Team Helmpies Geplaatst 10 januari 2010 Geplaatst 10 januari 2010 Zojuist heb ik de cache pagina van een nieuwe afgerond, maar omdat het onderdeel is van een serie moet ik er nog een linkje op plaatsen. Op dit moment heb ik het hele http... adres erop staan, dat werkt natuurlijk ook wel, (inkopieren in de adresbalk) maar het staat niet zo leuk. Wie heeft een tip voor mij? Tot nu toe is het me gelukt om een leuke (acceptabele) opmaak te krijgen zonder gebruik van HTML, en ik hoop dat ik dit ook zo kan laten.... Ik ben benieuwd! Groeten, Sandra Team Helmpies
Voortrekkers Geplaatst 10 januari 2010 Geplaatst 10 januari 2010 (bewerkt) Kijk 's onder de Doe-het-zelf tab bij HTML... Zou je een heel eind mee moeten kunnen komen. 10 januari 2010 bewerkt door Voortrekkers
Broosha Geplaatst 10 januari 2010 Geplaatst 10 januari 2010 Zojuist heb ik de cache pagina van een nieuwe afgerond, maar omdat het onderdeel is van een serie moet ik er nog een linkje op plaatsen. Op dit moment heb ik het hele http... adres erop staan, dat werkt natuurlijk ook wel, (inkopieren in de adresbalk) maar het staat niet zo leuk.Wie heeft een tip voor mij? Tot nu toe is het me gelukt om een leuke (acceptabele) opmaak te krijgen zonder gebruik van HTML, en ik hoop dat ik dit ook zo kan laten.... Ik ben benieuwd! Groeten, Sandra Team Helmpies <a href="http://www.jeadreshier.nl">je tekst hier</a>
Waldio Geplaatst 10 januari 2010 Geplaatst 10 januari 2010 <a href="http://www.jeadreshier.nl">je tekst hier</a> Hij gebruikt geen HTML. Ik denk dat je de pagina dan toch in HTML moet maken. Maar het stuk wat je niet met HTML hebt gemaakt kan je tussen <pre> en </pre> zetten, dat wordt dan niet als HTML beschouwd.
KarelKraak Geplaatst 10 januari 2010 Geplaatst 10 januari 2010 Maar het stuk wat je niet met HTML hebt gemaakt kan je tussen <pre> en </pre> zetten, dat wordt dan niet als HTML beschouwd. Dat is toch echt een misverstand. Een pre-tag zonder verdere stijl geeft de tekst weer in een lettertype waarvan alle karakters dezelfde, vaste breedte hebben (meestal Courier) en behoudt spaties en linebreaks in de tekst. Dat wordt meestal gebruikt om computer code weer te geven. Dat heeft niets te maken met het niet beschouwen als HTML. Zet bijvoorbeeld tekst binnen de pre tags tussen strong-tags en het wordt gewoon vet weergegeven. Uitproberen? Kijk bijv. hier. HTML leren? Kijk eens op de site van Spoiler
Waldio Geplaatst 10 januari 2010 Geplaatst 10 januari 2010 (bewerkt) Dat is toch echt een misverstand. Een pre-tag zonder verdere stijl geeft de tekst weer in een lettertype waarvan alle karakters dezelfde, vaste breedte hebben (meestal Courier) en behoudt spaties en linebreaks in de tekst. Dat wordt meestal gebruikt om computer code weer te geven. Dat heeft niets te maken met het niet beschouwen als HTML. Zet bijvoorbeeld tekst binnen de pre tags tussen strong-tags en het wordt gewoon vet weergegeven. Ik had het verkeerd beschreven. Als je je cachepagina niet in html maakt, maar daarna toch wel dan komt alles in 1 groot blok te staan.(Enters werken niet met html) Maar als je het tussen de <pre> tag zet werken de enters wel, dus dan hoef je niet achter elke zin <br> te zetten. Copiëer de tekst in de code maar hier <pre> Nu werken de enters wel </pre> 10 januari 2010 bewerkt door Waldio
Mr.Atari Geplaatst 10 januari 2010 Geplaatst 10 januari 2010 Dat is toch echt een misverstand. Een pre-tag zonder verdere stijl geeft de tekst weer in een lettertype waarvan alle karakters dezelfde, vaste breedte hebben (meestal Courier) en behoudt spaties en linebreaks in de tekst. Dat wordt meestal gebruikt om computer code weer te geven. Dat heeft niets te maken met het niet beschouwen als HTML. Zet bijvoorbeeld tekst binnen de pre tags tussen strong-tags en het wordt gewoon vet weergegeven. Ik had het verkeerd beschreven. Als je je cachepagina niet in html maakt, maar daarna toch wel dan komt alles in 1 groot blok te staan.(Enters werken niet met html) Maar als je het tussen de <pre> tag zet werken de enters wel, dus dan hoef je niet achter elke zin <br> te zetten. Copiëer de tekst in de code maar hier <pre> Nu werken de enters wel </pre> daar hebben we toch de <br> en <p> voor...
Waldio Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 daar hebben we toch de <br> en <p> voor... Maar als je tekst zonder HTML hebt gemaakt en dat dan in HTML zet moet je overal <br> of <p> bij zetten. Met <pre> hoeft dat niet. Dat bespaard tijd.
KarelKraak Geplaatst 11 januari 2010 Geplaatst 11 januari 2010 Dat bespaard tijd. 10 seconden? Er zijn legio on-line tooltjes/editors als je zelf de moeite niet wil of kan nemen om je in die minimale basis van HTML te verdiepen. En anders zijn er altijd nog wel een paar mede-cachers die je met alle plezier willen helpen. Beperk het gebruik van pre tags waar ze voor bedoeld zijn. Daarnaast, Courier tekst is gewoon lelijk en leest voor geen meter.
Aanbevolen berichten