PeKaPa Geplaatst 11 mei 2010 Geplaatst 11 mei 2010 Heb het navolgende probleem en ben benieuwd of bij anderen dit probleem bekend is cq. of er een oplossing voor is. Ik cache regelmatig in België (Belgisch Limburg). De GPs staat dan in de auto aan, geen problemen (wel wat traag af en toe) maar alles werkt. Op het moment dat de auto tot stilstand komt en ik uitstap loopt de hele handel vast, satelliet ontvangst is nog wel prima. Enigste oplossing is dan om de GPS uit en weer aan te zetten, waarna alles weer naar behoren functioneert. Het vreemde is dat dit alleen in België gebeurt, thuis (Noord) Nederland heb ik hier geen last van. Ben in het bezit van GPSmap 60Cx, software 3.6, inmiddels 4.00 sw versie 3.0, inmiddels 3.0s Iemand enig idee?
3helden Geplaatst 11 mei 2010 Geplaatst 11 mei 2010 Wat ik zelf altijd doe met mijn 60CSx is het kompas callibreren. Deze raakt enigszins in de war als ik de gps in de auto gebruikt heb. Is dit jou zelfde probleem of is het erger. groeten team 3helden.
Peetee Geplaatst 11 mei 2010 Geplaatst 11 mei 2010 Ik heb hier nog nooit van gehoord. Hele rare storing. Maar uit je verhaal lees ik niet duidelijk of je de firmware geupdate hebt of niet. Als je dat niet hebt gedaan dan zou ik dat in ieder geval als mogelijke oplossing proberen.
campflight Geplaatst 11 mei 2010 Geplaatst 11 mei 2010 Hoi PeKaPa, Je geeft niet aan welke kaarten je gebruikt. Ik ga er voor het gemak van uit dat het de routeerbare topo kaart benelux is. Waarschijnlijk heb je dit probleem alleen maar als je hem als routeplanner gebruikt, en aan gegeven hebt de wegen te volgen. Dit probleem kun je verhelpen door, wanneer je de auto verlaat je garmin op het kaartscherm te zetten. Dan druk je menu in, daarna instellen kaart aanklikken. Dan moet je zorgen dat "plaats op de weg" uit staat. Dit moet je waarschijnlijk elke keer doen als je de garmin als routeplanner gebruikt. Ik hoop dat dit je probleem oplost. Groetjes Marco => Campflight
Malyenki Geplaatst 11 mei 2010 Geplaatst 11 mei 2010 Ik heb dezelfde GPS, en ooit hetzelfde een keer gehad. Ik reed toen over een nieuwe weg, die de kaart nog niet kende, en ineens was het mis, dikke storing. Na uitzetten en aanzetten was het weer okee. Daarna nooit weer gehad, maar ik heb niet iets bijzonders gedaan of ingesteld om het te voorkomen.
zeebanket Geplaatst 11 mei 2010 Geplaatst 11 mei 2010 Dat overkomt mij met de 60 CSX ook af en toe. Het treed op als de GPS als routeplanner is gebruikt. Je wilt, aangekomen op de parkeerplaats, verder wandelen en het scherm reageert niet. Tegenwoordig kies ik zodra ik op de parkeerplaats ben aangekomen voor herberekenen zonder volg de weg optie. Meestal schakel ik dan ook over op de topokaart of de wandelkaart. En dat gaat goed.
Pistol.Paul Geplaatst 11 mei 2010 Geplaatst 11 mei 2010 Dat is mij ook diverse keren overkomen; het trad bij mij op, zo gauw je aan komt op de plaats van bestemming. Vandaar , dat de boel vastloopt, zo gauw je uitstapt, want dan ben je bij je eindbestemming. Ik had er alleen last vast van toen ik in Spanje aan het cachen was (ook te voet). Dus het kan mogelijk afhangen van de kaart(en) die je (samen) gebruikt, en da t die niet lekker met elkaar matchen. Als ik in Spanje het toestel uit/aan schakelde deed alles het weer prima !!! Mijn conclusie: Meerdere kaarten die aktief zijn met elkaar op je display, matchen soms niet samen; zoals TOPO en CN samen
pa3fus Geplaatst 13 mei 2010 Geplaatst 13 mei 2010 Via het scherm instellen kaart heb ik altijd maar één kaart tegelijk actief, tijdens het autorijden City Navigator en tijdens het wandelen de betreffende Topo kaart. Daardoor is naar mijn idee het gebruik van de GPS sneller dan dat je meerdere kaarten tegelijk actief hebt ingesteld. Ik zou zeggen probeer het de volgende keer dat je weer in het belgische bent eens uit. Groeten Jan-Willem.
Aanbevolen berichten