Spring naar bijdragen

Caches Op Garmin Nuvi


Buzzardseye

Aanbevolen berichten

Ik heb een garmin nuvi 265w navigatie systeem.

Ik wil graag, net als vroeger op mijn tomtom, caches langs de route die ik rij zien.

Ik heb al een macro in GSAK die een piep geeft als er een langs de route ligt, maar ik wil graag een schatkistje zien.

 

Wie kan me aan een hulpmiddel helpen.

 

bvd

Buzzardseye

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik was er net mee bezig

kun je gewoon doen via gsak, zie eerste plaatje

Daarna sluit je je Nuvi aan op je pc en plak je het opgeslagen poi bestand op je Nuvi in de map POI

 

sshot-2009-12-02-[21-09-25].jpg

 

Ok bedankt.

Bedoel je dat je hem zo vanuit GSAK naar je nuvi transporteert.

Of sla je het eerst elder op je pc en dan met poi manager.

Dat heb ik al eens geprobeerd maar dat gaf niet het gewenste resultaat.

 

Maar ga e morgen nog eens mee stoeien.

 

dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een garmin nuvi 265w navigatie systeem.

Ik wil graag, net als vroeger op mijn tomtom, caches langs de route die ik rij zien.

Ik heb al een macro in GSAK die een piep geeft als er een langs de route ligt, maar ik wil graag een schatkistje zien.

 

Wie kan me aan een hulpmiddel helpen.

 

bvd

Buzzardseye

 

Behalve met een poi file kun je het ook met een gpx file doen. Het voordeel van gebruik van een gpx file is dat je de afzonderlijke punten na installatie op je nuvi kunt bewerken. Het handigst vind ik de mogelijkheid om na het vinden van een cache deze op de nuvi te verwijderen. Als de caches in een poi file zitten dan kan dit niet.

 

De export doe ik via GSAK, via Export -> GPX/LOC File ...

Daarna de file inlezen in MapSource (als je dit goed hebt ingesteld: slechts de gegenereerde gpx file dubbelklikken) en verzenden naar je nuvi. Voordeel hiervan is dat je snel kunt zien of je wel een goede gpx file hebt.

 

De settings die ik hiervoor gebruik in GSAK heb ik hier niet bij de hand, maar ik gebruik o.a. het schatkistje als standaard symbool en ook neem ik de child waypoints niet mee. Ook heb ik het format van de tekst al wat aangepast, zodat op het scherm al zichtbaar is wat het type cache is, de cachebehuizing en beide moeilijkheidsgraden. Geweldig dat GSAK :thumbup:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...