvallen na de gpsmap 60. Maar zou dat ook voor mij gelden?

Ik wil er dus mee geocachen. Wat raden jullie mij aan en zit er volgens jullie nog verschil in de nauwkeurigheid?

Graag krijg ik wat tips van jullie.

Geplaatst

Sinds kort hebben wij een Oregon 450 en voor we tot aanschaf overgingen twijfelden we ook.

Wat voort ons de doorslag gaf was de mogelijkheid tot het lopen van Wherigo.

Vlantevoren veel info verzamled, meningen gevraagd en toen zijn we naar Waypoint (mag ik dat wel zo vermelden?)geweest waar we in alle rust diverse toestellen mochten vergelijken qua zichtbaarheid en gebruiksgemak. :thumbup:

We zijn erg tevreden over de Oregon, die ongetwijfeld nog veel meer mogelijkheden heeft dan die wij benutten :blink:

Succes met kiezen!

Laekense

Geplaatst

Het is lastig om een keus te maken want ze hebben beide hun voors en tegens. Het touchscreen van de Oregon is inderdaad wat meer kwetsbaar, maar is wel gemaakelijk bij het invoeren van gegevens in het veld. De MAP62 is met bepaalde functies een vooruitgang op de MAP60 heb ik begrepen, met name de snelheid waarmee kaarten geladen worden is een stuk verbeterd. Bij de MAP60 krijg je tijdens het navigeren af en toe nog een blanco scherm, omdat de kaart niet zo snel laad. Dat is bij de MAP62 een stuk verbeterd, volgens de reclame die erover wordt gemaakt. Als je regelmatig een Wherigo wilt doen heeft de Oregon de voorkeur. Ze kunnen beide de cache info laden (de MAP60 niet overigens) en draadloos geevens overzenden.

Het is maar waar je voorkeur ligt. Ik zou goed kijken naar wat je zelf wilt en alle eigenschappen van de twee apparaten naast elkaar leggen (ook de prijs hierin meenemen natuurlijk) en dan een besluit nemen.

Succes met de keuze!

Geplaatst

Voor mij is de keuze snel gemaakt, NOOIT geen Oregon x50 meer.

Na 3 maanden zat er een "sterretje" in het touchscreen, nochtans behandel ik mijn GPS met veel zorg in een hardcover en heeft een screenprotector.

Tot nu toe weet ik nog steeds niet hoe het sterretje erin gekomen is.

Tevens is het zo dat Garmin in BE en NL de touchscreens van de Oregon NIET kan herstellen (nochtans in UK en US wel) omdat zij geen hersteldienst hebben. Garmin stelt een omruiling voor, waarbij je €100 korting krijgt bij aankoop van een nieuw toestel...

Mijn conclusie: de Oregon x50 is NIET robuust genoeg voor geocaching en over de Garmin repair service ben ik totaal niet tevreden.

Geplaatst

Ik vind het wel belangrijk dat die een beetje tegen een stootje kan. Zeker tijdens geocaching kan je wel eens ergens tegen aan komen. En als er kinderen meegaan dan willen ze die ook graag vasthouden.

Wherigo lijkt me wel geinig maar is niet heel belangrijk.

In ieder geval al bedankt voor de reacties maar meer is altijd welkom.

Geplaatst

Voor ons was de keuze snel gemaakt; Oregon 450

De 62 is wat mij betreft vrijwel geen verbetering tov de 60 en met een prijs van 500 euro veel te duur.

Dat de oregon niet robuust genoeg is voor geocachen is onzin, dan zouden er niet zoveel van verkocht worden voor het cachen.

Hij zal misschien gevoeliger zijn als de 62, maar daar zijn prima beschermhoesjes voor te krijgen.

