Spring naar bijdragen

First Post Van Een Starter


Mopkes

Aanbevolen berichten

Hoi Richard,

 

Wij zijn ook helemaal nieuw.

Wij hebben vandaag onze eerste Cache gevonden.

Wij gebruiken de Dakota 20 en daar kun je met de hand coördinaten invoeren.

Moeten ook nog veel lezen, leren en uitproberen met de Dakota.

Er meer mee dan dat we nu weten.

 

Heel veel succes.

 

Groetjes Jeroen en Katja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je vragen zijn al beantwoord ;) Enige wat ik kan toevoegen is dat ik ook een Etrex H heb en meer dan tevreden ben. Super ontvangst en ik heb niet meer nodig dan een pijltje. Cachen is voor mij echt zoeken, en daar hoort ook het zoeken van paadjes en eventueel mislopen bij. Ik hoef er geen kaart in en heb liever een simpel apparaat wat erg lang op de batterijen werkt. Tel daarbij de super ontvangst op en ik ben tevreden. Ook de prijs (euro of 80 nieuw) is natuurlijk zeer aantrekkelijk, want wie weet vind je het niets en stop je na 3 caches.

 

Misschien ook een idee om met een cacher mee te gaan? Als je in de regio Utrecht woont zou je met ons meekunnen bijvoorbeeld. Al moet ik er wel bijzeggen dat de tijd niet heel ruim is op het moment ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom bij de club. Wij zijn ooit begonnen bij een event van JaTi. Daar hebben we alle fijne kneepjes in een dag geleerd. Hoe de GPS werkt maar ook respect voor de natuur bijvoorbeeld. Erg leuk. Een cacher bij jou uit de buurt kan je dat vast ook allemaal bijbrengen.

Wij cachen met de "oude" Extrex Euro, dat is (als ik het goed heb) de voorloper van de Etrex H. Gewoon alles met de hand invoeren, lekker wandelen en zoeken. En multi's is dus geen probleem. Ook leuk vinden wij een mystery. Eerst de puzzel oplossen en dan (meestal) een punt invoeren in je GPS waar je naar toe moet. De ene is makkelijker dan de ander (de moeilijkheidsgraad loopt van 1 tot 5).

 

Groetjes, Lydia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens jongens, oh, en natuurlijk dames, mede-gc-ers,

 

Wat een overweldigende reacties. Ik zit op heel wat fora van verschillende onderwerpen maar kan me niet herinneren dat ik ergens als nieuweling zo ben verwelkomd. Mijn dank daarvoor.

 

Of GC'en een hobby voor ons zal gaan zijn, lunnen we alleen bepalen door het te doen. Een keer meelopen kan het vlammetje aanwakkeren, zeker weten doe je het pas later. Als je alleen op pad gaat.

 

De opmerking om met een eenvoudig toestel te beginnen steun ik daarom van harte. Welk merk weet ik nu nog niet. De eTRex H of gelijkwaardig.

Ook de aanbieding om een keer mee te lopen willen we met 8 handen aannemen (ja we zijn met z'n 4-en). Dat meelopen willen we dan uiteraard het liefste doen met iemand die (ook) een eenvoudige GPS heeft: een zonder kaarten. En een ander vereiste is natuurlijk een makkelijke cache die ook geschikt is voor jonge kinderen.

 

Ik heb al een PM om mee te lopen (niet heel concreet) en in deze postings kom ik ook dergelijke berichten tegen, alsmede een link naar een ander topic. Ik zal in dat andere topic ook gaan rondneuzen, maar doe de oproep ook alvast in dit topic.

 

Wij kunnen (uiteraard) verplaatsen, pakweg Maastricht + 25km. En qua planning hebben we volgens mij veel mogelijkheden.

 

Nou, dat was het zo'n beetje. Ga ik nu weer de fora in, en nog wat neuzen op de site van Futurumshop: kennen jullie die? FIjne site, dat zeker. De rest weet ik dus niet (mijn collega zweert erbij).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...