stekel98 Geplaatst 2 februari 2010 Geplaatst 2 februari 2010 Bij mij is het een gebed zonder end. Ik zie alleen maar TMPL files, of zet hij deze aan het einde om in html files? @TB: kan je de html bestanden niet aanpassen door het duits te vertalen in het nederlands? In de laatste fase worden de tijdelijke bestanden omgezet naar HTML - dit ging bij mij echter de eerste keer fout. Als je vervolgens alle bestanden met ftp naar een webserver upload dan kan je de pagina in je website opnemen. Het inlezen van een keine 500 caches duurde bij mij met een flinke verbinding toch al snel enkele uren! Ik zal eens kijken of ik de duitse layout kan omzetten naar nederlands.
Powk Geplaatst 2 februari 2010 Geplaatst 2 februari 2010 (bewerkt) Bij mij draait het nog steeds. De pc is af en toe wel op slaapstand gegaan, maar daarna gaat het gewoon weer verder. hij is nu bezig alle logs binnen te halen. Ik heb het lokaal draaien maar ik begrijp dus dat je het ook allemaal op je site kan gooien/laten draaien via ftp? Ik zie nu allemaal tmpl bestanden, moeten dat html bestanden worden? @Tornado Bram dat ziet er al aardig uit, nog even dat duits eruit Dat heb ik nog niet voor elkaar, ik kies engels maar hij maakt het in het duits. Ook krijg ik de foto's er niet bij. Heb je nog opties? Kunnen de anderen ook mee lezen! Hij maakt gewoon html mappen aan, offline kun je dus ook gewoon index.html aanklikken. Geolog opstarten voor tweede keer optie i, hierna optie F Alles uit de dir map via ftp naar de server. www.geocachinglog.tornado8.nl Wie helpt met het duits eruit? Wie helpt met het laden van de foto's? Om het Duits in Engels te veranderen: Ga naar de aangemaakte map gcdir en rename abbrev-en.txt naar abbrev.txt en rename translate-en.txt naar translate.txt Edit: sorry, info lijkt niet te kloppen. 2 februari 2010 bewerkt door Powk
stekel98 Geplaatst 2 februari 2010 Geplaatst 2 februari 2010 Bij mij draait het nog steeds. De pc is af en toe wel op slaapstand gegaan, maar daarna gaat het gewoon weer verder. hij is nu bezig alle logs binnen te halen. Ik heb het lokaal draaien maar ik begrijp dus dat je het ook allemaal op je site kan gooien/laten draaien via ftp? Ik zie nu allemaal tmpl bestanden, moeten dat html bestanden worden? @Tornado Bram dat ziet er al aardig uit, nog even dat duits eruit Dat heb ik nog niet voor elkaar, ik kies engels maar hij maakt het in het duits. Ook krijg ik de foto's er niet bij. Heb je nog opties? Kunnen de anderen ook mee lezen! Hij maakt gewoon html mappen aan, offline kun je dus ook gewoon index.html aanklikken. Geolog opstarten voor tweede keer optie i, hierna optie F Alles uit de dir map via ftp naar de server. www.geocachinglog.tornado8.nl Wie helpt met het duits eruit? Wie helpt met het laden van de foto's? Om het Duits in Engels te veranderen: Ga naar de aangemaakte map gcdir en rename abbrev-en.txt naar abbrev.txt en rename translate-en.txt naar translate.txt Edit: sorry, info lijkt niet te kloppen. Van de maker van het script: the English README is not recent. Consult the German version! Abbreviations are now introduced in the .incl files. You'll find statements with ##(set xxx=yyy)##, where you should change the column headers. If you don't find them at this place, look into the .tmpl files. there is a problem with the GPX import. Will be fixed in the > next version, which will be published tonight. een nieuwe versie is nu te downloaden. Als we een vertaling in het nederlands aanbieden dan wil hij dit als een aparte download als onderdeel van de apllicatie aanbieden. Als iemand mij wil helpen met vertalen...
