Spring naar bijdragen

City Select Naar City Navigator


waterdaantje

Aanbevolen berichten

Beste Collegacachers,

 

Ik heb vol trots City Navigator 2010(.1 las ik net) gekocht. ik heb alleen nog kaarten van City Select(2005?) op mijn gps zitten. CN kan deze niet verwijderen en de laptop waar de vorige kaarten op staan is helaas gesneuveld. Kent iemand dit probleem, of liever.... de oplossing?

 

Ik wil dus oude kaarten d'raf en de glimmende kreukloze nieuwe kaarten d'rop. :thumbup:

 

Groetjes,

 

Daan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik wil dus oude kaarten d'raf en de glimmende kreukloze nieuwe kaarten d'rop. :thumbup:

 

Kaarten hoef je niet te verwijderen; dat gebeurt automatisch als je er nieuwe op zet. Bij het laden van een nieuwe (set) kaart(en) wordt al wat aanwezig was op je GPSR overschreven, ook als de nieuwe kaart kleiner is dan de oude. Tenzij je eerst de geladen kaartenset van de GPS naar de PC laadt, nieuwe kaarten er bij selecteert, en dan de hele set (mits die allemaal op je PC staan) naar de GPS stuurt. Maar goed, dat is bij jou geen optie, want de huidige kaarten staan niet meer op jouw PC.

 

Dus: selecteer in Mapsource wat je op de GPSR wilt hebben, en laadt het in het apparaat. Klaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil dus oude kaarten d'raf en de glimmende kreukloze nieuwe kaarten d'rop.

 

De GPS koppelen aan je computer. Via verkenner naar de harde schijf van je GPS en dan het kaartbestand (meestal met de naam gmapsupp) verwijderen. Daarna kan je de nieuwe kaart erop zetten.

 

Met de nieuwere GPS'n kan je tegenwoordig elke kaart een eigen naam geven. Via Mapsource heten ze allemaal gmapsupp en als je de naam niet wijzigd zal hij ze altijd overschrijven. Nieuwe kaart erop, naam wijzigen, volgende kaart erop, naam wijzigen etc. Zo kan je meerdere kaarten op de GPS krijgen zonder dat je daar 1 bestand van moet maken via Mapsource.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus in principe overschrijft hij wat er op staat(als je 100 kaarten invoerd, krijg je dan maar in gmapsupp bestand?) zolang de naam maar hetzelfde is. verander je gmapsupp in kaartje1(oid) dan zet hij de volgende kaarten er bij(als gmapsupp)?

 

Dat is handig voor als ik in de toekomst ook een topokaart wil gaan gebruiken... kun je in het veld een beetje makkelijk wisselen van kaart?

bewerkt door waterdaantje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus in principe overschrijft hij wat er op staat(als je 100 kaarten invoerd, krijg je dan maar in gmapsupp bestand?) zolang de naam maar hetzelfde is. verander je gmapsupp in kaartje1(oid) dan zet hij de volgende kaarten er bij(als gmapsupp)?

 

Dat is handig voor als ik in de toekomst ook een topokaart wil gaan gebruiken... kun je in het veld een beetje makkelijk wisselen van kaart?

 

Het ligt eraan welke GPS je hebt. De 60-serie werkt alleen maar met 1 gmapsupp bestand waar je alle kaarten in moet zetten. Je kan in het submenu wel makkelijk van kaart wisselen. Echter het samenstellen van meerdere kaarten tot 1 bestand kost veel tijd.

 

De OREGON serie/ COLORADO werkt makkelijker. Daar kies je een kaartenset in Mapsource en zend die naar de OREGON. Via verkenner geef je het bestand gmapsupp een andere naam, bijv TOPO_NLD, vervolgens selecteer je in Mapsource een andere kaart en zend die naar je GPS, die geef je bijv de naam CN_2010. Zo kan je meerdere kaarten naar de GPS zenden die je overzichtelijk de eigen naam geeft. Je harde schijf of Micro-SD kaart moet wel voldoende ruimte hebben. In het menu van de OR kan je makkelijk kaarten aan en uit zetten. Daarnaast moet je rekening houden met het feit dat sommige kaarten routable zijn en dat geeft conflicten las je twee van die kaarten aan hebt staan. Voor de rest werkt dit systeem erg goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smeule, bedankt voor je snelle response. Het is gelukt met de kaarten, ik verheug me meteen eenstuk meer op het familieweekend vanmiddag in friesland(blesdijke).

 

Als laatste vraag:

Ik kon in mapsource de optie(vinkje) routeberekening informatie toevoegen, niet aanzetten. in mijn gps kan ik nu wel een adres invoeren en een route berekenen.

betekent dit dat de optie standaard meegezonden wordt, of doe ik gewoon weer wat fout?

 

Groetjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smeule, bedankt voor je snelle response. Het is gelukt met de kaarten, ik verheug me meteen eenstuk meer op het familieweekend vanmiddag in friesland(blesdijke).

 

Als laatste vraag:

Ik kon in mapsource de optie(vinkje) routeberekening informatie toevoegen, niet aanzetten. in mijn gps kan ik nu wel een adres invoeren en een route berekenen.

betekent dit dat de optie standaard meegezonden wordt, of doe ik gewoon weer wat fout?

Groetjes!

 

Sommige TOPO-kaarten zijn routeerbaar, andere weer niet. De routeerbare kan je aanvinken dat ze dan ook op die manier werken. De route gegevens gaan dan mee met het kaart bestand. Vink je dat niet aan dan is het gewoon een plattegrond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...