Spring naar bijdragen

Afstand Tussen Wp Berekenen In Oregon 300

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Kan iemand me vertellen hoe ik op mijn Oregon 300 de afstand tussen 2 wp kan berekenen.

Ik zou dit willen doen vanaf een derde wp.

Ook zou ik willen weten hoe ik vanaf 2 wp's een kruispeiling kan uitvoeren om zodoende een nieuw coordinaat te krijgen.

Dit laatste ook in de Oregon 300.

Geplaatst
Kan iemand me vertellen hoe ik op mijn Oregon 300 de afstand tussen 2 wp kan berekenen.

Ik had gehoopt dat je een route kon maken tussen de twee waypoint (ga naar het menu Route planner en selecteer de waypoints), maar helaas kun je dan niet zien hoe lang die route is. Het enige wat je zou kunnen doen (om de lengte van de route te schatten en dus de afstand tussen de twee WPs) het hoogteprofiel bekijken en daarin de horizontale hokjes tellen... (tenminste, ik kan niets beters vinden, hopelijk is het er wel?)

Ook zou ik willen weten hoe ik vanaf 2 wp's een kruispeiling kan uitvoeren om zodoende een nieuw coordinaat te krijgen.

Hierbij kun je wel een route maken. Je vraagt om een kruispeiling vanaf twee punten. Ik neem aan dat je richtingen hebt (in graden) vanaf die twee punten? Projecteer vanaf beide punten een nieuw waypoint onder de juiste hoek (via de waypoint manager) en maak vervolgens een route langs de vier punten. Wel even zorgen dat je de peiling ver genoeg neemt zodat de route zichzelf gaat kruisen en de WPs in de juiste volgorde toevoegen als je de route maakt. Op de kruising ligt nu je gewenste punt.

Hopelijk is dit duidelijk.

Succes!

• Top! 1
Geplaatst

Door nog even wat te googlen op het net ben ik erachter gekomen hoe je dit kunt doen.

Je maakt eerst een route tussen de 2 punten, waarbij je de gps zet op de stand dat hij niet over de weg gaat.

Vervolgens zet je de gps op demo-modus: stel in-system-GPS-demonstratiemodus

Vervolgens ga je terug naar routeplanner en kies je je zojuist gemaakte route, en bekijk je die op de kaart, druk vervolgens op "ga" en je ziet de afstand bovenaan in je scherm.

Tja zo makkelijk kan het zijn

de Huismannetjes

• 3 weeks later...
Geplaatst

Bij mij geeft ie bij de route in demomode bovenin niks, maar als je daarna naar kompas gaat, geeft ie wel de afstand aan. Erg omslachtig, maar het werkt.

Groetjes, Lies525

Geplaatst

Zet uw gps satelietzoekfunctie uit... (stel in/systeem/gps/demonstratiemodus).

Ga terug naar het hoofdmenu. klik nu op waarheen, en selecteer je eerste wp.

Klik op "ga", daarna maak je de keuze "move to Location". Nu sta je virtueel op wp 1.

Klik terug in het hoofdmenu op waarheen/waypoints, en je ziet nu de afstand en heading van alle ingevoerde wp's t.o.v. het eerste geselecteerde wp.

Vanaf het eerste WP kan je nu ook een projectie maken...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...