Spring naar bijdragen
  • 0

Taal Veranderen Van Mapsource

Vraag

Geplaatst

hej....

Heb op het forum gezocht en gevonden...alle mogelijkheden toe gepast die er voorgesteld zijn ,(bv NLD-LOC )...(nederlands downloaden)maar er is met geen mogelijkheid mijn' zweedse mapsource' naar de nederlandse omtezetten.

Ik denk dat ik iets verkeerd doe maar weet niet wat :blink:

Het is verder geen probleem om hem in het zweeds te draaien maar ik heb af en toe ook bezoek uit holland die mapsource gebruiken ,en voor hen is dat wel een probleem dus. :rolleyes:

Wie kan me verder helpen

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ik heb eens in mijn Mapsource gekeken, maar ook bij mij is de taal niet aan te passen.

Het installatieprogramma is een programma dat duidelijk uitsluitend de nederlandse taal heeft geinstalleerd, waardoor de huidige versie ook niet naar een andere taal om te zetten is.

Ik vermoed dat je dat dus alleen maar bij de installatie kunt aangeven.

Wellicht dat een volgende bezoeker van dit topic meer weet, maar wellicht dat het dan ook in de juiste categorie geplaatst kan worden door een modje, want op dit moment staat ie in "Oregon" en daar gaat het duidelijk niet over.

Greetz en succes ermee, Bloodwoosj.

• 0
Geplaatst

Even gezocht, heb het ook een keer gedaan.

Wanneer je mapsource op je PC installeert neemt hij de taal over van je Windows besturingssysteem, dus gebruik je windows in het Engels dan zal ook Mapsource zich in het Engels installeren.

Wil je Mapsource alsnog in het Nederlands zetten dan sluit je Mapsource af, open dan je de verkenner en herbenoem binnen de Garmin sub-directory (meestal C:\Garmin) het bestand "MapSourceNLD.dll" naar "MapSourceLOC.dll".

Hierna zal Mapsoruce in het Nederlands starten.

• 0
Geplaatst
Verplaatst naar subforum Mapsource. Bedankt :blink:

bedankt had niet in de gaten dat ik op een verkeerde topic zat :rolleyes:

• 0
Geplaatst
Wil je Mapsource alsnog in het Nederlands zetten dan sluit je Mapsource af, open dan je de verkenner en herbenoem binnen de Garmin sub-directory (meestal C:\Garmin) het bestand "MapSourceNLD.dll" naar "MapSourceLOC.dll".

Hierna zal Mapsoruce in het Nederlands starten.

heb dit inmiddels geprobeerd maar werkt ook niet......

• 0
Geplaatst

Moet waarschijnlijk zijn: " naam van huidige MapSourceSVE.dll" wijzigen in "MapSourceNLD.dll".

Zorg er wel voor een origineel van de overschreven .dll bestanden te bewaren.

Mapsource taal modules (dll)

CSY = Czech (Czech Republic)

DAN = Danish (Denmark)

DEU = German (Germany)

ELL = Greek (Greece)

ENU = English (United States)

ESP = Spanish (Spain, Traditional Sort)

FIN = Finnish (Finland)

FRA = French (France)

HRV = Croatian (Croatia)

HUN = Hungarian (Hungary)

ITA = Italian (Italy)

NLD = Dutch (Netherlands)

NOR = Norwegian (Bokmеl) (Norway)

PLK = Polish (Poland)

PTG = Portuguese (Portugal)

RUS = Russian (Russia)

SKY = Slovak (Slovakia)

SLV = Slovenian (Slovenia)

SVE = Swedish (Sweden)

TRK = Turkish (Turkey)

• 0
Geplaatst
Moet waarschijnlijk zijn: " naam van huidige MapSourceSVE.dll" wijzigen in "MapSourceNLD.dll".

Zorg er wel voor een origineel van de overschreven .dll bestanden te bewaren.

Ik heb dit idd veranderd in C:/garmin..en dan staan daar allemaal mapje(family,cn,cs..enz en mappen zoals MAPINSTALL,MapSourceNLD.dll)

Heb de naam veranderd van MapSourceSVE.dll in MapSourceNLD.dll en nu is het dus engels..... :huh:

Doe ik ergens iets verkeerd?

• 0
Geplaatst

Om de taalinstelling Mapsource te veranderen het volgende met succes getest. (mapsource versie 6.15.4)

1.

In de map waar garmin is geinstalleerd (c:/garmin) een nieuwe map aangemaakt c:/garmin/languages

2.

Alle MapSourceXXX.dll bestanden verplaatst naar deze nieuwe map

3.

Mapsource start nu op in het Engels want dit is de standaard taal

4.

Zet nu een kopie van het bestand met de gewenste taal (bv. MapSourceDEU.dll voor duits) in de map c:/garmin

Het bestand moet nu een naam krijgen die staat voor de taal waarin de windows-versie van de computer werkt.

Voor een nederlandse windows de naam dus wijzigen in MapSourceNLD.dll

Voor een zweedse windows versie dus wijzigen in MapSourceSVE.dll

5.

Nu moet MapSource opstarten in de gewenste taal

Succes, GeoFlowers

• 0
Geplaatst
Om de taalinstelling Mapsource te veranderen het volgende met succes getest. (mapsource versie 6.15.4)

1.

In de map waar garmin is geinstalleerd (c:/garmin) een nieuwe map aangemaakt c:/garmin/languages

2.

Alle MapSourceXXX.dll bestanden verplaatst naar deze nieuwe map

3.

Mapsource start nu op in het Engels want dit is de standaard taal

4.

Zet nu een kopie van het bestand met de gewenste taal (bv. MapSourceDEU.dll voor duits) in de map c:/garmin

Het bestand moet nu een naam krijgen die staat voor de taal waarin de windows-versie van de computer werkt.

Voor een nederlandse windows de naam dus wijzigen in MapSourceNLD.dll

Voor een zweedse windows versie dus wijzigen in MapSourceSVE.dll

5.

Nu moet MapSource opstarten in de gewenste taal

Succes, GeoFlowers

heb dit gedaan en is nu iid in het engels maar krijg hem met geen mogelijkheid in een andere taal.....heb alle mogelijke talen geprobeerd...

moet wel zeggen heb win.vista en ms 6.15.6 . en mis MapSourceENU.dll (engels dus)

Is dit misschien te downgraden? (6.15.6)

• 0
Geplaatst

Geen idee wat er fout gaat.

Ik heb inmiddels de Mapsource Upgrade naar 6.15.6 uitgevoerd en gebruik ook Windows Vista.

En de eerdere omschreven wisseling tussen verschillende talen blijft werken, dus downgraden is echt niet nodig.

De enige MapSourceXXX.dll die in de Garmin map nodig is, is die van de taal die je wilt hebben.

Deze MapSourceXXX.dll de naam geven (rename) van je windows taal voor Zweeds dus MapSourceSVE.dll

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...