Spring naar bijdragen

Gsak Loopt Vast


dagger38

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds een paar dagen loopt gsak continu vast.

Bij het minste gebeurt het , load gpx file ,send to gps... noem maar op...

 

Ik heb reeds de raad op het gsak forum gevolgd , ook de nieuwste update maar niets werkt.

 

Enkel wanneer ik Vista-backup terugzet is het 1 a 2 dagen ok en dan loop hij weer vast...

 

Meerdere malen ook alles gewist maar ook dat helpt niet.

Na het vastlopen zit snel de hele laptop vast en moet ik herstraten

 

Wie weet raad

 

G

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik van zoiets last had, zou ik om te beginnen m'n computer een keer extra op virussen en andere malware checken (dus virusscan handmatig aanzetten, ad-aware laten scannen, spybot S&D laten scannen). Als dat niets oplost schijfopruiming en daarna schijf-defragmentatie doen.

En hoe staat het virtueel geheugen ingesteld? Virtueel geheugen is een stuk trager dan je fysieke geheugen, dus als je laptop vaak onnodig gebruik maakt van virtueel geheugen, vertraagt dat je laptop ook ernstig. Als je laptop het virtueel geheugen echt vaak nodig heeft, is een oplossing om er extra fysiek geheugen bij in te (laten) zetten, maar dat heeft bij laptops nogal eens gevolgen voor je garantie als je dat zelf doet...

Hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb kunnen helpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had onder Windows 7 hetzelfde probleem. Alhoewel, bij mij liep Windows niet ook vast.

Het enige dat hielp was om GSAK weer opnieuw te installeren en daarna ging het weer een paar keer goed.

Met name de macro GenUploadStats leverde problemen.

 

Uiteindelijk verholpen door een nieuw systeem (Windows 7 Ultimate) op mijn Netbook te plaatsen (ik had ook wat internet-connectie problemen) en GSAK opnieuw te installeren.

 

Bij mij had het toen denk ik ook te maken dat ik eerst de vorige beta versie van GSAK gebruikte.

 

Succes, Karen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik van zoiets last had, zou ik om te beginnen m'n computer een keer extra op virussen en andere malware checken (dus virusscan handmatig aanzetten, ad-aware laten scannen, spybot S&D laten scannen). Als dat niets oplost schijfopruiming en daarna schijf-defragmentatie doen.

En hoe staat het virtueel geheugen ingesteld? Virtueel geheugen is een stuk trager dan je fysieke geheugen, dus als je laptop vaak onnodig gebruik maakt van virtueel geheugen, vertraagt dat je laptop ook ernstig. Als je laptop het virtueel geheugen echt vaak nodig heeft, is een oplossing om er extra fysiek geheugen bij in te (laten) zetten, maar dat heeft bij laptops nogal eens gevolgen voor je garantie als je dat zelf doet...

Hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb kunnen helpen

 

 

het proberen waard.

net ontdekt dat het bwaarschijnlijk iets heeft te maken met de laatste windows auto-updates.

 

Ik heb gisteren weer een backup teruggezet (een van 30 Mei), Gsak heeft toen perfect gewerkt.

Na het uitzetten gisteravond heeft windows dus die update's geïnstalleerd en vanmorgen ging gsak weer tilt?

 

heeft dus definitief iets met Vista te maken

 

G

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren Windows 7 over vista gezet , tot nu toe en met verschillende gsak bewerkingen draait alles goed.

Dus duidelijk ergens een probleem met die laatste vista update.

 

Ik houd het hierbij , hopelijk geen problemen meer

 

thanks voor de info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het draaien van winsockfix gaat nu alles goed.

 

Winsockfix is een tool dat op internet gevonden kan worden. Het doet het volgende. Het herstelt in stellingen voor de netwerk verbinding op register nivo. Deze in stellingen kunnen beschadigd zijn geraakt door bv een virus of ander adware. Bij het verwijderen van virus en/of adware via de bekende tools. Worden deze aan gepaste instellingen helaas niet hersteld. Ea zal nu wel werken .. maar helaas kun je nog last hebben van vreemde problemen. Net als De Roode Loper. Normaal surven met internet explorer lukte wel, maar de macro in gsak kon helaas geen verbinding krijgen. Na gebruik van Winsockfix wil ea weer werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...