eitjes Geplaatst 27 december 2009 Geplaatst 27 december 2009 Ik gebruik sinds enkele weken de Oregon 550T. Sinds iets meer dan een week verschijnen er slotjes op de kaart in gebieden waar ik veel caches heb ingeladen en er verschijnen er steeds meer. Hierdoor is de kaart erg slecht leesbaar. Is er iemand die weet hoe het komt dat deze slotjes op mijn scherm komen, hoe ik het kan voorkomen en/of hoe ik er weer vanaf kom? Ik vroeg mijzelf af of het iets te maken kan hebben met het feit dat ik meerdere gpx-files heb geladen en hier overlappende caches in zitten... Ik kan natuurlijk alle caches er uit gooien en opnieuw beginnen, maar ben erg benieuwd of andere mensen er al ervaring mee hebben. Ik heb een screendump gemaakt van hoe dat stuk van de kaart er dan uitziet, maar krijg het zo snel nog niet voor elkaar om dat plaatje hier in mijn bericht te krijgen.
kalkendotters Geplaatst 27 december 2009 Geplaatst 27 december 2009 Ik gebruik sinds enkele weken de Oregon 550T. Sinds iets meer dan een week verschijnen er slotjes op de kaart in gebieden waar ik veel caches heb ingeladen en er verschijnen er steeds meer. Hierdoor is de kaart erg slecht leesbaar. Is er iemand die weet hoe het komt dat deze slotjes op mijn scherm komen, hoe ik het kan voorkomen en/of hoe ik er weer vanaf kom?Ik vroeg mijzelf af of het iets te maken kan hebben met het feit dat ik meerdere gpx-files heb geladen en hier overlappende caches in zitten... Ik kan natuurlijk alle caches er uit gooien en opnieuw beginnen, maar ben erg benieuwd of andere mensen er al ervaring mee hebben. Ik heb een screendump gemaakt van hoe dat stuk van de kaart er dan uitziet, maar krijg het zo snel nog niet voor elkaar om dat plaatje hier in mijn bericht te krijgen. Dit probleem schijnt wel eens voor te komen na het updaten van de software, maar waarom het precies optreedt is onduidelijk. Meest eenvoudige manier om het te verhelpen: masterreset de Oregon (zie http://garminoregon.wikispaces.com/Miscellaneous), (let op: alle gebruikersinstellingen gaan ook verloren) en laad de GPX bestanden en kaarten er weer opnieuw op.
eitjes Geplaatst 28 december 2009 Auteur Geplaatst 28 december 2009 Ik gebruik sinds enkele weken de Oregon 550T. Sinds iets meer dan een week verschijnen er slotjes op de kaart in gebieden waar ik veel caches heb ingeladen en er verschijnen er steeds meer. Hierdoor is de kaart erg slecht leesbaar. Is er iemand die weet hoe het komt dat deze slotjes op mijn scherm komen, hoe ik het kan voorkomen en/of hoe ik er weer vanaf kom?Ik vroeg mijzelf af of het iets te maken kan hebben met het feit dat ik meerdere gpx-files heb geladen en hier overlappende caches in zitten... Ik kan natuurlijk alle caches er uit gooien en opnieuw beginnen, maar ben erg benieuwd of andere mensen er al ervaring mee hebben. Ik heb een screendump gemaakt van hoe dat stuk van de kaart er dan uitziet, maar krijg het zo snel nog niet voor elkaar om dat plaatje hier in mijn bericht te krijgen. Dit probleem schijnt wel eens voor te komen na het updaten van de software, maar waarom het precies optreedt is onduidelijk. Meest eenvoudige manier om het te verhelpen: masterreset de Oregon (zie http://garminoregon.wikispaces.com/Miscellaneous), (let op: alle gebruikersinstellingen gaan ook verloren) en laad de GPX bestanden en kaarten er weer opnieuw op. Hartelijk dank voor het antwoord! Al ben ik er niet zo blij mee... We hebben nogal wat moeite gestoken in de gebruikersinstellingen, voor elk profiel weer opnieuw, om de menu's goed georganiseerd te krijgen en hem naar wens te laten navigeren. Jammer dat dat allemaal weer opnieuw moet. Er is vast niet iemand die een andere oplossing weet?!
kalkendotters Geplaatst 28 december 2009 Geplaatst 28 december 2009 Ik gebruik sinds enkele weken de Oregon 550T. Sinds iets meer dan een week verschijnen er slotjes op de kaart in gebieden waar ik veel caches heb ingeladen en er verschijnen er steeds meer. Hierdoor is de kaart erg slecht leesbaar. Is er iemand die weet hoe het komt dat deze slotjes op mijn scherm komen, hoe ik het kan voorkomen en/of hoe ik er weer vanaf kom?Ik vroeg mijzelf af of het iets te maken kan hebben met het feit dat ik meerdere gpx-files heb geladen en hier overlappende caches in zitten... Ik kan natuurlijk alle caches er uit gooien en opnieuw beginnen, maar ben erg benieuwd of andere mensen er al ervaring mee hebben. Ik heb een screendump gemaakt van hoe dat stuk van de kaart er dan uitziet, maar krijg het zo snel nog niet voor elkaar om dat plaatje hier in mijn bericht te krijgen. Dit probleem schijnt wel eens voor te komen na het updaten van de software, maar waarom het precies optreedt is onduidelijk. Meest eenvoudige manier om het te verhelpen: masterreset de Oregon (zie http://garminoregon.wikispaces.com/Miscellaneous), (let op: alle gebruikersinstellingen gaan ook verloren) en laad de GPX bestanden en kaarten er weer opnieuw op. Hartelijk dank voor het antwoord! Al ben ik er niet zo blij mee... We hebben nogal wat moeite gestoken in de gebruikersinstellingen, voor elk profiel weer opnieuw, om de menu's goed georganiseerd te krijgen en hem naar wens te laten navigeren. Jammer dat dat allemaal weer opnieuw moet. Er is vast niet iemand die een andere oplossing weet?! De profielinstellingen kun je eenvoudig bewaren door de map met profielen van de oregon eerst even naar je PC te kopieren. Na de reset dan even de profielen terugkopieren, en de meeste instellingen kloppen dan weer. Helaas loopt niet alles via profielen dus je zult er nog een paar met de hand moeten doen, dat zijn in elk geval: batterijtype en kaartdatum
eitjes Geplaatst 28 december 2009 Auteur Geplaatst 28 december 2009 De profielinstellingen kun je eenvoudig bewaren door de map met profielen van de oregon eerst even naar je PC te kopieren. Na de reset dan even de profielen terugkopieren, en de meeste instellingen kloppen dan weer. Helaas loopt niet alles via profielen dus je zult er nog een paar met de hand moeten doen, dat zijn in elk geval: batterijtype en kaartdatum Hartelijk dank voor de tip! Dit maakt het leven weer een heel stuk leuker...
Dutch Safari Geplaatst 29 december 2009 Geplaatst 29 december 2009 Hartelijk dank voor de vraag (eitjes) en de oplossing (Kalkendotters). Na een software update hadden wij hetzelfde probleem (grote hoeveelheden grote, zeer irritante slotjes op de kaart). Maar het probleem is na een master reset weer helemaal verholpen.
eitjes Geplaatst 30 december 2009 Auteur Geplaatst 30 december 2009 Ook hier is het ondertussen gelukt, zonder al te veel verlies van gegevens. Fijn!
Aanbevolen berichten