Miza Geplaatst 15 oktober 2009 Geplaatst 15 oktober 2009 Hallo allemaal, Ik loop er steeds tegenaan dat GSAK vastloopt. Het gebeurt op verschillende momenten: - tijdens het inlezen van een PQ - bij het wisselen van database terug naar Default - bij het maken van een statistiek met een macro - als ik Purge Log draai. Ik krijg dan de volgende melding: Updating Last Found and Loast Log Dates: SQlite Error 11 - database disk image is malformed. Het enige dat helpt is een backup terugplaatsen, maar even zo vrolijk loopt die ook binnen de kortste keren vast. Het lijkt erop dat er logjes zijn die dit probleem veroorzaken. Ik ben het eigenlijk goed beu. Moet soms wel 10 keer een backup terugplaatsen per uur. Wie herkent dit en hoe kom ik er van af? Dank je wel voor het meedenken. Groetjes, Miza
Mr.Atari Geplaatst 15 oktober 2009 Geplaatst 15 oktober 2009 Hallo allemaal, Ik loop er steeds tegenaan dat GSAK vastloopt. Het gebeurt op verschillende momenten: - tijdens het inlezen van een PQ - bij het wisselen van database terug naar Default - bij het maken van een statistiek met een macro - als ik Purge Log draai. Ik krijg dan de volgende melding: Updating Last Found and Loast Log Dates: SQlite Error 11 - database disk image is malformed. Het enige dat helpt is een backup terugplaatsen, maar even zo vrolijk loopt die ook binnen de kortste keren vast. Het lijkt erop dat er logjes zijn die dit probleem veroorzaken. Ik ben het eigenlijk goed beu. Moet soms wel 10 keer een backup terugplaatsen per uur. Wie herkent dit en hoe kom ik er van af? Dank je wel voor het meedenken. Groetjes, Miza Al een herinstallatie geprobeerd? Probeer dat eens, en download dan meteen de laatste versie. Misschien is het in de laatste versie wel opgelost...
Miza Geplaatst 15 oktober 2009 Auteur Geplaatst 15 oktober 2009 Al een herinstallatie geprobeerd? Probeer dat eens, en download dan meteen de laatste versie. Misschien is het in de laatste versie wel opgelost... Ik heb nu versie 7.6.1.27, ik dacht dat dat de laatste was. Ik heb nog geen herinstallatie geprobeerd, omdat ik niet kan overzien wat ik dan allemaal kwijt raak. Mijn opgeloste mysteries met aangepaste coördinaten zou ik graag bewaren. Weet iemand hoe dat zit? Ik ben ook erg benieuwd of er meer mensen zijn die dezelfde foutmelding krijgen? Groetjes, Miza
silkwood Geplaatst 15 oktober 2009 Geplaatst 15 oktober 2009 Ik herken de problemen niet en als ik de melding lees denk ik dat het aan je pc ligt. Ik ben echter geen pc-expert, maar niet geschoten is altijd mis. Ik zou in jou geval de harde schijf en het register controleren op fouten. Als je gsak opnieuw installeert blijft de database bestaan (indien je niet eerst alles verwijderd) en je kunt altijd eerst de databases (in c:\program files\gsak\data) kopiëren voordat je een nieuwe installatie doet.
Le Comte Geplaatst 15 oktober 2009 Geplaatst 15 oktober 2009 Maak een backup en bewaar die op een veilige plaats (andere harde schijf, andere computer, USB-stick). Dan kun je veilig experimenteren en later de gegevens weer terugzetten.
ZaNaBoZa Geplaatst 15 oktober 2009 Geplaatst 15 oktober 2009 Ik heb nu versie 7.6.1.27, ik dacht dat dat de laatste was. Dit is inderdaad de laatste volledige versie. Deze zou eerst opnieuw geïnstalleerd dienen te worden, en daarna kun je de update installeren die hier te vinden is. (op het moment van typen is dat build 38, hierin zijn verschillende problemen opgelost.) Je kunt natuurlijk ook eerst proberen om de update te installeren en te kijken of de problemen opgelost zijn. Maar zorg eerst voor een backup op een veilige plaats zoals Le Compte hierboven al getypt heeft.
Mars Express Geplaatst 15 oktober 2009 Geplaatst 15 oktober 2009 wat gebeurd er als je Database>Repair/Defrag doet?
Miza Geplaatst 15 oktober 2009 Auteur Geplaatst 15 oktober 2009 Nou, het is gelukt!!! Ik heb (bijna) al jullie tips opgevolgd en ben aan de slag gegaan: - back-up gemaakt en veilig geparkeerd - update GSAK geïnstalleerd - daarna de volledige database Default leeggemaakt - de rest van de avond de database met PQ's gevuld. Dit is allemaal probleemloos verlopen. Ik kan nu weer schakelen tussen de verschillende databases, zonder dat GSAK vastloopt. Iedereen die meegedacht heeft heel hartelijk bedankt. Gr. Miza
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden