Spring naar bijdragen

Gsak En Ozi


antarctica

Aanbevolen berichten

Als ik in GSAK een aantal caches selecteer en exporteer naar een Ozi wpt file, opent Ozi, maar geeft daarna gelijk een foutmelding: A map must be loaded to do this operation.

Daarna klik ik op OK, er opent een kaart, daarna krijg ik gelijk de volgende foutmelding: I/O error, 123.

Ik krijg dus wel een kaart, maar zonder caches.

Wie weet wat ik verkeerd doe?

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als Ozi actief is maar er is geen kaart geladen dan loopt de actie: 'waypoints op kaart zetten' verkeerd af. Mogelijk is dat gedrag verholpen bij de laatste versie.

Je kan in configuratie->system-> at startup aangeven dat de laatst gebruikte kaart geladen moet worden bij de start van Ozi. Dan heb je dit probleem/foutmelding niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, ik heb het bij mij ook even getest. Het werkt alleen als ik in in Ozi Explorer de optie:

"File" "Configuration" <Load last map> aanvink en dan Ozi even sluit en start.

Ik gebruik overigens momenteel de laatste versie: 3.95.5k

Als ik in nu Gsak een filter maak van bijvoorbeeld caches in Den Haag en vervolgens een export maak naar Ozi dan opent Ozi Explorer inderdaad automatisch met de laatst geopende kaart en laat de Waypoints daarop ook daadwerkelijk zien.

 

Wel een kanttekening:

Mocht je nu in Gsak een export maken van Waypoints in Den Haag en je laatst geopende kaart in Ozi is de Topo van bijvoorbeeld Schoonhoven, dan zal Ozi openen met de Schoonhoven kaart en laat dan uiteraard de geexporteerde waypoints niet zien op deze kaart. Ze zijn echter wel geladen, want als je dan de kaart van Den Haag alsnog opent in dezelfde Ozi sessie zie je de waypoints direct verschijnen.

 

Ja, het werkt. Nee, Gsak is naar mijn idee momenteel niet in staat om aan de hand van de gexporteerde records de juiste kaart te laden in Ozi. Gsak kan wel de executable van Ozi vinden, maar dus niet de juiste kaart laden. Als iemand daar nog een idee over heeft hoor ik het graag, ik zie vooralsnog geen mogelijkheid dit te realiseren.

 

Grote Griezel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...