GeoFlowers Geplaatst 2 februari 2010 Geplaatst 2 februari 2010 Naar mijn idee geeft de hier gebruikte methode nogal wat drukte op gc.com, of ze dat leuk vinden?? Is er met GSAK niet een eenvoudiger manier om deze lijstjes te genereren? Bijvoorbeeld met: #******************************************* # MacDescription = List Found and DNF caches by date # MacFileName = CalendarReport.gsk # MacAuthor = Kai Team # MacVersion=1.5 # MacUrl=http://gsak.net/board/index.php?showtopic=10071&view=findpost&p=65287 #******************************************* In een paar seconden een soortgelijk html bestand met deze macro een lijst van m'n 1125 founds en x aantal DNF.
delta123 Geplaatst 3 februari 2010 Geplaatst 3 februari 2010 Naar mijn idee geeft de hier gebruikte methode nogal wat drukte op gc.com, of ze dat leuk vinden?? Is er met GSAK niet een eenvoudiger manier om deze lijstjes te genereren? Bijvoorbeeld met: #******************************************* # MacDescription = List Found and DNF caches by date # MacFileName = CalendarReport.gsk # MacAuthor = Kai Team # MacVersion=1.5 # MacUrl=http://gsak.net/board/index.php?showtopic=10071&view=findpost&p=65287 #******************************************* In een paar seconden een soortgelijk html bestand met deze macro een lijst van m'n 1125 founds en x aantal DNF. Kan je een voorbeeld van zo'n met GSAK gegenereerde htmlpagina geven? Mijn overzicht is gelukt en is hier te zien. Al dat Duits is nog zeer hinderlijk. En ik mis nog wat zoals een kolom met waar er foto's bij aanwezig zijn, dat heb ik ergens anders wel gezien.
stekel98 Geplaatst 3 februari 2010 Geplaatst 3 februari 2010 Naar mijn idee geeft de hier gebruikte methode nogal wat drukte op gc.com, of ze dat leuk vinden?? Is er met GSAK niet een eenvoudiger manier om deze lijstjes te genereren? Bijvoorbeeld met: #******************************************* # MacDescription = List Found and DNF caches by date # MacFileName = CalendarReport.gsk # MacAuthor = Kai Team # MacVersion=1.5 # MacUrl=http://gsak.net/board/index.php?showtopic=10071&view=findpost&p=65287 #******************************************* In een paar seconden een soortgelijk html bestand met deze macro een lijst van m'n 1125 founds en x aantal DNF. Kan je een voorbeeld van zo'n met GSAK gegenereerde htmlpagina geven? Mijn overzicht is gelukt en is hier te zien. Al dat Duits is nog zeer hinderlijk. En ik mis nog wat zoals een kolom met waar er foto's bij aanwezig zijn, dat heb ik ergens anders wel gezien. PAul, heb de vertaling al bijna klaar - zal vanavond een voorbeeld op mijn website plaatsen.
stekel98 Geplaatst 3 februari 2010 Geplaatst 3 februari 2010 Voorbeeldje van de GSAK macro CalenderReport.gsk Voorbeeld
stekel98 Geplaatst 3 februari 2010 Geplaatst 3 februari 2010 (bewerkt) en hier een voorbeeld gemaakt met geolog. Voorbeeld (er zitten nog een paar foutjes in maar die haal ik er vanavond uit.). 3 februari 2010 bewerkt door stekel98
Dessaur Geplaatst 3 februari 2010 Geplaatst 3 februari 2010 Naar mijn idee geeft de hier gebruikte methode nogal wat drukte op gc.com, of ze dat leuk vinden?? Is er met GSAK niet een eenvoudiger manier om deze lijstjes te genereren? Bijvoorbeeld met: #******************************************* # MacDescription = List Found and DNF caches by date # MacFileName = CalendarReport.gsk # MacAuthor = Kai Team # MacVersion=1.5 # MacUrl=http://gsak.net/board/index.php?showtopic=10071&view=findpost&p=65287 #******************************************* In een paar seconden een soortgelijk html bestand met deze macro een lijst van m'n 1125 founds en x aantal DNF. Maar hoe kom je aan het bestandje van DNF caches?
