Spring naar bijdragen
  • 0

Hoe Gebruik Ik Kaarten Op Sd Gebruiken In Mapsource?

Vraag

Geplaatst

wie kan een nieuweling helpen??

Ik heb een aantal kaarten voor mijn Garmin Etrex Legend HCX voor op mijn PC, gebruik in MApsource. Maar nou heb ik ook de TOPO kaart van Duitsland gekregen op SD...

Kan ik voor deze kaart ook routes plannen in Mapsource of kan ik dat alleen op mijn GPS doen?

Wie kan mij tips geven?

Alvast bedankt!

DanielFM

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ik heb een aantal kaarten voor mijn Garmin Etrex Legend HCX voor op mijn PC, gebruik in MApsource. Maar nou heb ik ook de TOPO kaart van Duitsland gekregen op SD...

Kan ik voor deze kaart ook routes plannen in Mapsource of kan ik dat alleen op mijn GPS doen?

Wie kan mij tips geven?

Alvast bedankt!

DanielFM

Ja dat kan, zowel in Mapsource als met de gps.

Alleen zul je dan zien dat het alleen rechte lijnen zullen zijn van wp naar wp en dat het niet volgens de wegen cq paden gaat.

Kijk eens naar de route van de cache Grand Tour de Bree, daar is een route opgenomen van 99 wp'n, misschien dat mijn verhaal dan duidelijk wordt.

• 0
Geplaatst

Wie kan mij tips geven?

Alvast bedankt!

DanielFM

Ja dat kan, zowel in Mapsource als met de gps.

Alleen zul je dan zien dat het alleen rechte lijnen zullen zijn van wp naar wp en dat het niet volgens de wegen cq paden gaat.

Kijk eens naar de route van de cache Grand Tour de Bree, daar is een route opgenomen van 99 wp'n, misschien dat mijn verhaal dan duidelijk wordt.

Een aantal TOPO kaarten zijn ook al routeerbaar. Als je de nieuwe TOPO BENELUX 2010 neemt, dan zie dat deze prima routeerbaar is in Mapsource en op de GPS.

Zie ook het het aparte item hierover.

• 0
Geplaatst

Als ik het goed begrijp heb je een versie van de Duitse Topo op een SD kaart waar mee je met je GPS wel routes kunt plannen.

Dat zal dat versie 3 van de Duitse Topo zijn.

Je vraag is kan ik deze Duitse Topo van de SD kaart op de PC installeren zodat deze beschikbaar is binnen mapsource ?

Het makkelijke antwoord : Nee, het bestand dat op de SD kaart staat is alleen geschikt voor gebruik in een GPS en niet voor gebruik met mapsource.

Het moeilijke antwoord : Ja, met het programma GMapTool kan je het bestand dat op de SD kaart staat geschikt maken voor installatie op de PC en gebruik binnen mapsource.

Waarom is dit het moeilijke antwoord ?

Het gebruikt van GMaptools vereist nog al wat kennis van hoe mapsource met kaarten omgaat, niet iets voor een leek op dit gebied.

Maar Google is je vriend en voordat je het weet ben je een expert op dit gebied.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...