Spring naar bijdragen

Standaard Brief/mail Voor Gemeentes?


Yohster

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een cache te plaatsen in Heemskerk. Heb hiervoor al een prima plek gevonden. Plantsoen met veel struiken en bomen waarbij de cache goed te loggen is en de kans op een toevallige vondst klein. Volgende stap wordt toestemming vragen bij de gemeente. Ik neem aan dat je dan een deel van "het spel" uit moet leggen. Is hiervoor een soort standaard tekst beschikbaar? Welke afdeling binnen de gemeente kun je hier gewoonlijk voor benaderen?

 

Heb deze vragen nog niet teruggevonden in het forum of op de beschikbare pagina's? Wie heeft hier ervaring mee?

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Groet,

 

Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben onlangs een cache neergelegd en erg snel toestemming kunnen krijgen bij de gemeente. In ieder geval was het duidelijk dat ze een schriftelijke aanvraag wilden hebben.

Hieronder onze brief die we toen hebben gestuurd, misschien heb je er wat aan. (xxxx zelf in te vullen)

 

-------------------------------------------

 

 

Gemeente xxxxx

T.a.v. College van B&W

Postbus xxx

xxx AD XXXXXXXX

 

 

xxxxxx, 27 december 2009

 

 

Betreft: toestemming plaatsing cache

 

 

Geachte heer, mevrouw,

 

Hierbij willen wij graag toestemming vragen voor het plaatsen van een cache. In deze brief zullen wij u uitleg geven.

 

Geocachen is een wereldwijde hobby. In het kort houdt het eigenlijk het volgende in:

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek en verder eventueel een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen).

 

Met een GPS-apparaat (staat in contact met satelieten) bepaalt hij de precieze coördinaten van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de geocache-website www.geocaching.com. Anderen lezen die coördinaten en kunnen op zoek gaan naar de cache ('schat'). Vervolgens loggen ze hun bezoek op de speciale cache-pagina om hun bezoek kenbaar te maken.

 

Als geocacher zijnde ben je verplicht om toestemming te vragen bij de instantie die eigenaar is van het stuk grond, hetzij Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, enz. Wij willen zo’n doosje verstoppen in het bos aan de xxxx te xxxxxx. Wij hebben al geïnformeerd en het blijkt dat dit stuk grond beheert wordt door Gemeente xxxxxxx.

 

Graag ontvangen wij schriftelijk een bevestiging voor akkoord, omdat wij dit bewijs nodig hebben voor het plaatsen van deze cache. Mocht het niet akkoord zijn, willen wij dit natuurlijk ook graag weten. Verdere informatie kunt u eventueel nalezen op de Nederlandse site www.geocaching.nl.

 

In afwachting van uw antwoord verblijven wij,

 

Met vriendelijke groet,

 

 

 

 

Mevrouw xxxxx De heer xxxx

xxxxx 4

XXX VW XXXXX

035-1234567/06-12345678

mail@mail.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben eerst naar de gemeente getelefoneerd om erachter te komen wie we moesten hebben.

 

Daarna hebben we wat mail contact gehad. Aangezien onze cache in het bos ligt, moest de toestemming verkregen worden.

Ze wouden weten waar die lag (google maps was goed genoeg) en hebben daarna netjes via e-mail toestemming gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er liggen al verschillende caches in Heemskerk. Misschien de leggers daarvan mailen en vragen wie zij hiervoor hebben benaderd? Diegene is dan al bekend met het fenomeen geocachen, wat toestemming makkelijker maakt.

 

 

Dit is m.i. het meest efficient. Benader de andere cache-eigenaren in Heemskerk en vraag naar wie en hoe te benaderen, bij de gemeente.

Mogelijk moet je toch al contact zoeken om erachter te komen of jouw cache op voldoende afstand van de anderen ligt. Dan is in een moeite deze vraag ook meegenomen. Waarschijnlijk ben je met een paar mails en telefoontjes dan klaar. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties. Ga ik zeker wat mee doen.

Groet,

 

Johan

 

 

Ik ben van plan om een cache te plaatsen in Heemskerk. Heb hiervoor al een prima plek gevonden. Plantsoen met veel struiken en bomen waarbij de cache goed te loggen is en de kans op een toevallige vondst klein. Volgende stap wordt toestemming vragen bij de gemeente. Ik neem aan dat je dan een deel van "het spel" uit moet leggen. Is hiervoor een soort standaard tekst beschikbaar? Welke afdeling binnen de gemeente kun je hier gewoonlijk voor benaderen?

 

Heb deze vragen nog niet teruggevonden in het forum of op de beschikbare pagina's? Wie heeft hier ervaring mee?

 

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Groet,

 

Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

 

Ik ben benieuwd hoe de gemeente Heemskerk reageert. Ik wil er zelf een maken in de duinen en heb daar via, via, een mailadres gekregen van een van de boswachters om toestemming te vragen.

 

Groet,

Piet

(HTVDCLN95)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...