Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Enkele weken geleden zocht ik een na puzzelen gevonden punt van een cachelocatie op in Google Earth. Ik maakte een printje. Vandaag was ik vergeten dat ik dat al had gedaan, en deed het opnieuw. Daarna vond ik toch nog de eerdere print. Wat blijkt? Hoewel ik beide keren precies dezelfde coördinaten heb ingevoerd, geeft Google Earth vandaag het punt op een andere plek dan de vorige keer. Het scheelt niet veel, zo'n 10 meter, maar toch. (Inmiddels heb ik de cache gevonden, en de uitkomst van vandaag was tamelijk precies; die van de eerdere print dus minder).

Mijn eerste reactie: dit kan niet, ik zal de eerste keer wel wat anders hebben ingevoerd. Echter, de coördinaten zijn op de print afgedrukt en zijn exact gelijk aan de vandaag ingevoerde coördinaten. Het kaartmateriaal is ook hetzelfde, dat is te zien aan de afgebeelde autootjes.

Hoe kant dit?

Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt?

Geplaatst

Dat heb ik nooit bij de hand gehad, echter google earth wijkt wel af van mapsource kaarten is mijn ervaring. Mapsource topo of onroute wandelkaarten zijn nauwkeuriger dan google earth.

Geplaatst
Enkele weken geleden zocht ik een na puzzelen gevonden punt van een cachelocatie op in Google Earth. Ik maakte een printje. Vandaag was ik vergeten dat ik dat al had gedaan, en deed het opnieuw. Daarna vond ik toch nog de eerdere print. Wat blijkt? Hoewel ik beide keren precies dezelfde coördinaten heb ingevoerd, geeft Google Earth vandaag het punt op een andere plek dan de vorige keer. Het scheelt niet veel, zo'n 10 meter, maar toch. (Inmiddels heb ik de cache gevonden, en de uitkomst van vandaag was tamelijk precies; die van de eerdere print dus minder).

Mijn eerste reactie: dit kan niet, ik zal de eerste keer wel wat anders hebben ingevoerd. Echter, de coördinaten zijn op de print afgedrukt en zijn exact gelijk aan de vandaag ingevoerde coördinaten. Het kaartmateriaal is ook hetzelfde, dat is te zien aan de afgebeelde autootjes.

Hoe kant dit?

Heeft iemand anders dit ook wel eens meegemaakt?

Hangt er vanaf hoe je de caches bekijkt volgens mij

als je via GE met het tooltje nar caches zoekt dan zal je niet op het juiste punt uitkomen.

Ga je bv dmv Mapsource (met daarin je waypoints) en dan naar GE staat ie bij mij op de juiste plaats.

Geplaatst

Hou er rekening mee dat er in Google Earth altijd wat vervorming zit. In de luchtfoto's zit wat perspectief. Soms zie je een gebouw iets van links, een andere keer weer iets van rechts. Bij Google hebben ze dat heel knap aan elkaar geplakt, maar er blijven altijd wat afwijkingen.

Geplaatst

Dank voor de reacties.

Ik heb beide keren de coördinaten rechtstreeks ingetypt in GoogleEarth.

Het 'bijtrekken' zou de verklaring kunnen zijn. Zal eens opletten of ik dat nog vaker tegenkom.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...