Geplaatst

Ik ben in de luxe positie van het hebben van zowel een Oregon als een MAP60CSx. Met beide ben ik blij. Het scherm van mijn Oregon is al maanden prima. Als ik opnieuw moest kiezen zou ik ook erg twijfelen als ik er maar één mocht. De MAP62 zal best wat verbeteringen hebben, maar ik ben het met team nessa eens dat de prijs wel erg hoog is. (vond ik eigenlijk van de Oregon ook en toen ik mijn MAP60 kocht 3 jaar geleden was hij eigenlijk ook veel te duur (€599) als je de prijs nu ziet (€249))

Geplaatst
Dat de oregon niet robuust genoeg is voor geocachen is onzin, dan zouden er niet zoveel van verkocht worden voor het cachen.

Ik hoop dat je gelijk hebt...

Heb je deze topic gelezen?

Dat er veel verkocht worden is nog geen garantie dat het een robuust toestel is.

Ter info: bij Garmin NL (Sailtron) kunnen ze de omruilingen (tgv een defect Oregon touchscreen) niet meer bijhouden, wachttijden lopen op tot 6 weken!

Geplaatst

Het prijsverschil tussen de Oregon 450 en de gpsmap 62s is nu een paar tientjes.

Touchscreen lijkt me nog steeds handig. Maar ik wil wel een tijdje met die gps kunnen doen.

Hoe vinden jullie het verschil van het scherm in de zon?

Geplaatst

Ik had de 450t en heb die verkocht aan m'n zwager die het 'spelletje' toen óók wel leuk vond (inmiddels is hij in zijn korte cachetijd al ruimsschoots over mijn puntenaantal heen...). Omdat hij de mijne wilde overnemen (nog geen jaar oud) kon ik opschalen naar de 550t. Die 450t was nog meer dan uitstekend, maar ik vond het 3-punts kompas in de 550t zo interessant. En ik moet zeggen dat ik heel erg tevreden ben met dit toestel (voor mij werd het twijfelende kompas van de 450t steeds irritanter) en heb dus geen seconde spijt van die investering.

Dat het toestel niet sterk is, betwijfel ik. Het is wel handig om z'n screenprotector bij Geocachingshop.nl te bestellen. Op de 450t had ik op een gegeven moment een kleine kras in het scherm (gelukkig vrij onderaan het scherm) omdat ik 'm zonder hoesje in m'n geo-tas had gepropt en dus vervolgens tegen mijn metalen kompas had liggen schuiven. Ik draag 't toestel altijd aan een key koord op m'n buik bungelend en het ding ziet er nog steeds uit als nieuw. Als je trouwens gáát voor de Oregon zou ik adviseren om voor de 550 te gaan met z'n prettige kompas...

Succes met je keuze(s).

Groet, LeoCache.NL

Geplaatst

De 450 en de 550 hebben nu toch hetzelfde electronisch 3 assen kompas? Dat staat tenminste op de garmin site of bedoel je dan iets anders?

Geplaatst

De 450 en de 550 hebben nu toch hetzelfde electronisch 3 assen kompas? Dat staat tenminste op de garmin site of bedoel je dan iets anders?

Klopt. 450 heeft ook een 3-assig kompas. Het enige verschil met de 550 is dat de 450 geen camera heeft.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Door een kapot touchscreen van m'n Oregon 550 sta ik nu ook voor de keuze tussen een nieuwe Oregon of de nieuwe 62st.

Ik gebruik nu weer m'n oude 60CSx en dat gaat prima, alleen vind ik tekst ingeven erg onhandig met die pijltjestoetsen. In de Oregon gaat dat veel gemakkelijker.

Weet iemand hoe dat op de 62st gaat? Ook weer met pijltjestoetsen zoals op de 60CSx?

Geplaatst

ik heb ook een screenprotector op mijn oregon 450. Maar toen ik laatst een probleem had en terug ben geweest naar de winkel wisten ze mij te vertellen dat officieel de garantie zou vervallen door de screenprotector. Dit is een bewerking die je dus niet mag doen met je oregon. De lijmlaag zou het touchscreen kunnen aantasten.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...