Spring naar bijdragen

GPS-en in het buitenland


Gast Stealth

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met het gebruik van de GPS in Zuid-Amerika? Zijn er landen waar de GPS absoluut niet is toegestaan? Ik weet uit ervaringen van anderen dat er Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen zijn waar het niet is toegestaan om gebruik te maken van gedetailleerd kaartmateriaal. (het schijnt dat men daar verschrikkelijk moeilijk over kan doen) ;) Geldt dit ook voor GPS-gebruik?

 

Team Stealth,

 

Jaco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik herinner me eens gelezen te hebben dat het in Cuba absoluut verboden is. Als een schip een handheld GPSr aan boord heeft wordt die in een verzegelde zak gestopt, waarvan het zegel pas na vertrek uit Cuba mag worden verbroken.

Fijn land dat Cuba, waar vanaf nu ook internet verboden is. Inbellen kan niet meer, de telefooncentrales maken dat met technische middelen onmogelijk.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat er daar geen probleem is. Ik zie tenminste een heleboel waypoints bij 500 waypoints GPS de Kenya

Er er zijn vele toeristen-safaries in dat land. Gidsen zullen ook wel modern zijn en de jeep met behulp van GPS ter plekke brengen.

Mij staat een verhaal bij over wilde beesten zien op bestelling. Her en der lopen leeuwen, neushoorns e.d grootwild met een zendertje om. Dus kunnen ze altijd - als er behoefte aan is - uitgepeild worden. Eenmaal gevonden dan wordt met de mobilofoon de GPS-positie doorgeven en kan de gids met zijn GPS-je de kudde toeristen naar het gevraagde beest brengen. Maar of dit verhaal in Kenya zich afspeelde, weet ik niet meer.

In Kenya zijn momenteel 10 caches waarvan er 8 virtual zijn en 2 stoffelijk. Eentje is onvindbaar en de tweede heeft sinds april 2002 nog geen bezoek gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cachen in Ecuador, Peru, Bolivia en Chili is geen probleem. Wij reizen op dit ogenblik in Zuid Amerika door deze landen (de 1e drie al gedaan en nu in Chili) en hebben gewoon gecached als er caches in de buurt waren.

 

We hebben er trouwens nooit bij nagedacht om na te vragen of een GPS toegestaan is en dat weten we dus niet. Ik kan me echter niet voorstellen dat het in 1 van deze landen niet toegestaan zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...