Spring naar bijdragen

vreemde coordinaten in millingerwaard?


Fientje

Aanbevolen berichten

Ik probeer de coordinaten van de route/geocache Millingerwaard van Staatsbosbeheer in mijn GPS in te voeren. Ik gebruik het standaardformaat hddd mm.mmm. maar dan accepteert ie de coordinaten niet.

Toen heb ik het geprobeerd met hddd.ddddd en toen leek het goed te gaan met de N coordinaat maar struikelde weer over de E coordinaat.

 

Ik kan die coordinaten van deze route echt niet rijmen. En zeker op een dag als vandaag, begin ik daar langzaam de p.. in te krijgen.

 

Wie kan mij helpen?

 

Gr.. Fientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Fientje, ik heb even gekeken op SBB pagina.

 

 

Een coordinaat staat op de SBB pagina als N 51.86598 en 5.9900904

achter de eerste 2 cijfers (oost 1 cijfer) komt een spatie dan weer 2 cijfers punt en dat 3 cijfers.

Dus deze coordinaten worden N51 86.598 E 5 99.009 (die laatste 2 cijfers 04 niet nodig.)

op de site staat al formaat WGS 84.

Dus zul je als nog alle coordinaten met de hand invoeren. :cry:

 

Jacco vechtdal team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Fientje,

 

Evenals Albrt raad ik je aan het programma EasyGps even te downloaden en op jouw pc te installeren.

Het is een gratis programma, dat de op de sbb-site gebruikte loc-bestandjes kan inlezen, en waarmee je de coördinaten vervolgens snel en zonder fouten weer uploadt naar je gps. Ik ga er nu even vanuit dat je een pc-kabeltje hebt.

 

Heb je dat niet dan kan kan het programmaatje je toch goed van dienst zijn, omdat het de route in hddd.dddddd formaat heel snel omrekent naar hddd.mm.mmm-formaat (via File-Preferences)

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,

EasyGps had ik al anders had ik coordinaten nooit gezien.

Alleen eerdere route van staatbosbeheer was in ander (gebruikelijk) formaat dus vandaar dat ik fff helemaal niet begreep.

 

Ja handig. Ik heb net gezien dat ik dus met easygps een printversie kan maken na omzetting in het gewenste formaat.

 

Mooi spul...

 

Fientje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, met EasyGPS moet dat geen probleem zijn, dat is mij laatst ook al gelukt.

:cry:

 

Ik ben wel benieuwd of je bij WP5 kunt komen. De vorige keer liep ik daar tegen een hek op. De boswachter van de Millingerwaard mailde me dat dat hek er zonder overleg was geplaatst door de uitvoerder van werkzaamheden. Dus blijkbaar wil SBB niet alleen overleg met de plaatser van caches, maar ook met plaatsers van hekken (bestaat www.openhekking.com al?). :P

 

Anyway, de boswachter mailde dat 'ie zou kijken voor een oplossing. Dus ik ben benieuwd.

 

Veel plezier, 't is een erg mooi gebied!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was een leuke route in de Millingerwaard.

 

We deden al uren over de eerste paar km's (te veel beppen en stilstaan, koffieleuten aan het het water-> wel een beetje heeeel koud). Dus verder werd het een (bijna volle)maanwandeling. Ook leuk.

 

WP5 hebben we gevonden: niet zo zeer een hek dat ons tegen hield bij WP5 maar we kwamen wel afrastering / prikkeldraad tegen dus daar maar onder door. Het ging maar net goed bij WP 5 want eigenlijk ging de GPS als navigeren naar WP6 voordat we WP5 echt precies hadden gevonden. En we wisten ook niet dat we WP5 echt even moesten aanschouwen. Per ongeluk gingen we nog even de andere kant op i.p.v. richting WPS6 en daardoor WP5 nog precies gevonden.

 

Ook het Colenbranderbos was trouwens afgerasterd. Natuurlijke natuurontwikkeling ?

 

Groeten

Fientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...