Spring naar bijdragen

Cache Filter


karpers

Aanbevolen berichten

Wij zijn nu +/- 2 jaar met deze hobby bezig. We doen dit voornamelijk lopend om vooral in beweging te zijn. Wat ik echter tot nu toe niet heb kunnen vinden is een filter om te kiezen naar welke cache type(s) je wilt zien bijv. Traditionals en Multi etc. Als ik nu kies voor " Search for nearest caches from your home coordinates (filter out finds)" krijg ik eerst een paar pagina's met caches types die ik niet zo leuk vind en/of nu niet wil doen. Mijn vraag is betaat er zo'n filter en hoe/waar kan ik dat instellen. Overigens ben ik premium member voor het geval dat dat nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij zijn nu +/- 2 jaar met deze hobby bezig. We doen dit voornamelijk lopend om vooral in beweging te zijn. Wat ik echter tot nu toe niet heb kunnen vinden is een filter om te kiezen naar welke cache type(s) je wilt zien bijv. Traditionals en Multi etc. Als ik nu kies voor " Search for nearest caches from your home coordinates (filter out finds)" krijg ik eerst een paar pagina's met caches types die ik niet zo leuk vind en/of nu niet wil doen. Mijn vraag is betaat er zo'n filter en hoe/waar kan ik dat instellen. Overigens ben ik premium member voor het geval dat dat nodig is.

Je kunt natuurlijk ook een cache dichtbij kiezen van het juiste type en dan zoeken naar dichtstbijzijnde caches van dat type. Is dat voldoende?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je 'filter out finds' hebt gedaan, zie je rechts boven de functie 'map it' staan. Dan krijg je de kaart en kun je uitzoomen. Rechtsboven kun je alle cache types die je niet wilt zien uitschakelen.

Wat je ook kunt doen is een pocket querie maken van cache-types die je leuk vindt. Deze hoef je niet per se te downloaden naar bijv. GSAK (wel handig!) maar via de preview-functie kun je ze ook prima bekijken.

 

En wat ik zelf altijd heel handig vind: maak voor jezelf een bookmark met caches die je leuk vindt om te doen in een bepaalde regio (heel makkelijk te vullen via de eerste optie (map it) die ik noemde. Deze kun je via een pocket querie weer downloaden naar je GPSr. (afhankelijk van de mogelijkheden)

 

Enne... je kunt natuurlijk altijd de caches die je toch niet wilt doen (tijdelijk) op je ignore lijst zetten!

 

Hopelijk helpt dit je om de mooiste caches 'eruit te pikken'!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Bedankt voor alle reacties tips en adviezen en excuses voor mijn late reactie, maar je weet het druk, druk en nog eens druk. Een paar van de mogelijkheden had ik al gevonden en gebruikt maar ik denk dat het een stuk simpeller is om zo'n filter meteen te kunnen selecteren zoals op "map it". Misschien een toekomstige optie voor premium gebruikers. Overigens voor het zoeken van caches, op een bepaalde plek op de wereld, gebruik ik mapsource met de wereldmap, muis op de plek, rechter muisknop en kiezen “nabijgelegen caches zoeken op geocaching.com” en dat werkt uitstekend en snel. Gr. Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...