Geoklop Geplaatst 19 mei 2010 Geplaatst 19 mei 2010 Hallo Allemaal, Gistermiddag heb ik dan eindelijk mijn eerste cach gevonden samen met mijn beste vriendin die ook aan Geocaching dus aan haar te danken voor een nieuwe verslaving nu is het zo dat ik een Etrex legend heb tweedehands, niks mis mee alleen toen we in het bos liepen kreeg ik geen bereik met de satellieten en ja dat wordt dan wel lastig zoeken... Kent iemand dit probleem en zo ja wat doe je er aan behalve een nieuwe kopen
Cernunnos Geplaatst 19 mei 2010 Geplaatst 19 mei 2010 (bewerkt) ehhh een goede 2ehands kopen? Effe zonder gekheid, misschien eens kijken of je ook de nieuwste firmware hebt staan op je gps. Dit wil nog wel eens de situatie verbeteren. Verder blijft toch het probleem dat je vrij zicht naar de lucht moet hebben. De ene gps gaat daar wat beter mee om dan de andere gps. Verder zorg ik zelf in dat soort gebieden dat ik mijn gps in de hand houd zodat de straling van de satelliet de gps ook goed kan bereiken. Dus niet in je jas, tas etc. 19 mei 2010 bewerkt door Cernunnos
Geoklop Geplaatst 19 mei 2010 Auteur Geplaatst 19 mei 2010 ehhh een goede 2ehands kopen? Effe zonder gekheid, misschien eens kijken of je ook de nieuwste firmware hebt staan op je gps. Dit wil nog wel eens de situatie verbeteren. Verder blijft toch het probleem dat je vrij zicht naar de lucht moet hebben. De ene gps gaat daar wat beter mee om dan de andere gps. Verder zorg ik zelf in dat soort gebieden dat ik mijn gps in de hand houd zodat de straling van de satelliet de gps ook goed kan bereiken. Dus niet in je jas, tas etc. ja ik zal kijken welke firmware heb ik moet effe wachter op een verloop kabel want met de kabel die erbij zat deed het niet op mijn pc dus ik hoop dat het dan opgelost is want anders is deze gps een beetje zonde geld
wirholt Geplaatst 19 mei 2010 Geplaatst 19 mei 2010 Hallo Allemaal, Gistermiddag heb ik dan eindelijk mijn eerste cach gevonden samen met mijn beste vriendin die ook aan Geocaching dus aan haar te danken voor een nieuwe verslaving nu is het zo dat ik een Etrex legend heb tweedehands, niks mis mee alleen toen we in het bos liepen kreeg ik geen bereik met de satellieten en ja dat wordt dan wel lastig zoeken... Kent iemand dit probleem en zo ja wat doe je er aan behalve een nieuwe kopen De oudere apparaten hebben inderdaad moeite om onder een bladerdek nog ontvangst te hebben van de GPS signalen. De moderne GPS apparaten hebben een gevoeligere ontvanger, die zelfs in het bos meestal nog wel wat ontvangt, al wordt de nauwkeurigheid wel minder. Heb je niet zo'n gevoelige ontvanger, dan helpt andere firmware maar weinig. De Garmin Etrex serie heeft een hoofdletter H in het type staan om aan te geven dat er een ontvanger met hoge gevoeligheid in zit. Dus een Etrex Vista heeft dat niet, maar een Etrex Vista Hcx wel.
Beukenootje Geplaatst 19 mei 2010 Geplaatst 19 mei 2010 ik heb ook een Extrex Legend (geen H in de naam) en heb in het bos wel normaal bereik. Alleen als ik dicht onder de begroeiing sta, dan kan de verbinding weg zijn. Kwestie van een paar stappen terug doen totdat er weer bereik is en kijken hoever ik in welke richting moet lopen. Die 10-20 meter kan ik dan nog wel uittellen.
GeoVlinder Geplaatst 19 mei 2010 Geplaatst 19 mei 2010 Precies, gewoon stukje stappen tellen. en een klein los kompas meenemen kan ook fijn zijn.
Mr.Atari Geplaatst 19 mei 2010 Geplaatst 19 mei 2010 Ik heb een Geko 201, die heeft ook moeite in het bos. Het helpt als je dan op een plek waar het bladerdek wat minder dicht is stil te gaan staan, zodat de GPS zich weer kan fixeren. Het beste werkt een plek met vrij zicht op de lucht, in het midden van een breed pad meestal wel.
Geoklop Geplaatst 19 mei 2010 Auteur Geplaatst 19 mei 2010 z even een update.... met het verloop kabel kan ik hem ook niet aansluiten op de pc dus dat is weer jammer want dan kan ik ook niet upgraden in ieder geval bedankt voor het reageren op mijn reageren op mijn vraag groetjes allemaal
albino Geplaatst 19 mei 2010 Geplaatst 19 mei 2010 Ik heb een eTrex H, en deze heeft een prima bereik. Ook in het bos. Misschien helpt een reset. Laat hem dan, in de aan stand, ca een 30 minuten buiten liggen om vel satellieten te zoeken. Je zult zien dat hij hierna de satellieten makkelijker en sneller vind. Het heeft bij mij gewerkt.
Geoklop Geplaatst 19 mei 2010 Auteur Geplaatst 19 mei 2010 (bewerkt) Ik heb een eTrex H, en deze heeft een prima bereik. Ook in het bos. Misschien helpt een reset. Laat hem dan, in de aan stand, ca een 30 minuten buiten liggen om vel satellieten te zoeken. Je zult zien dat hij hierna de satellieten makkelijker en sneller vind. Het heeft bij mij gewerkt. oke bedankt ga het zeker uit proberen alleen ik heb geen Etrex Legend H maar zonder de H ik had gelezen dat je dan de klik-page knop gelijk in moest drukken en dan aan doen????klopt dat of gewoon fabriek's instelling... 19 mei 2010 bewerkt door Trixie66
Jalychaba Geplaatst 19 mei 2010 Geplaatst 19 mei 2010 Leuk dat je ook bent gaan cachen. Geen/slecht bereik is een bekend probleem in de bossen. Wij hebben nog een "echte oude" Etrex Euro. En ja, soms valt het bereik uit of is hij wat onnauwkeurig. Vooral een stukje rustig lopen naar een plek die wat meer open is bied vaak wel uitkomst. Dicht bij de cache hebben wij ook nog wel eens dat we, als we stil gaan staan, 10 meter naar het oosten moeten waar we net nog 10 meter naar het westen moesten. Dan houden we gewoon de optie aan die hij al langere tijd aangaf tijdens de wandeling. Of we lopen weer rustig een stukje in een richting dat hij zich weer kan orienteren. Ach, het is dan weer de sport om het op gevoel te doen. Zeker als we met z'n vieren zijn is het leuk om te zien wie deze keer de beste logica heeft. We hebben door problemen met het bereik nog nooit een cache niet kunnen vinden, het was hooguit iets moeilijker. Groetjes, Lydia
Aanbevolen berichten