Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal, Wij hebben een idee voor een cache. Zonder echt in detail te treden komt het erop neer dat bij wp1 er een doos ofiets ligt met daarin 7 verschillende soorten enveloppen. Het idee is dat als je envelope 1 pakt dat je een andere route moet lopen als wanneer je envelope 2 pakt.

wel zijn de wp's gewoon hetzelfde maar alleen de route veranderd van volgoorde.

onze vraag is of dit toegestaan is?

mvg Fam Vogel

Geplaatst (bewerkt)

Ik zie geen enkele reden waarom niet

DOEN :crybaby:

wordt dan wel 'n mystery-cache

mvg MariSun

bewerkt door MariSun
Geplaatst

In principe is het gewoon net alsof je daar een plaatje met het volgende coördinaat moet vinden.

Alleen nu vind je dus 7 plaatjes en moet je er 1 van kiezen. En alle 7 zijn goed, je weet alleen niet welke route je volgt.

Voor jullie als team zal het daardoor wel behoorlijk wat meer werk zijn qua uitzetten, maar het maakt je cache wel speciaal!

Ik zie zo geen problemen waarom de cache met die opzet afgekeurd zou worden (zolang je je verder aan de regels houd natuurlijk)

Geplaatst

Er zijn wel een aantal caches waar je verschillende alternatieven hebt voor de route. Hier bij Munstergeleen ligt bv een cache waar je gewoon alle waypoints krijgt, de volgorde mag je zelf uitzoeken en daardoor kan natuurlijk de route ook verschillen.

7 is best veel, maar als je het slim aanpakt hoef je geen 7 volledig verschillende routes uit te zetten.

Volgens mij wordt het"gewoon"een multi trouwens, geen mystery (unknown) cache.

Geplaatst

Bedankt voor de snelle reakties, we gaan snel verder met het uitwerken van ons plan,

wat we tot nu toe verzonnen hebben wordt wel wat werk, maar dat geeft niet des te leuker worden de logjes.

Geplaatst

Lijkt me erg leuk! Maar hoe doe je dat met die enveloppen? Ik neem aan, dat de cacher een enveloppe meeneemt, omdat hij (of zij) gegevens onderweg nodig heeft. Moet je dan na ieder bezoek een nieuwe enveloppe plaatsen??

Geplaatst
Lijkt me erg leuk! Maar hoe doe je dat met die enveloppen? Ik neem aan, dat de cacher een enveloppe meeneemt, omdat hij (of zij) gegevens onderweg nodig heeft. Moet je dan na ieder bezoek een nieuwe enveloppe plaatsen??

Misschien kun je gelamineerde aanwijzingen in de enveloppen doen, en dan door de cachers in de eindcache achterlaten. Prima herbruikbaar.

Geplaatst (bewerkt)

Dan zul je alleen regelmatig langs moeten gaan voor controle om te zorgen dat er genoeg enveloppen bij WP1 liggen. Een goed voorbeeld is misschien Landgoed IJsselvliedt. Daar moet je ook op het beginpunt een aanwijzing vinden en "iets" meenemen. Later als je de cache gevonden hebt moet je toch weer terug naar je auto (die bij WP1 staat) dus een kleine moeite om dan even het "iets" terug te plaatsen in het bakje van WP1. Zo hoef je zelf niet steeds terug om de enveloppen van cache naar WP1 te verplaatsen.

:thumbup: Nadeel hiervan: kans op verdwijnen van een envelop is hier wel vrij groot aanwezig. Iemand die bij het loggen denkt 'even aan de kant met die envelop', stopt m in zijn tas en vervolgens vergeet ie m terug te plaatsen. Weer een envelop verdwenen! :thumbdown:

Andere optie is om je cache zo te maken dat de cachers onderweg niets mee hoeven te nemen. Dit heb ik ook gedaan bij mij eigen cache De Jacht Op De Gestolen Disney Schat. Daar vind je op WP1 een aanwijzing die vervolgens verteld wat je moet doen en waar je heen moet. Op het volgende WP vind je opnieuw een bakje met opnieuw de puzzel / aanwijzing die je verteld wat te doen en hoe nu verder. Zo ligt de goede aanwijzing dus altijd op de goede plek. Als een WP verdwijnt, ben je niet gelijk alles kwijt.

:thumbdown: Nadeel hiervan: veel bakjes met aanwijzingen nodig :thumbdown:

bewerkt door GerardM86
Geplaatst

wat wij dus in gedachten hebben is bij wp1 veel enveloppen neer te leggen, waar je dus een keuze uit kunt kiezen. We beseffen dat dit veel onderhoud zal zijn, maar als er echt veel liggen zal he alleen een kwestie zijn van af en toe bij vullen.

Als je eenmaal een enveloppe gekozen heb zit daar een routebeschrijving in vergelijkbaar met eeen multi waar je vragen moet beantwoorden, om bij het volgende te komen.

Geplaatst
wat wij dus in gedachten hebben is bij wp1 veel enveloppen neer te leggen, waar je dus een keuze uit kunt kiezen. We beseffen dat dit veel onderhoud zal zijn, maar als er echt veel liggen zal he alleen een kwestie zijn van af en toe bij vullen.

Als je eenmaal een enveloppe gekozen heb zit daar een routebeschrijving in vergelijkbaar met eeen multi waar je vragen moet beantwoorden, om bij het volgende te komen.

Lijkt mij een superleuk idee.

Misschien dat je ook een aantal dezelfde enveloppen kan doen, dan kies je b.v. een kleur uit. Als er dan 20 liggen hoef je niet zo vaak aan te vullen.

en de tip van terugleggen in de eindcache lijkt mij ook heel handig.

Succes, met uitzetten.

Lydia

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...