Spring naar bijdragen

Database Folder Op Een Skydrive


GoudHaartje

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

ik denk het niet, je moet aangeven waar je DB is geplaatst en dat is vaak stationsletter en folder. Ik heb een keer getest met Gdrive (gmail drive) en dat ging niet werken. de onderliggende software (lees DB driver) kon daar niet lekker mee over weg.

ik heb het inderdaad geprobeert met het adres, maar GSAK snapte er nix van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het inderdaad geprobeert met het adres, maar GSAK snapte er nix van.

Ik vermoed dat GSAK "random access" naar het bestand nodig heeft. Dat wordt heel lastig met een bestand dat ergens op het Internet staat. Je zult waarschijnlijk toch bestanden heen en weer moeten copieren (met alle problemen van dien) als je je GSAK db op verschillende plaatsen beschikbaar wilt hebben.

 

Of misschien moet dit probleem worden aangepakt door iemand zonder kennis van informatica. Iemand die bij gebrek aan kennis met een frisse blik een oplossing vind. Zie ook: http://www.snopes.com/college/homework/unsolvable.asp

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk het niet, je moet aangeven waar je DB is geplaatst en dat is vaak stationsletter en folder. Ik heb een keer getest met Gdrive (gmail drive) en dat ging niet werken. de onderliggende software (lees DB driver) kon daar niet lekker mee over weg.

ik heb het inderdaad geprobeert met het adres, maar GSAK snapte er nix van.

Waarschijnlijk biedt het geen echte oplossing, toch wil ik je deze link niet onthouden.

Daar wordt beschreven hoe je een drive-letter aan je SkyDrive kunt toekennen.

In theorie zou je je GSAK database op deze Skydrive kunnen plaatsen. Bijvoorbeeld in de map Y:\gsak\data.

 

Maar, ergens meen ik ooit gelezen te hebben dat je maximaal bestanden van 50 MB over kunt pompen, ook al is de totale capaciteit 25 GB.

Daarnaast verwacht ik sowieso dat de performance, als het überhaupt werkt, zwaar te wensen over zal laten.

Mocht iemand er toch mee gaan experimenteren, dan ben ik wel benieuwd naar de ervaringen :D .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht iemand er toch mee gaan experimenteren, dan ben ik wel benieuwd naar de ervaringen :D .

Zelf maar even mee aan de gang gegaan. Eerste ervaringen:

- het maximum van 50MB per bestand klopt;

- je kunt dus alleen een kleine GSAK-database "in de cloud" brengen;

- responstijd valt me erg mee.

 

Maar:

- zodra je probeert vanaf een andere PC de GSAK-database op de SkyDrive te lezen, lijkt deze niet gewijzigd te zijn;

- je moet dan eerst op de oorspronkelijke PC de disk dismounten

- en je moet al helemaal niet proberen om vanaf twee plaatsen tegelijk dezelfde database te openen.

 

Kortom, het is inderdaad mogelijk om een (beperkte) GSAK-database op een SkyDrive te plaatsen en te bewerken.

In de praktijk loop je echter al snel tegen problemen aan zodra je de gegevens vanaf een andere PC wil benaderen.

Daarmee is het voordeel van een database in de cloud m.i. volledig verdwenen en hou je alleen maar nadelen over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...