DrentsElsje Geplaatst 26 december 2009 Geplaatst 26 december 2009 Wie kan mij vertellen hoe je bij het inbrengen van meer dan 100 waypoints in een nieuwe geocacheroute om moet gaan met de prefixcode. Deze code kan uit niet meer dan 2 karakters bestaan, moet bij ieder waypoint uniek zijn en je kunt hem niet negeren. Dus 01, 02, 03 enz lukt niet want na nummer 99 heb je te veel karaters.
Track_leader Geplaatst 26 december 2009 Geplaatst 26 december 2009 Wie kan mij vertellen hoe je bij het inbrengen van meer dan 100 waypoints in een nieuwe geocacheroute om moet gaan met de prefixcode. Deze code kan uit niet meer dan 2 karakters bestaan, moet bij ieder waypoint uniek zijn en je kunt hem niet negeren. Dus 01, 02, 03 enz lukt niet want na nummer 99 heb je te veel karaters. A1 A2 ....... AA AB AC AD AE AF..... 1A 2A Ik ben benieuwd... 100 WP's
Mardya Geplaatst 26 december 2009 Geplaatst 26 december 2009 Meer dan 100 waypoints?! Een driedaags evenement?
Remunj Geplaatst 26 december 2009 Geplaatst 26 december 2009 Deze heeft er 100 en is in 1 dag te doen, zelfs lopend. http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...6b-79b5fa128178
DrentsElsje Geplaatst 27 december 2009 Auteur Geplaatst 27 december 2009 De tot nu toe genoemde oplossingen had ik natuurlijk ook al zelf bedacht maar ik weet niet waar de prefixcode voor dient en stel me voor dat ik iets verkeerds veroorzaak als ik na nummer 99 opeens op een ander manier ga coderen/nummeren (bv 1 tot 99 en daarna a1, a2, enz.) Dus misschien moet ik ook wel vragen wat het nut van de prefixscode is en wat de beste manier is om mijn 120 waypoints van een prefixcode te voorzien
Geo-Hoppers Geplaatst 6 januari 2010 Geplaatst 6 januari 2010 (bewerkt) Wat is de bedoeling van de "prefix code"? Een waypoint naam bestaat uit 6 tekens zoals "GC1234" (te zien op elke cache-pagina). Oudere GPS-ontvangers hadden/hebben een limiet van maximaal 6 tekens lengte. De prefix code geeft voor deze extra waypoints nu de eerste twee tekens voor de nieuwe waypoint aan, zodat bijvoorbeeld de prefixcode '01' zal resulteren in een waypoint met de naam "011234" De twee tekens "GC" worden vervangen door '01'. Hierdoor blijft de onderlinge samenhang van alle waypoints, eindigend met '1234' dus zichtbaar. Daarom zijn bepaalde prefixen (zoals bv GC , TB en WP ) niet toegestaan. Hieronder staat de originele Duitse tekst. Ik hoop dat ik deze een beetje correct heb vertaald. Was ist der "Prefix Code"? Ein Wegpunktname besteht aus 6 Zeichen, z.B. "GC1234" (zu sehen auf jeder Cache-Seite). Ältere GPS-Empfänger hatten/haben diese Begrenzung auf 6 Zeichen Länge. Der Prefix Code gibt für zusätzliche Wegpunkte nun die ersten beiden Zeichen für den neuen Wegpunkt an, würde man also den Prefix Code "01" für einen Wegpunkt eingeben, so würde für das Beispiel der Wegpunktname "011234" resultieren: die beiden Zeichen "GC" werden durch "01" ersetzt. Somit bleibt der inhaltliche Zusammenhang aller Wegpunkte, die mit "1234" enden, erkennbar. Deshalb sind auch bestimmte (bereits für andere Wegpunktarten genutzte) Präfixe nicht erlaubt Bovenstaande werd gevonden op het forum van COM: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...8&hl=Prefix 6 januari 2010 bewerkt door Geo-Hoppers
Aanbevolen berichten