Kruimeldief Geplaatst 1 januari 2005 Geplaatst 1 januari 2005 Omdat volgens de lijst in de Noordelijke helft van Nederland er maar 2 zijn die EHBO hebben en kunnen reanimeren en Tornado Stiens de een is en ik de ander? Nu hebben we er 3! Heb Tequila een mail gestuurd dat ik ook wel op die lijst wil. Kijk, het Noorden is aan het reanimeren geslagen Dan zullen we binnenkort wel weer een nieuw lijstje zien denk ik Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
De Gadgeteers Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 Nou wordt het toch tijd dat ik mij ook bij tequilla ga aanmelden als noodhulp, met EHBO, Reanimatie, verbandleer, gezond verstand enz. enz. enz.
Kruimeldief Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 Nou wordt het toch tijd dat ik mij ook bij tequilla ga aanmelden als noodhulp, met EHBO, Reanimatie, verbandleer, gezond verstand enz. enz. enz. <{POST_SNAPBACK}> Verbandleer? We gaan er vanuit dat je met de mitella om kunt gaan als EHBOer Wier un Drentie die eine in de bek ken bloazn Voor die ene, de signature begint pas hieronder, onder de ------------
Tornado Bram Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 Verbandleer is geen aparte aantekening meer, reanimatie ook niet meer, AED wel en straks kinder eerste hulp ook en misschien nog wel een paar andere aantekeningen. Welkom op de lijst.
Kruimeldief Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 Verbandleer is geen aparte aantekening meer, reanimatie ook niet meer, AED wel en straks kinder eerste hulp ook en misschien nog wel een paar andere aantekeningen. Welkom op de lijst. <{POST_SNAPBACK}> AED? Help me eens op weg. Voor die ene, de signature begint pas hieronder, onder de ------------
Tornado Bram Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 (bewerkt) Automatische Externe Defibrillator. Heb het vorig jaar gehaald, heb nog niet zo'n aparaat maar de cursus is wel aan te raden, geeft ook meer inzicht in reanimatie. Op verschillende openbare gelegenheden komen die apparaten al te hangen en in sommige auto's van politie of reddingsbrigades. 2 januari 2005 bewerkt door Tornado Stiens
Kruimeldief Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 Automatische Externe Defibrillator.Heb het vorig jaar gehaald, heb nog niet zo'n aparaat maar de cursus is wel aan te raden, geeft ook meer inzicht in reanimatie. Op verschillende openbare gelegenheden komen die apparaten al te hangen en in sommige auto's van politie of reddingsbrigades. <{POST_SNAPBACK}> Is daar een aparte cursus of vermelding voor dan? Ik heb wel een aantal malen met zo'n ding gespeeld nadat we er ook instruktie over hebben gehad. maar heb niet begrepen dat je daar een aparte cursus voor moet volgen. Ik heb deze maand weer herhalingslessen en zal er eens naar informeren. Het wijst zich vanzelf met dat ding. Eigenlijk kan iedereen er mee werken. "Eva" van TomTom wijst je de weg hoe te gebruiken Mooi speelgoed, als je maar stroom hebt in het ding Voor die ene, de signature begint pas hieronder, onder de ------------
Tornado Bram Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 (bewerkt) Is daar een aparte cursus of vermelding voor dan? Ik heb wel een aantal malen met zo'n ding gespeeld nadat we er ook instruktie over hebben gehad Heb er examen in moeten doen, voorwaarde was een goede reanimatie laten zien, voor een echte hartstilstand helpt het apparaat niet, zal je ook wel gemerkt hebben: start cpu. Verder in combinatie met BHV zijn er nog wat aanvuldende regeltjes, maar zal zo ik lees jou ook niet onbekend zijn. Maar we dwalen misschien we even van het draadje af weet niet of dat erg is, zie ook in je mailbox. 2 januari 2005 bewerkt door Tornado Stiens
Zero CooL Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 Afdwalen.. ? Hier in het forum Maar euh ik vindt het wel interresant om te lezen dus gewoon doorgaan (zoals Barry altijd zegt/zij?). En is op de een of andere manier als topic over de noodlijst toch ook weer on-topic.?
