Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben een nieuwe cacher en dus een groentje. Ik heb een multi cache geladen naar de etrex via een programma van garmin. Ik had eerst een ander programma geïnstaleerd (EasyGPS) deze ziet de cache wel maar verder kan ik hem in de etrex nergens terug vinden als de geocaching opent kan hij niks vinden. de cache ligt op ongeveer 5km. Ook op de plaats van het begin van de mulitcache kan hij niks vinden. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik ze wel kan vinden en zien.

Snap er nog niet zoveel van. Kan ook niet net zoals bij mijn auto gps coördinaten invoeren.

O ja weet iemand ook of het volume van de geluiden ook luider kan?

alsvast bedankt Jenf

Geplaatst

Om te beginnen: je kunt wél coordinaten invoeren. Je moet hiervoor de menu-optie 'markeren' gebruiken (of een bestaand waypoint aanpassen). Je kunt het eenvoudigst coordinaten laden via de Garmin plugin op www.geocaching.com (en dan via de optie 'send to GPS'). Om het geladen coordinaat te zien kun je het volgende proberen: probeer Zoek, Geocache en klik vervolgens op de grote drukknop aan de linker zijkant van je GPS (onderste knop). Hier kun je kiezen voor 'zoeken op alfabetische volgorde' of 'zoek dichtsbijzijnde'. Kijk 'ns of dit helpt. Heb je ook gekeken of je het coordinaat kunt vinden via Zoek, Waypoints??

Geplaatst

Heeft hij een fix gehad, niet al te ver van het bewuste punt. Is niet West en Oost omgedraait. Een GPS kan laten zien op naam en op afstand. In deze laatste mode kan de wp wegvallen.

Geplaatst

Hoi ik heb de opties geprobeerd maar hij kan geen caches vinden niet in de lijst met caches, maar ook niet in dichtstbijzijnde caches.

Nee ik heb ook geen fix gehad. Dit is toch dat de garmin de route toont? Ik heb de etrex aangezet op de plek waar de mulitcache begon. en dit was ook het eindpunt van de cache dus daar moet de cache ergens liggen. De etrex hcx geeft aan geen caches in de buurt. Het programma van Garmin heet communicator Version 2.9.2.0. Als ik dan de microSDHC open zie ik het bestand staan in het programma van EasyGPS. Moet dit programma er wel tussen of raken deze twee programma's met elkaar in conflict?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...