Spring naar bijdragen
  • 0

Meerdere Kaarten Plaatsen In Garmin Dakota 20

Vraag

Geplaatst

Ik heb enige malen gelezen dat het nodig zou zijn meerdere kaarten gelijktijdig via mapsource op je gps te zetten omdat mapsource het bestand gmapsupp.img in de map Garmin overschrijft.

Op zich is dit waar, wanneer je echter het bestand gmapsupp.img hernoemt naar b.v. gmapsupp1.img, en een nieuwe kaart wilt laden zal mapsource de nieuwe kaart weer gmapsupp.img noemen.

Nu heb je dus twee kaarten op je gps, welke je afzonderlijk aan of uit kunt zetten.

Wanneer je deze kaarten in een map Garmin, dus dezelfde naam als in de gps zelf, op je SD kaart plaatst, kun je meerdere kaarten meenemen en ter plaatse de juiste kaart laden.

Of dit bij andere systemen werkt weet ik niet...

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Hoe doe je dit dan, wisselen tussen gmapsupp.img en gmapsupp1.img ? Ik ken alleen de variant welke een laptop aangeloten nodig heeft.

bewerkt door thex
  • 0
Geplaatst
Hoe doe je dit dan, wisselen tussen gmapsupp.img en gmapsupp1.img ? Ik ken alleen de variant welke een laptop aangeloten nodig heeft.

Bij de Dakota kun je via "Stel In" en dan naar "Kaart" en dan "Kaartinformatie-Selecteer kaart" naar het scherm waar de kaarten staan weergegeven.

Hier worden de kaarten niet als gmapsupp.img etc genoemd maar met een beschrijving van de kaart zoals bv "Basemap" of Basemapauto of wat dan ook.

OP dit veld staat ook of de kaart is ingeschakeld of uitgeschakeld.

Wanneer je dit veld activeerd kun je de betreffende kaart in of uit schakelen.

Succes!

• 0
Geplaatst

Met de Garmin GPS 60-serie lukt het niet en moet je de kaarten samenstellen in Mapsource en dan 1 bestand sturen naar de GPS. Met alle OREGONS en COLORADO's (Dakota's waarschijnlijk ook) kan je inderdaad alle kaarten los op de GPS zetten. Het bestand krijgt de naam GMapsupp en die moet je voordat je kaart 2 erop zet herbenoemen. Zelf geef ik ze de naam van de kaart: TOPO_NED, CN2010_1, TOPO_DUITSLAND_V3. Werkt super. :wub:

• 0
Geplaatst
[bedel-aan] Verzoek aan Garmin: kan flexibele image namen ook in de MAP 60CSx worden ingebouwd [bedel uit]

Garmin heeft liever dat je een Oregon of een GPS62 koopt :wub:

• 0
Geplaatst

Even off topic, Garmin kan inderdaad nog wel wat verbeteringen doorvoeren......om een cache van je navigatie te wissen moet je het betreffende gpx bestand wissen, dit had best wat eleganter gekund dunkt me

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...