Crow & Éowyn Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 Klopt een defibilator doet niets bij een echte hartstilstand... Het enige wat je met het ding kan doen is te proberen bij een ontregelt hart ( fibilerend hart) door een energie puls de boel weer in een normaal ritme te krijgen... Ik heb een keer een serie van die dingen moeten assambleren, ze kwamen uit de USA en moesten van een NL spraaksturing worden voorzien. Als grap hebben we na afloop de spraak lessen omgezet naar audio en dat op een cd in de auto laten afspelen..... je lacht je helemaal kapot als je de reacties voor je ziet van de auto mobilisten bij het stoplicht. >> Maak klaar voor Schok,3,2,1<< En ja ook ik heb alle afkortingen die we in nl kennen op een mooi papiertje staan..... Dus in regio Rotterdam ook iig 1 EHBO, HV, BOCM enz enz enz er
Kruimeldief Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 Klopt een defibilator doet niets bij een echte hartstilstand... De reden dat een defibrillator niets doet bij een hartstilstand is dat dat nu juist is wat een defibrillator moet doen, namelijk even een fibrillerend hart stilzetten. Daarna moet de sinusknoop in je hart zelf weer een electrisch stroompje gaan geven om je hart weer in te schakelen Bij een hartstilstand is er geen bloeddoorstroming meer, het slachtoffer is klinisch dood. Er is geen elektrische stroom meer. Als je een monitor zou hebben, zou je één lange streep zien. Het defibrilleren van het hart heeft geen zin, er is namelijk geen elektrische stroom meer. Het hart moet op een andere manier weer op gang gebracht worden. Dit kan door middel van het toedienen van medicijnen, die het hart weer op gang brengen, in combinatie met hartmassage en beademing. Helaas zijn wij nog niet zover dat we medicijnen mogen/kunnen toedienen. Hehehe, maar goed ook. Er zou wat afge-experimenteerd worden. Het veilige van de AED (ja, ken de afkorting nu) is dat het op een gezond mens niets doet. Het ananlyseert het hart van de slachtoffer en alleen als het een fibrilerend hart ontdekt, zal het zich gaan opladen. GRTZ Dr. Frankenstein
Crow & Éowyn Geplaatst 2 januari 2005 Geplaatst 2 januari 2005 (bewerkt) Het veilige van de AED (ja, ken de afkorting nu) is dat het op een gezond mens niets doet. Het ananlyseert het hart van de slachtoffer en alleen als het een fibrilerend hart ontdekt, zal het zich gaan opladen. Tenzij je er een met een software bug hebt.... ja ja ik heb het meegemaakt, stond instructie te geven voor een groep met zo'n ding en er dan van overtuigd zijn dat hij het op gezonde mensen met een normaal hartritme niet doet. Dan moet ie namelijk gewoon afslaan en weer aangeven "check pattient" of "pattient ok" dat deed mijn cursus appraat dus niet en gaf na het ok sein oppeens toch een rotklap af. Nah ik kan je vertellen je staat even te stuiteren en ik kan het niemand aanraden... Kraaikodil: die blij is dat die apparaten niet onder windhoos werken. Deze defibilator heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt nu afgesloten...... 2 januari 2005 bewerkt door The Crow 666
Tornado Bram Geplaatst 3 januari 2005 Geplaatst 3 januari 2005 Tenzij je er een met een software bug hebt.... ja ja ik heb het meegemaakt, stond instructie te geven voor een groep met zo'n ding en er dan van overtuigd zijn dat hij het op gezonde mensen met een normaal hartritme niet doet.Dan moet ie namelijk gewoon afslaan en weer aangeven "check pattient" of "pattient ok" dat deed mijn cursus appraat dus niet en gaf na het ok sein oppeens toch een rotklap af. Oeps dat zal je maar gebeuren, had ik nog niet gehoord.
Kruimeldief Geplaatst 4 januari 2005 Geplaatst 4 januari 2005 Tenzij je er een met een software bug hebt.... ja ja ik heb het meegemaakt, stond instructie te geven voor een groep met zo'n ding en er dan van overtuigd zijn dat hij het op gezonde mensen met een normaal hartritme niet doet.Dan moet ie namelijk gewoon afslaan en weer aangeven "check pattient" of "pattient ok" dat deed mijn cursus appraat dus niet en gaf na het ok sein oppeens toch een rotklap af. Oeps dat zal je maar gebeuren, had ik nog niet gehoord. <{POST_SNAPBACK}> Toch maakt zo'n ding wel verschil in overlevingskansen. ALs je alleen maar op de borstkast zit te rammen en een beetje lucht naar binnen blaast is er maar 10% kans op overleven. Met de AED erbij loopt het al mooi richting 70%. FF wachtuh, Piese! Voor die ene, de signature begint pas hieronder, onder de ------------ Snappie?
den Duit Geplaatst 4 januari 2005 Geplaatst 4 januari 2005 Ik ben zelf werkzaam bij de politie en heb dit probleem voorgelegd (had dit een tijdje geleden gezien in het forum.) Wordt op korte termijn iets aan gedaan. Ik heb het dan over de 112 centrale die landelijk werkt. Heb je tegelijk de goede plek te pakken als er poep aan de knikker is. Dus even geduld.... Weet ik meer dan horen jullie dit via deze weg groet
Aanbevolen berichten