Spring naar bijdragen

Track+wpts Van Mapsource Kaarten Versturen


Woezel & Pip

Aanbevolen berichten

Volgens mij zou het vrij simpel moeten kunnen, maar ik heb de clou nog niet ontdekt, ondanks het doorstruinen van de Mapsource-afdeling.

Hoe kan ik een in Mapsource staande track (met wpts) versturen naar iemand die geen Mapsource heeft? Dus gewoon als bijlage.

Enige oplossing die ik zie is uitprinten, inscannen en dan bijvoegen maar dat lijkt me toch een beetje omslachtig... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij zou het vrij simpel moeten kunnen, maar ik heb de clou nog niet ontdekt, ondanks het doorstruinen van de Mapsource-afdeling.

Hoe kan ik een in Mapsource staande track (met wpts) versturen naar iemand die geen Mapsource heeft? Dus gewoon als bijlage.

Enige oplossing die ik zie is uitprinten, inscannen en dan bijvoegen maar dat lijkt me toch een beetje omslachtig... :dribble:

Mapsource slaat bestanden op als .gdb bestand. Dat bestand kun je versturen. Slimmer is het waarschijnlijk om het bestand op te slaan als .gpx bestand. Dat doe je door te kiezen voor 'opslaan als' en dan het bestandstype wijzigen in gpx. Kijk dan ook even in welke directory de bestanden worden opgeslagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zou het vrij simpel moeten kunnen, maar ik heb de clou nog niet ontdekt, ondanks het doorstruinen van de Mapsource-afdeling.

Hoe kan ik een in Mapsource staande track (met wpts) versturen naar iemand die geen Mapsource heeft? Dus gewoon als bijlage.

Enige oplossing die ik zie is uitprinten, inscannen en dan bijvoegen maar dat lijkt me toch een beetje omslachtig... :dribble:

 

waar wil die persoon-die-geeneens-mapsource heeft het mee bekijken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mapsource slaat bestanden op als .gdb bestand. Dat bestand kun je versturen. Slimmer is het waarschijnlijk om het bestand op te slaan als .gpx bestand. Dat doe je door te kiezen voor 'opslaan als' en dan het bestandstype wijzigen in gpx. Kijk dan ook even in welke directory de bestanden worden opgeslagen.

Nu ik dat geprobeerd heb, vervolgens dat gpx-bestandje wil openen, gebeurt dat in GSAK....

Nu gaat het gestuurd worden naar iemand die geen van dat soort programma's heeft, die wil gewoon een kaartje zien met de track en wpts.

Gaat dat goed komen op bovenstaande manier?

Wat ik dus bedoel: zoals je ook een foto kunt meesturen per mail als bijlage, maar ook de foto in de mail zélf zetten.

bewerkt door dwarreltje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[Nu ik dat geprobeerd heb, vervolgens dat gpx-bestandje wil openen, gebeurt dat in GSAK....

Nu gaat het gestuurd worden naar iemand die geen van dat soort programma's heeft, die wil gewoon een kaartje zien met de track en wpts.

Gaat dat goed komen op bovenstaande manier?

Wat ik dus bedoel: zoals je ook een foto kunt meesturen per mail als bijlage, maar ook de foto in de mail zélf zetten.

Blijkbaar is bij jou het GPX bestand gekoppeld aan GSAK. Maar je kunt GPX-bestanden bv. ook openen met Google Earth. Ik heb even gekeken en in Google Earth kun je een PDF-bestand van je scherm maken. Dan heb je dus een luchtfoto van je track.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of je Google pro geinstalleerd heb of dat deze functie ook in de standaard versie van GE zit maar het kan als volgt:

mapsource>beeld>weergeven in Google Earth

in Google Earth>bestand>email>beeld per email verzenden.

Als voorbeeld heb ik een track van een wandeling op Texel bijgevoegd.

Voorbeeld

bewerkt door stekel98
Link naar opmerking
Deel via andere websites

of je slaat het vanuit googleearth op als kmz op een of andere url, die je dan vervolgens met een willekeurige internet browser in googlemaps kan openen. Kan je ook meteen mooi inzoomen op je waypoints/tracks etc. En je mailt natuurlijk gewoon ff een linkje naar degeen die je het wilt laten zien, die hoeft alleen te klikken en kan dan kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hebben zich tijdens mijn bedtijd drie nieuwe reactie voorgedaan (waarvoor mijn hartelijke dank) waar ik wat aan zou moeten hebben, ware het niet dat bij mij in Mapsource onder "beeld" geen mogelijkheid staat tot openen in GE.....

Ik heb gewoon GE op de lap staan, of dat Google pro is weet ik dus niet.

Dus ik krijg het -nog- niet eens geopend in GE... Als dat zou lukken denk ik dat ik er ben... Wat doe ik verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

staat er überhaupt niet onder 'view in google earth' of is het licht grijs?

 

als het er niet staat, heb je misschien een wat oudere versie. die zou je dan eerste even moeten upgraden naar 6.13.7 (hoger kan ook, maar die geven de kaarten niet meer in de juiste verhouding weer)

 

Als er wel 'view in google earth' bij staat, mar het licht grijs is, bestaat de kans dat het wèl gaat als je GE eerst start en daarna pas MS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het staat er wél, maar in grijs. Mijn versie van Mapsource eens bekeken: 4.00 :dribble: Eerst maar eens upgraden dus.... Overigens maakt het nu nog niet uit als ik eerst GE open en dan pas Mapsource, het blíjft grijs.

 

op zich is dat wel een bekende bug, ik denk dat je GE ook gewoon ff op nieuw moet installeren, of juist mapsource.. zodat ze mapsource weer 'weet' dat GE op je pc staat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yessssss!!! Mapsource ge-upgrade (vraag niet hoelang deze digibeet daarover heeft gedaan :blush: ), toen GE nog een keertje en nu heb ik een pracht plaatje van track + wpts om op te sturen naar iedereen die al deze progjes niet heeft.

Mag ik iedereen (m.n. mars express, stekel en topzoekertje) hartelijk danken voor deze hulp :dribble::thumbup::thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...