Cernunnos Geplaatst 17 augustus 2009 Geplaatst 17 augustus 2009 Hallo allen, Ik ben op zoek naar een programma waarmee je je Garmin Colorado en mogelijk andere nieuwere Garmins via de pc/laptop kunt instellen ipv via de gps zelf. Het lijkt mij een stuk eenvoudiger om via een stukje software op mijn laptop de colorado in te stellen. Te denken valt dan bijvoorbeeld aan het aanmaken van de verschillende profielen en andere instellingen van je Garmin. Een soort remote control dus eigenlijk. Weet iemand of daar al software voor is? En anders is er iemand die daar een leuke uitdaging in ziet om zoiets in elkaar te zetten? Mij ontbeert de kennis om zo'n stukje software te schrijven helaas maar het moet niet echt moeilijk zijn lijkt mij. Ondertussen zoek ik zelf ook vrolijk het net af. Mocht ik wat vinden dan meld ik dat natuurlijk meteen hier Grtzz
indeverte Geplaatst 17 augustus 2009 Geplaatst 17 augustus 2009 Dat zou inderdaad wel eens handig kunnen zijn... het nadeel is dat je de Colorado zelf nooit goed leert kennen. Als je alles via je toetsenbord doet, sta je straks onderweg met een dilemma... De meeste instellingen doe je maar 1 keer en de rest zal je toch onderweg moeten oplossen.
DiedB Geplaatst 17 augustus 2009 Geplaatst 17 augustus 2009 Op deze site kun je online dingen van je Oregon veranderen. Best een leuke site!
Cernunnos Geplaatst 17 augustus 2009 Auteur Geplaatst 17 augustus 2009 Dat zou inderdaad wel eens handig kunnen zijn... het nadeel is dat je de Colorado zelf nooit goed leert kennen.Als je alles via je toetsenbord doet, sta je straks onderweg met een dilemma... De meeste instellingen doe je maar 1 keer en de rest zal je toch onderweg moeten oplossen. Het gaat mij er puur om dat je makkelijker de boel kan instellen en eens kan veranderen zonder dat je dan alles moeilijk met het apparaat zelf moet doen. In het veld weet ik mij prima te redden met de colorado. Maar als het thuis makkelijk kan waarom dan moeilijk doen? Op deze site kun je online dingen van je Oregon veranderen. Best een leuke site! Thx, dat is al een begin. Het zou helemaal mooi zijn als er een stukje software voor was. grtzz
Cernunnos Geplaatst 17 augustus 2009 Auteur Geplaatst 17 augustus 2009 Zelf ook nog wat gevonden: - een firmware editor waarmee je uiterlijk rock en roller en bijv kompas kan aanpassen LET WEL GOED OP BIJ GEBRUIK ER VAN!! grtzzz
indeverte Geplaatst 17 augustus 2009 Geplaatst 17 augustus 2009 Niet helemaal wat je bedoeld maar wel leuk http://www.easygps.com/gps_receivers/Garmin_Colorado_300.asp
Cernunnos Geplaatst 17 augustus 2009 Auteur Geplaatst 17 augustus 2009 Niet helemaal wat je bedoeld maar wel leukhttp://www.easygps.com/gps_receivers/Garmin_Colorado_300.asp Had deze ook al gezien inderdaad, maar laten we in dit draadje maar een mooie verzameling neerzetten van handige progjes, kan een ieder er van gebruiken wat ze zelf willen. grtzz
Aanbevolen berichten