Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sinds kort de 550T aangeschaft en dus geprobeerd wat caches in te laden.

Ik krijg dan de melding: Garmin Communicator Plugin NOT detected.

Afijn, downloaden dus. Tot zover zo goed. Maar als ik dan weer een poging doe, krijg ik weer die melding.

De oregon is aangesloten via een USB.

Dus drivers geprobeerd te downloaden. Lukt ook niet, want dan moet ik de oregon aanzetten volgens garmin.

Die staat dus schter aan, maar het werkt nog steeds niet.

Iemand een idee?

 

Groeten, GrijsBaard

Geplaatst
Sinds kort de 550T aangeschaft en dus geprobeerd wat caches in te laden.

Ik krijg dan de melding: Garmin Communicator Plugin NOT detected.

Afijn, downloaden dus. Tot zover zo goed. Maar als ik dan weer een poging doe, krijg ik weer die melding.

De oregon is aangesloten via een USB.

Dus drivers geprobeerd te downloaden. Lukt ook niet, want dan moet ik de oregon aanzetten volgens garmin.

Die staat dus schter aan, maar het werkt nog steeds niet.

Iemand een idee?

 

Groeten, GrijsBaard

 

hoi

 

welke browser gebruik je, in IE80 werkt het voor mij wel in de laatste FF werkt het weer niet, soms is ook je OS van belang

 

JK

Geplaatst
Sinds kort de 550T aangeschaft en dus geprobeerd wat caches in te laden.

Ik krijg dan de melding: Garmin Communicator Plugin NOT detected.

 

Bekend probleem: hetzelfde meegemaakt met mijn 550T => de eerste 1-2 weken weinig met mijn nieuwe speeltje kunnen doen

Ik heb het een paar weken geleden ook aangekaart in een ander lijntje op het forum.

Alles nagezocht op internet, nagekeken etc. etc.Niets hielp. Op een gegeven moment deed MapSource ook al niets meer.

 

Tenslotte heb ik de Garmin hulpdienst gemaild. Deze stuurde binnen een dag een uitgebreide, stap voor stap omschrijving hoe dit aan te pakken.

Je bent er even zoet mee, want je moet alles, maar dan ook alles, van je pc verwijderen betreffende Garmin en MapSource. Daarna moet je wat ingrepen plegen her en der oa. in het register en de hele boel weer inladen, aanmelden,deblokkeren,etc.

Functioneert nu prima de luxe. (zeker ook met de on route wandeltopo erop !)

 

Overigens bestond het probleem bij mij al langer: ik kon van Groundspeak al niets direct in onze beide 60CSx'en laden door hetzelfde probleem.

 

Mogelijk heb ik het bestand nog ergens op mijn pc staan thuis, dus indien nodig kan ik het wel doormailen of zelfs op 1 of andere manier op het forum zetten.

 

Succes,

 

Geopatra.

Geplaatst
Sinds kort de 550T aangeschaft en dus geprobeerd wat caches in te laden.

Ik krijg dan de melding: Garmin Communicator Plugin NOT detected.

Afijn, downloaden dus. Tot zover zo goed. Maar als ik dan weer een poging doe, krijg ik weer die melding.

De oregon is aangesloten via een USB.

Dus drivers geprobeerd te downloaden. Lukt ook niet, want dan moet ik de oregon aanzetten volgens garmin.

Die staat dus schter aan, maar het werkt nog steeds niet.

Iemand een idee?

 

Groeten, GrijsBaard

 

Met mijn Oregon 550 (dus niet de T) heb ik nog geen problemen gehad, om vanuit een cachelisting de funtie Send To GPS te gebruiken.

Hier werk ik met Vista en gebruik door elkaar de browsers IE8 en Google Chrome. Ook FF3.5 is geinstalleerd, maar volgens mij hierin de plugin nog niet gebruikt.

 

Bij het koppelen van de oregon aan de usb-poort met een data-kabel, kies ik voor de optie ja (ik geloof massa-opslag). Die optie kies ik dan weer niet bij de 60CSX om send to gps te doen. Bij de oregon instellingen heb ik de USB overdracht ingesteld op SPANNER, misschien dat dat nog van invloed is..

 

Hopelijk wat meer bruikbare info..

 

Team WECA

Geplaatst
Sinds kort de 550T aangeschaft en dus geprobeerd wat caches in te laden.

Ik krijg dan de melding: Garmin Communicator Plugin NOT detected.

Afijn, downloaden dus. Tot zover zo goed. Maar als ik dan weer een poging doe, krijg ik weer die melding.

De oregon is aangesloten via een USB.

Dus drivers geprobeerd te downloaden. Lukt ook niet, want dan moet ik de oregon aanzetten volgens garmin.

Die staat dus schter aan, maar het werkt nog steeds niet.

Iemand een idee?

 

Groeten, GrijsBaard

 

Met mijn Oregon 550 (dus niet de T) heb ik nog geen problemen gehad, om vanuit een cachelisting de funtie Send To GPS te gebruiken.

Hier werk ik met Vista en gebruik door elkaar de browsers IE8 en Google Chrome. Ook FF3.5 is geinstalleerd, maar volgens mij hierin de plugin nog niet gebruikt.

