wirholt Geplaatst 28 februari 2010 Geplaatst 28 februari 2010 (bewerkt) Ik ben van plan om mijn Geko 301 af te danken en over te stappen op een Etrex.Ik was er eigenlijk al zo'n beetje uit dat ik voor de Etrex H zou gaan, maar kan toch nog wel wat feedback gebruiken, vandaar dit topicje. De reden van de geplande overstap is dat mijn Geko van ellende uit elkaar begint te vallen, en ik vind de ontvangst onder gebladerte en tussen bebouwing ook niet best. Het doel van de GPS-ontvanger is overigens geocaching en de weg terug kunnen vinden tijdens (berg)wandelingen, met name in het buitenland. De belangrijkste eisen die ik stel: Robuustheid Optimale ontvangst, dus een "H" model Prijs: bij voorkeur < €100, in ieder geval < €200 In de categorie wel fijn geen must: Hoogtemeter USB-verbinding Een kleuren display / grafische kaart, opties voor geheugenkaart etc zijn voor mij niet belangrijk. Wat ik dus eigenlijk het liefste zou hebben is een goedkope (niet grafische dus) Etrex Summit H met USB, maar tja dat gaat niet... Dus: advies en feedback gevraagd! Mochten er buiten de Etrex serie andere modellen van Garmin (of zelfs van een ander merk) zijn die aan de eisen voldoen dan hoor ik dat ook graag. Bij voorbaat dank. Ik heb ook de Etrex H gehad, maar die viel me tegen. Hij is wel gevoelig en nauwkeurig genoeg, maar inderdaad, het werken met een seriële port ipv van USB is niet leuk. De grootste bezwaren vond ik echter de onhandige tekst invoer en het feit dat cachenamen maar 6 tekens waren. Ik ben eens bij een andere cache uitgekomen dan ik zocht, omdat ik twee caches had geladen van de GC website (via de seriële port), waarbij de eerste 6 tekens gelijk waren en de tweede dus gewoon de eerst had overschreven. Ik ben daarom overgestapt op de Etrex Vista Hcx. De kleuren leken me niet zo belangrijk, maar bleken achteraf toch wel erg handig. Ook de mogelijkheid om er kaarten in de doen bleek toch wel handig as je langere afstanden op de fiets of in de auto moet afleggen. Tenslotte is, vooral in het buitenland, de barometrische hoogtemeter een goede aanvulling bij langere wandelingen. Het handige van het electronische kompas is dat de GPS ook de goede richting blijft aanwijzen als je niet snel beweegt, wat voornamelijk het geval is als je vlak bij de bestemming bent gekomen. 28 februari 2010 bewerkt door wirholt
mtkoef Geplaatst 4 maart 2010 Auteur Geplaatst 4 maart 2010 De Etrex Vista H is gisteren per post gearriveerd, maar tot dusverre mixed feelings moet ik zeggen. Toch wel heel anders dan mijn oude Geko, flink wennen. En meteen een probleempje: volgens de manual zou ik op de Garmin website de USB-driver moeten kunnen downloaden, nou niet dus. Zo'n beetje ieder Etrex model wel, niet de Vista H. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat ik ook vreemd vond was dat ik een net met de hand ingevoerde geocache alleen weer terug vond bij "recently found", terwijl ik het toch het gesloten-kistje symbool had gebruikt en dat in de setup ook als symbool voor niet gevonden caches was ingesteld. Verder vond ik ook erg lastig dat de map ver uitgezoomd getoond werd , met heel Europa in beeld, zodat ik dus tig x in moest zoomen. Tips zijn welkom!
Remunj Geplaatst 4 maart 2010 Geplaatst 4 maart 2010 Je kunt gewoon deze downloaden http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=591
MacDD Geplaatst 4 maart 2010 Geplaatst 4 maart 2010 Ook ik heb dit ding, na een GPSmap. Idd even wennen, maar nu wil ik ook echt nix anders meer. Ik hoef geen Oregon, dakoto, michican of wat dan ook. Dit is echt voldoende.
Remunj Geplaatst 4 maart 2010 Geplaatst 4 maart 2010 De Etrex Vista H is gisteren per post gearriveerd, maar tot dusverre mixed feelings moet ik zeggen. Toch wel heel anders dan mijn oude Geko, flink wennen. En meteen een probleempje: volgens de manual zou ik op de Garmin website de USB-driver moeten kunnen downloaden, nou niet dus. Zo'n beetje ieder Etrex model wel, niet de Vista H. Heeft iemand hier ervaring mee?Wat ik ook vreemd vond was dat ik een net met de hand ingevoerde geocache alleen weer terug vond bij "recently found", terwijl ik het toch het gesloten-kistje symbool had gebruikt en dat in de setup ook als symbool voor niet gevonden caches was ingesteld. Verder vond ik ook erg lastig dat de map ver uitgezoomd getoond werd , met heel Europa in beeld, zodat ik dus tig x in moest zoomen. Tips zijn welkom! Bij instellen en dan kaart selecteren kun je het zoom niveau instellen.
mtkoef Geplaatst 5 maart 2010 Auteur Geplaatst 5 maart 2010 bedankt voor alle feedback, ik ga ermee aan de slag!
HereIsTom Geplaatst 5 maart 2010 Geplaatst 5 maart 2010 Werkt die driver nu, anders kun je deze proberen; Garmin Vista driver
mtkoef Geplaatst 16 maart 2010 Auteur Geplaatst 16 maart 2010 Werkt die driver nu, anders kun je deze proberen; Garmin Vista driver Ja het werkt. Bedankt.
Aanbevolen berichten