Spring naar bijdragen

Wie Gebruikt Er Een Ipod Touch?


HereIsTom

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een iPod touch 3G, werkelijk een pracht apparaat, alleen er zit geen GPS is, maar wel een locator, die dmv WiFi kan zien waar je bent.

Dit werkt aardig goed, vaak geeft hij in Google maps precies aan waar ik ben.

Je moet dan wel een WiFi verbinding in de buurt hebben en dan kan je ook de cache pagina's bekijken.

 

Zijn er meer mensen met een iPod touch die 'm gebruiken voor geocaching en zijn er misschien ook (al) speciale applicaties voor?

bewerkt door HereIsTom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij gebruiken 2 applicaties die je gratis kan downloaden van de app.store:

Geocaching en iGCT.

De eerste kan je gebruiken om je gegevens van een cache in op te slaan en later uit te lezen, hoef je het niet

uit te printen en alles staat erin ook logjes.

De tweede is een hulpmiddel voor het uitrekenen van projecties, omzetten van tekst naar nummeriek, een decrypter en romeinse cijfers.

Voor ons een handig hulpmiddel en een ipod touch is goedkoper dan een iphone, alleen jammer dat er geen gps in zit.

 

Waterkaasje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij gebruiken 2 applicaties die je gratis kan downloaden van de app.store:

Geocaching en iGCT.

De eerste kan je gebruiken om je gegevens van een cache in op te slaan en later uit te lezen, hoef je het niet

uit te printen en alles staat erin ook logjes.

De tweede is een hulpmiddel voor het uitrekenen van projecties, omzetten van tekst naar nummeriek, een decrypter en romeinse cijfers.

Voor ons een handig hulpmiddel en een ipod touch is goedkoper dan een iphone, alleen jammer dat er geen gps in zit.

 

Waterkaasje

Volgens mij is de Geocaching app (ik denk dat je die van groundspeak bedoelt) niet gratis. In ieder geval niet in de Nederlandse App Store.

IMG_0043[1].PNG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb afgelopen zomer in de VS een Touch gekocht en ben er redelijk tevreden over. En vooral omdat het niet meer nodig is om vooraf van alles uit te printen. Om je plaats te bepalen is de Locator natuurlijk waardeloos. Werkt alleen bij benadering in de bebouwde kom.

 

De officiële Geocaching App (ja, de prijs die hierboven wordt genoemd hebben wij er ook voor betaald) is best aardig, maar wel erg traag! Sinds ik die Touch gebruik laat ik elke week automatisch een paar PQ's maken, die mbv WiFi thuis heel makkelijk in de Touch worden gedownload . De PQ's zijn vrij groot, namelijk de maximale 500 stuks . Dat maakt de info van caches niet snel beschikbaar. Als ik voor één of meerder caches op pad ga dan selecteer ik ze vooraf als Favorite Gecaches. Dat maakt opzoeken sneller

De mogelijkheid om een log/field note te posten naar GC werkt op een Iphone ongetwijfeld goed, maar op een Touch knullerig. Als je geen Wifi direct ter beschikking hebt, wordt een bericht gewoon niet opgeslagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het de iPod touch 2G of 3G die je in de VS hebt gekocht?

Ik heb de nieuwe 3G en die is nu veel sneller dan de vorige modellen.

Voordat ik de Geocaching app. koop wil ik eerst zeker weten dat hij perfect werkt.

 

Er is nu ook een TomTom car kit voor iPod touch daarmee krijg je dus GPS op je iPod touch en met de TomTom app. heb je dan volwaardig navigatie systeem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het de iPod touch 2G of 3G die je in de VS hebt gekocht?

Ik heb de nieuwe 3G en die is nu veel sneller dan de vorige modellen.

Voordat ik de Geocaching app. koop wil ik eerst zeker weten dat hij perfect werkt.

 

Er is nu ook een TomTom car kit voor iPod touch daarmee krijg je dus GPS op je iPod touch en met de TomTom app. heb je dan volwaardig navigatie systeem!

 

Ik heb een 2g.

Een 3g kan wel sneller zijn, maar is nog geen volwaardig navigatiesysteem. Apple waarschuwt ook voor deze misvatting: "We maken gebruikers van de originele iPhone en iPod touch er opmerkzaam dat zij een TomTom car kit met ingebouwde GPS-ontvanger nodig hebben voor gebruik van de app op hun apparaat. Alleen de iPhone 3G en 3GS hebben geen TomTom car kit nodig voor een goede werking, aangezien deze al zijn uitgerust met GPS-technologie".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het de iPod touch 2G of 3G die je in de VS hebt gekocht?

Ik heb de nieuwe 3G en die is nu veel sneller dan de vorige modellen.

Voordat ik de Geocaching app. koop wil ik eerst zeker weten dat hij perfect werkt.

 

Er is nu ook een TomTom car kit voor iPod touch daarmee krijg je dus GPS op je iPod touch en met de TomTom app. heb je dan volwaardig navigatie systeem!

 

Ik heb een 2g.

Een 3g kan wel sneller zijn, maar is nog geen volwaardig navigatiesysteem. Apple waarschuwt ook voor deze misvatting: "We maken gebruikers van de originele iPhone en iPod touch er opmerkzaam dat zij een TomTom car kit met ingebouwde GPS-ontvanger nodig hebben voor gebruik van de app op hun apparaat. Alleen de iPhone 3G en 3GS hebben geen TomTom car kit nodig voor een goede werking, aangezien deze al zijn uitgerust met GPS-technologie".

Ja dat schrijf ik toch ook!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat onze zoon Kladdegat het ook gebruikt. Afgelopen zaterdag heeft-ie er tijdens een nacht-event gebruik van gemaakt. Wil je meer van zijn ervaringen weten stuur 'm een mail naar zijn .com account.

Misschien kan Kladdegat hier een stukje over zijn ervaringen schrijven als hij tijd heeft? :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat onze zoon Kladdegat het ook gebruikt. Afgelopen zaterdag heeft-ie er tijdens een nacht-event gebruik van gemaakt. Wil je meer van zijn ervaringen weten stuur 'm een mail naar zijn .com account.

Misschien kan Kladdegat hier een stukje over zijn ervaringen schrijven als hij tijd heeft? :crybaby:

Eerst nog een paar avonden huiswerk en vanaf het weekend vakantie. Ik zal het hem vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...