 

Bij het koppelen van de oregon aan de usb-poort met een data-kabel, kies ik voor de optie ja (ik geloof massa-opslag). Die optie kies ik dan weer niet bij de 60CSX om send to gps te doen. Bij de oregon instellingen heb ik de USB overdracht ingesteld op SPANNER, misschien dat dat nog van invloed is..

 

Hopelijk wat meer bruikbare info..

 

Team WECA

 

Dat maakt allemaal helemaal niets uit, want daar zit het probleem niet in. Het probleem is dat er iets essentieels daarvoor misgegaan is in MapSource. En als je erop googlet kun je zien dat het niet zeldzaam is.

 

Ik zal de handleiding hier op het forum zetten.

 

Geopatra.

Geplaatst

Handleiding voor herstel van de Garmin Communictor plugin error :

 

Dear Geopatra,

 

 

 

Thank you for contacting Garmin International.

 

 

The TDB_PRODUCTDIR.HPP error that is caused by a corruption in the installation of the program. In order to fix this error you will need to remove the entire program and clean the registry of our files. Here are the instructions to fix that issue:

 

Please follow the steps below to completely remove the MapSource and Garmin programs from the computer, and then re-install:

 

1. Go to the Start menu in Windows.

 

2. Select 'Settings' and then select the 'Control Panel'.

 

3. In the Control Panel, double-click on the icon for 'Add or Remove Programs'.

 

4. Select 'MapSource' in the Add or Remove Programs window, and then click on the 'Change/Remove' button. The software will ask to if you wish to uninstall all the components. Answer 'Yes' to this option.

 

5. Next, go to 'My Computer' and open the 'C:' drive. There you will see a 'Garmin' folder. Delete it. Also look in the 'Program Files' folder and delete the 'Garmin' folder if you see it in there.

 

6. Now, we can clear out the Temp directory:

 

* Go to the Start menu and choose 'Run...'.

 

* Type in '%temp%' and click 'OK'. This will display your temporary files in a window.

 

* Go to the Edit menu and click on 'Select All'.

 

* Now, go to the File menu and click on 'Delete'.

 

* Once the files start being deleted, there may be some that will give you an option to select 'Yes' or 'No'. If there are any files you know you don't want to delete, select 'No'. Some may simply say that the file can not be deleted, and that's fine because those are needed files. Once you click on 'OK' in that pop-up, the process will stop. You can start deleting more files again by selecting all files, and then pressing and holding the 'Ctrl' key on the keyboard and then clicking on the first file in the list. That will deselect the first file, which should be the one that stopped the process, and then you can once again choose 'File' and 'Delete'.

 

* Keep repeating these steps until all of the temp files have been cleaned out, except for the ones that need to stay.

 

7. Now we can get the Windows registry cleaned out:

 

* Go to the Start menu and choose 'Run...'.

 

* Type in "regedit" and press 'Enter'. This will launch the Registry Editor. You should be very careful in the Registry Editor--please follow these steps precisely.

 

* On the left, you should see five folders. Select the '+' next to the folder called HKEY_CURRENT_USER. You will see several sub-folders appear.

 

* Now, select the '+' next to the folder called 'Software'.

 

* In the 'Software' folder, you will see a series of folders. One will be 'Garmin'. Highlight the 'Garmin' folder and press the 'Delete' key on your keyboard. It will ask for confirmation of deletion, to which you can answer 'Yes'. Press on the '-' signs to contract the folder list.

 

* Repeat the same process for HKEY_LOCAL_MACHINE. The 'Garmin' folder may not be in this section of the registry.

 

8. Shut down your system as normal, wait for about 30 seconds, and then start up your computer.

 

9. Before re-installing the software, please disable or turn off any security programs (e.g. Norton, McAfee, SpyBot, Zone Alarm, etc.).

 

10. Reinstall MapSource and any additional mapping you have. It may ask for the destination folder. If the setting is 'C:\Program Files' and so forth, click on the 'Browse' option and type in the following folder: 'C:\Garmin'.

 

11. Reboot after finishing your installation.

 

12. After you reinstall, I recommend that you upgrade MapSource to the latest version, which can be obtained here:

 

http://www.garmin.com/support/mappingsw.jsp

 

 

 

 

 

 

With Best Regards,

 

 

 

Chris P

 

Software Support Specialist

 

2nd Shift Software Team

 

Garmin International

 

913-397-8200

 

800-800-1020

 

913-440-8280 (fax) Att: Chris P

 

www.garmin.com

 

Een hoop werk :newyear: , ja , maar dan doet ie het weer prima ! (bij mij in ieder geval) :wistling:

 

Succes,

 

Geopatra.

Geplaatst

Bedankt, ik ga eens kijken of dit werkt daar ik soortgelijke problemen heb met een Oregon 300. Webupdates, data vanuit mapsource en rechtstreeks doorzenden van PQ werken maar 1 keer en daarna crashen de programma's.

 

Overigens eergisteren hetzelfde met de poi loader van Garmin. Probeerde deze te gebruiken met de Nuvi 1340. Na 1 keer goed werken kreeg ik steeds weer vastlopers. Ik heb de Nuvi dus maar teruggebracht naar de winkel (waar ik hem zonder problemen kon omruilen voor een TT :) ).

  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...