Spring naar bijdragen
  • 0

Zelf digitale kaarten maken.

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

de Bruine Beren,

zeer welkome informatie, waarvoor dank :lol1: . Anders dan mijn Nickname doet vermoeden weet ik nog bijna bijna niets van Oziexplorer. Mijn Nick is nix meer dan een vooruitziende blik want ik ben wel van plan ermee te gaan werken. Ik heb de proefversie gedownload. Het valt me op dat er in de handleiding waar je naar verwijst ook de proefversie gebruikt wordt. Ik had begrepen dat de mogelijkheden van de proefversie zeer beperkt zijn en dat je, wanneer je er goed mee wil werken, echt bent aangewezen op registreren en betalen. Hoe zit dat? En hoe zit dat met betalen met creditcard? is dat veilig? ben ik altijd wat huiverig voor.

• 0
Geplaatst

Eigenlijk heb je nu twee versie's van OziExplorer op je PC.

Een Proef versie en een ongeregistreerde versie.

Beide versie's hebben zo hun beperkingen, maar vullen elkaar’s beperkingen ook weer aardig aan.

Zo kan je bij de ongeregistreerde versie maar 2 punten gebruiken om een kaart te kalibreren.

Bij de proef versie kan je alle negen punten gebruiken.

De proef versie stop wel na 1 uur, maar dat is zat om een kaart te kalibreren.

En zo kan je bij de proef versie geen waypoints naar je GPS sturen, maar met de ongeregistreerde versie weer wel.

En zo lang de softwaremaker je de mogelijkheid van een proef versie en zo biedt, moet je deze ook gebruiken.

Bij veel gebruik van OziExplorer kan je tegen de beperkingen aanlopen en toch een geregistreerde versie willen.

75 $ of wel 60 € is voor de een meer dan voor de ander.

Maar of jij het er voor over heb kan je zelf bepalen als je tegen de nadelen van een ongeregistreerde versie bent aan gelopen.

Wat betreft het betalen met je creditcard, de betaling wordt via ShareIt gedaan.

Ik heb al vaker via dit bedrijf betalingen gedaan ( ook andere bedrijfen ) tot zo ver nog nooit problemen gehad. (klop, klop, op blank hout ) .

• 0
Geplaatst

Je hoeft geen creditcard te gebruiken als je dat niet wilt. Vorig jaar heb ik vlak na 1 juli een betaling gedaan met internationaal bankieren (dus gewoon een overschrijving via de Postbank in mijn geval) omdat ik OziCE wilde hebben. Kosten waren vanaf die datum namelijk gelijk geworden aan nationaal bankieren onder een aantal voorwaarden, en aan die voorwaarden wordt voldaan als je naar ShareIt overmaakt in Duitsland. Even later wordt je de licentie toegemaild.

• 0
Geplaatst
Eigenlijk heb je nu twee versie's van OziExplorer op je PC.

Een Proef versie en een ongeregistreerde versie.

Beide versie's hebben zo hun beperkingen, maar vullen elkaar’s beperkingen ook weer aardig aan.

Zo kan je bij de ongeregistreerde versie maar 2 punten gebruiken om een kaart te kalibreren.

Bij de proef versie kan je alle negen punten gebruiken.

De proef versie stop wel na 1 uur, maar dat is zat om een kaart te kalibreren.

En zo kan je bij de proef versie geen waypoints naar je GPS sturen, maar met de ongeregistreerde versie weer wel.

Hellup!

Ik probeer op deze manier een route van het noaberpad uit te zetten. In de trialversie heb ik de kaart met 4 punten gecalibreerd. wanneer ik die route in de trialversie uitzet kan ik hem niet opslaan. En wanneer ik het in de ongeregistreerde versie doe krijg ik dagafstanden van meer dan 100 km. Wat doe ik fout?

• 0
Geplaatst
Wat voor soort kaart is het? Schaal? projectie? Herkomst? Map datum? Formaat (cm/pixels?)

En als je twee versies dooreen gebruikt: staat dan alles wel hetzelfde ingesteld?

Kilometers en feet oid?

Ik gebruik de kaarten van de bomenindex (1:50.000) zoals de bruine beren in dit draadje uitleggen. Met dat verschil dat ik met een foto-programma meerdere kaartjes van 5x5 aan elkaar geshopt heb.

• 0
Geplaatst

In dat geval is de ijking net zoals voor de KB 1:50 k kaarten. Kijk eens in de map file die je gemaakt hebt. naar dingen zoals:

[...]

Rijksdriehoeksmeting,WGS 84, 0.0000, 0.0000,WGS 84

[...]

Map Projection,Transverse Mercator,PolyCal,No,AutoCalOnly,No,BSBUseWPX,No

Point01,xy, 0, 0,in, deg, , ,N, , ,W, grid, 31, 100002.5, 574997.5,N

Point02,xy, 1000, 1000,in, deg, , ,N, , ,W, grid, 31, 105002.5, 569997.5,N

[...]

Projection Setup, 0.000000000, 5.387633333, 0.999907900, 155000.00, -5316592.00, 34.000000000, 40.500000000,,,

[...]

Other Grid Setup

GRGRID,Yes,1 Km,No,14737632,13684944,No Labels,0,16777215,8,1,Yes,No,No,x

dat laatste is niet essentieel.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...