Spring naar bijdragen

Een Wekelijkse PQ In Je Gps


Semmyb

Aanbevolen berichten

hallo allemaal ff een vraagje ....kan het nl niet vinden :(

 

Ik krijg wekelijks verschillende PQ binnen op mn mail en die worden automatisch doorgestuurd naar GSAK.

Maar nu wil ik wekelijks een PQ binnen krijgen met de laatste nieuwe caches en die wekelijks in de gps zetten.

Hoe is dit het makkelijkst te doen :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De nieuwe caches in GSAK zetten in een aparte database en dan vanuit GSAK op je GPS laten zetten. Ik hoop dat daarmee je vraag is beantwoord. Ben zelf ook niet zo'n GSAK expert.

Misschien was dat niet het probleem. Misschien kun je iets duidelijker aangeven waar je niet uit komt:

 

krijg je de PQ niet voor elkaar?

kun je de waypoints niet op je GPS zetten?

Krijg je de PQ niet in de juiste database?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ik heb zo gedaan:

 

eerst een apart gmail-account aangemaakt voor mijn PQ's

daarna een PQ aangemaakt voor maximaal 100 caches binnen een straal van 100 km rond mijn thuiscoödrinaten die elke dag wordt gerund en naar het PQ-mailadres wordt gestuurd.

in GSAK een aparte database gemaakt met de naam : dichtbij

daarna "get data via mail" (weet niet of je weet hoe dat moet, maar kijk maar eens op het GSAK-forum)

 

Als het goed is importeert GSAK nu de PQ.

 

Als je wilt kun je ook nog de plaatjes importeren voor paperless cachen (grab images bij database)

Ik importeer ook nog de spoilerfoto's (zie ook GSAK-forum)

 

Zorg er voor dat wanneer je een andere PQ in GSAK wilt openen dat je ook een andere database selecteert, anders "vervuil" je de database voor de dichtsbijzijnde caches.

 

 

Ik hoop dat je er nu uitkomt. Zo niet, dan stel je vraag nog een keer en geef duidelijk aan wat het probleem is. Er kan zoveel misgaan met PQ's en met GSAK.

HEt forum is wel erg goed om te zoeken (GSAK-forum) wel veel engels, maar misschien is dat geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ik heb zo gedaan:

 

eerst een apart gmail-account aangemaakt voor mijn PQ's

daarna een PQ aangemaakt voor maximaal 100 caches binnen een straal van 100 km rond mijn thuiscoödrinaten die elke dag wordt gerund en naar het PQ-mailadres wordt gestuurd.

in GSAK een aparte database gemaakt met de naam : dichtbij

daarna "get data via mail" (weet niet of je weet hoe dat moet, maar kijk maar eens op het GSAK-forum)

 

Als het goed is importeert GSAK nu de PQ.

 

Als je wilt kun je ook nog de plaatjes importeren voor paperless cachen (grab images bij database)

Ik importeer ook nog de spoilerfoto's (zie ook GSAK-forum)

 

Zorg er voor dat wanneer je een andere PQ in GSAK wilt openen dat je ook een andere database selecteert, anders "vervuil" je de database voor de dichtsbijzijnde caches.

 

 

Ik hoop dat je er nu uitkomt. Zo niet, dan stel je vraag nog een keer en geef duidelijk aan wat het probleem is. Er kan zoveel misgaan met PQ's en met GSAK.

HEt forum is wel erg goed om te zoeken (GSAK-forum) wel veel engels, maar misschien is dat geen probleem.

 

100Km is dichtbij?? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jersepe...

 

 

**Zorg er voor dat wanneer je een andere PQ in GSAK wilt openen dat je ook een andere database selecteert, anders "vervuil" je de database voor de dichtsbijzijnde caches.**

 

maar als ik nu de default database open en naar 'get mail' ga dan heb ik de instellingen van de laatste nieuwe PQ ,en niet de oude 'standaart' instelling :thumbup: .

Moet ik dat dan elke keer veranderen!

 

Eerst toen ik alleen maar de default database gebruikte kreeg ik de PQ binnen op m'n e-mail ,hoefde deze maar aanteklikken en ze werden naar GSAK ge download.

Kan dat nu ook nog of is dat niet meer mogelijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is kan dat nog steeds. Ik laat maar één PQ automatisch via de mail importeren. Als ik een andere PQ maak, dan open ik deze in een aparte database.

 

 

@ Mr.Atari: Hier bij mij is 100 km inderdaad dichtbij. Ik heb de caches in België uitgesloten. Ik woon in Vlissingen. De dichtsbijzijnde cache (zonder met de veerboot te moeten) is 17 km verderop. En ik dacht gewoon een mooi rond getal te kiezen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...