Team GeNeRaL Geplaatst 15 september 2010 Geplaatst 15 september 2010 Ik heb vaak problemen met mijn Oregon 450. Vaak blijft de gps "hangen". Zodra ik de usb in mijn pc duw en de usb in de gps, is de gps niet zichtbaar via mijn computer. (ook op andere pc's niet) Als de gps dan eens zichtbaar wordt kan ik er het e.e.a mee doen zoals waypoint laden caches laden enz. Maar zodra ik via (rechts bij de tijdsbalk) USB veilig verwijderen klik en de usb uit het apparaat haal, blijft de gps wederom hangen en krijg ik deze met geen mogelijk weer normaal. Enige wat ik dan kan doen is de batterijen verwijderen en opnieuw opstarten. Op dit moment hebt ik de laatste firmware erop gezet echter zonder verbetering. Ik ben terug geweest waar ik hem gekocht had (http://www.gps.nl/ te nortter) willen ze me niet echt helpen (ik heb hem nog maar een maand of 3). Ik baal er als een stekker van. Wie heeft deze ervaring met de Oregon? Vriendelijke groet Edwin
Gast JackHoe Geplaatst 15 september 2010 Geplaatst 15 september 2010 (bewerkt) Wat vreemd dat ze bij Notter je niet wilen helpen. Ik dacht dat ze daar wel een goede service hadden. Geven ze ook aan waarom ze je niet helpen? Hij werkt toch niet goed en dit moet toch onder de garantie vallen. Anders zou ik contact opnemen met Garmin zelf: Garmin (Nederland), Postbus 297, 3990 GB Houten, 0900 - 427 64 61 (Dit telefoonummer kost € 0,35 cent per minuut met een maximum van 17,50 euro per gesprek. Je kunt ze van maandag tot en met vrijdag op dit telefoonnummer bereiken tussen 10.00 en 16.00 uur). 15 september 2010 bewerkt door JackHoe
WBKWADRAAT Geplaatst 15 september 2010 Geplaatst 15 september 2010 Mijn telefoon en Oregon300 haal ik van de computer zonder rechtermuistoets. Die geven dan een piepje. Met Usb doe ik dat wel "netjes". Dat geeft vooralsnog geen problemen op mijn XP-bak
guuske Geplaatst 25 september 2010 Geplaatst 25 september 2010 Ik heb bij mijn oregon 550 ook regelmatig te maken met dit euvel. In mijn ervaring doet het zich veelal voor als ik de oregon direct aan de PC koppel (zonder dat hij aan staat). Dit gebeurt ook wel eens als ik hem in de auto aansluit op de stroom. Als ik hem eerst aanzet en vervolgens aansluit gaat het bijna altijd goed.
Icemen4 Geplaatst 25 september 2010 Geplaatst 25 september 2010 Maar zodra ik via (rechts bij de tijdsbalk) USB veilig verwijderen klik en de usb uit het apparaat haal, blijft de gps wederom hangen en krijg ik deze met geen mogelijk weer normaal. Vriendelijke groet Edwin Ik heb het zelfde gehad. Heb toen een andere usb-kabel gebruikt en een andere usb poort op mijn computer. probleem was hier toen opgelost. Ik gebruik trouwens de knop " veilig verwijderen " niet. Ruk de Oregon gewoon los van de usb stekker en heb er nog nooit problemen mee gehad. Suc6
@rend Geplaatst 25 september 2010 Geplaatst 25 september 2010 Ik heb vandaag een update gedaan met mijn Oregon 450 en daarna wil het ding niet meer opstarten. Bij Notter eens op het forum gekeken en daar zie je wel een manier om de Oregon weer te laten communiceren met de PC. Misschien iets de de topic openener. Zorg eerst dat je de laatste USB drivers hebt, maar dat zul je wel hebben. Daarna de de batterij er uit. En de Aan uit knop indrukken en daarna de USB kabel aansluiten. Na 30 seconden is de Oregon verbonden met de PC en kun je alle bestanden er af halen en er op zetten. Mijn probleem is hier niet mee op te lossen zelfs niet via een speciaal bestand om geforceerd te updaten. Maar dat ding gaat dan maar eens terug naar de winkel. Ik vind het wel weer treurig dat Garmin er in mijn ogen met de pet er naar gooit.
Icemen4 Geplaatst 25 september 2010 Geplaatst 25 september 2010 Misschien kun je hier wat vinden voor je probleem met de 450? Garmin Oregon Wiki
@rend Geplaatst 26 september 2010 Geplaatst 26 september 2010 Ik heb dit allemaal uitgeprobeerd, maar hij blijft zodra ik opstart hangen en ik zie in het scherm alleen GARMIN staan en dat verdwijnt alleen door de batterijen er uit te halen.
Icemen4 Geplaatst 26 september 2010 Geplaatst 26 september 2010 @rend ik stuur even een mailtje naar je toe. Misschien staat daar de oplossing wel in voor jou probleem. Groetjes Ton
@rend Geplaatst 26 september 2010 Geplaatst 26 september 2010 Heb je PM gelezen en meteen beantwoord. Ik houd jullie wel op de hoogte.
Aanbevolen berichten