GeoFlowers Geplaatst 3 februari 2010 Geplaatst 3 februari 2010 Als je DNF ook logt dan zitten de DNF gegevens in ook in GSAK (kolom DNF en DNF Datum). Dit mits je af en toe de standaard Found PQ binnenhaalt. Overigens vul ik zelf de kolom UserSort met een volgnummer om er zeker van te zijn dat m'n Founds in de juiste volgorde staan. De macro heb ik hierop aangepast zodat ook deze kolom in het overzicht staat
Dessaur Geplaatst 3 februari 2010 Geplaatst 3 februari 2010 Als je DNF ook logt dan zitten de DNF gegevens in ook in GSAK (kolom DNF en DNF Datum).Dit mits je af en toe de standaard Found PQ binnenhaalt. Overigens vul ik zelf de kolom UserSort met een volgnummer om er zeker van te zijn dat m'n Founds in de juiste volgorde staan. De macro heb ik hierop aangepast zodat ook deze kolom in het overzicht staat Ok, dat zijn de DNF die daarna alsnog gevonden zijn. Maar de DNF die nog niet gevonden zijn? Deze heb ik niet in GSAK bijgehouden. Zijn deze toch op een of andere manier naar binnen te halen?
Remunj Geplaatst 3 februari 2010 Geplaatst 3 februari 2010 Als je DNF ook logt dan zitten de DNF gegevens in ook in GSAK (kolom DNF en DNF Datum).Dit mits je af en toe de standaard Found PQ binnenhaalt. Overigens vul ik zelf de kolom UserSort met een volgnummer om er zeker van te zijn dat m'n Founds in de juiste volgorde staan. De macro heb ik hierop aangepast zodat ook deze kolom in het overzicht staat Ok, dat zijn de DNF die daarna alsnog gevonden zijn. Maar de DNF die nog niet gevonden zijn? Deze heb ik niet in GSAK bijgehouden. Zijn deze toch op een of andere manier naar binnen te halen? Als je ze bij .com als DNF het gemeld wel, anders niet.
Dessaur Geplaatst 4 februari 2010 Geplaatst 4 februari 2010 Als je DNF ook logt dan zitten de DNF gegevens in ook in GSAK (kolom DNF en DNF Datum).Dit mits je af en toe de standaard Found PQ binnenhaalt. Overigens vul ik zelf de kolom UserSort met een volgnummer om er zeker van te zijn dat m'n Founds in de juiste volgorde staan. De macro heb ik hierop aangepast zodat ook deze kolom in het overzicht staat Ok, dat zijn de DNF die daarna alsnog gevonden zijn. Maar de DNF die nog niet gevonden zijn? Deze heb ik niet in GSAK bijgehouden. Zijn deze toch op een of andere manier naar binnen te halen? Als je ze bij .com als DNF het gemeld wel, anders niet. Dan ben ik hoogst benieuwd hoe! Via een PQ lukt het niet (mij althans)
GeoFlowers Geplaatst 4 februari 2010 Geplaatst 4 februari 2010 Heb het net nog geprobeerd het na te zoeken maar ik zie ook niet meer hoe de dnf bij mij in GSAK zijn gekomen. Ik kan me niet herinneren dat ik ze zelf aangevinkt zou hebben? en het laatste vinkje is van 18-01-2010!! Er is een serie DNF aangevinkt en ook is de DNF datum aangevinkt. Bij caches die later zijn gevonden staat alleen een vinkje bij de dnf datum Ik vul de database alleen met PO's en af an toe een Found-PQ en nieuwe caches wel eens met een GPX exchange file. Hoe ze anders in GSAK zijn gekomen? Hoop er nog wel eens achter te komen.
garfieldnl Geplaatst 4 februari 2010 Geplaatst 4 februari 2010 Overigens vul ik zelf de kolom UserSort met een volgnummer om er zeker van te zijn dat m'n Founds in de juiste volgorde staan. De macro heb ik hierop aangepast zodat ook deze kolom in het overzicht staat Betekend dit dat de caches nu genummerd zijn op volgorde van vondst? Zou ik de aangepaste macro dan ook kunnen krijgen?
Aanbevolen berichten